Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

142
Ik vind het ook heel normaal dat ze dan een stevig brugje leggen zodat de postbodes en andere bezorgers (kranten en folders) erbij kunnen. Tenslotte zitten er heel wat kilo's in onze tassen. Wij moeten ons werk kunnen doen ondanks opgebroken straten. Hier hebben ze de ene straat klaar en zijn ze met een andere straat bezig. Er moeten nieuwe waterleiding buizen in. Moeten we weer onze postroute aanpassen. Af en toe eens een rondje fietsen op de donderdag om te zien waar ze nu weer aan het graven zijn en of ik weer de boel moet aanpassen. Zal blij zijn als ze klaar zijn. Maar vóór de Ikea's zijn ze zeker nog niet klaar. Nou dat wordt plan B. En als het modderig is moeten ze maar platen leggen. Dat doen ze hier wel. Dan blijven je schoenen enigszins schoon. Je wilt niet 30 cm meter in de modder zakken als je aan het bezorgen bent. Overigens kan ik wel eens lachen om het commentaar van die kerels. En staat het me niet aan dan doe ik net of ik niets gehoord heb en ga gewoon verder met de post.
Tja en dan die belastingbrieven. Daar zijn ze lang niet allemaal dol op. Zei er een deze week (stond boven aan de steiger voor zijn huis en zag die blauwe brieven in mijn hand): 'Dat meen je toch niet hè, die zijn toch niet voor mij?' Mijn antwoord 'echt wel'. Misschien krijgt u wel 2x geld terug.

144
Postbode21 vroeg hoeveel Ikeagidsen ik verwacht. Ik heb 2 wijken met resp. 224 en 343 afgiftepunten. Samen zijn dat er 567. Dus meer Ikeagidsen zullen er niet komen, tenzij mijn collega er ineens geen zin meer in heeft. Maar dat laatste hoop ik nog even niet want in week 35 moeten we ook onze zoon helpen die eerdaags naar een nieuw appartement gaat verhuizen. Hij woont nu enkele weken thuis. Dus daarvoor hebben we ook even wat ruimte in de agenda nodig. Dus even geen extra Ikeagidsen dit jaar.

146
Komt er vanmiddag in de straat waar ik bezorg, een man naar me toe. Hij zegt: Vorige week heb je een brief van de belasting bezorgt, ik denk ik heb hem verkeerd bezorgd. De man is boos dat hij 500 euro meot betalen, voor de goede orde boos op de bezorger. ik heb uitgelegd dat ik post bezorg, en of dat slecht of goed nieuws is, dat is mijn zaak niet.

147
Vandaag om 8 uur begonnen. De wijk recht naast mijn wijk is vrijgekomen. Van die wijk zitten 2 1/2 straat in mijn wijk. (yep 2 1/2 haha. Ik loop het even deel van de straat en mijn collega liep het oneven deel) Die wil ik sowieso wel lopen. Mogen best voorgoed bij mijn wijk komen. Ik val deze week in voor die wijk omdat de collega er plotsklaps mee gestopt is. Ik mag hem lopen totdat ze een nieuwe hebben, maar ik heb nu wel genoeg wijken dacht ik zo. Ik liep de vakantiewijk afgelopen vrijdag voor het laatst. (superhelaas, dat was echt een leuke wijk) en dus kan ik deze week die andere wijk wel doen, maar volgende week met die Ikea's? Niente, noppes! Echt niet! Dan doen ze hem zelf maar. Vandaag nog slecht weer gehad ook.Moest al zoeken naar de huisnummers en de straten en kreeg een grote plensbui op de kop met onweer als toetje toe. Maar wel heel lief dat ik in het zorgcentrum in mijn eigen wijk een heerlijke, zelfbereide kop kippensoep met broodjes aangeboden kreeg. Deze keer maar even niet geweigerd! Was heerlijk! Ik was wel bijna klaar met mijn wijk, maar alla. Hele tijd in de regen gelopen. Af en toe droog, jas uit... hoppa, begon het weer te regenen. Toch maar doorgegaan. En om kwart over 1 toen ik helemaal klaar was, toen scheen de zon! :mrgreen:

p.s. @Geertjan, tja alsof wij er wat aan kunnen doen dat zij moeten betalen! Sommige mensen ook.. :roll:

148
Kon vanmorgen pas om 10 uur beginnen ipv 8 uur.Dit ivm hevoge onweersbuien waarin ik echt niet ga lopen.
Ik heb twee wijken. na 1 wijk gedaan te hebben,laad ik mijn fietskar vol voor de volgende wijk.
Een paar straten van mijn huis vandaan rijd ik de stoep op(verlaagd).Ik hoor ineens een grote klap.
Kijk achterom en nee he ....is er een wiel afgebroken van mijn kar.
Dan sta je echt ff met je handen in het haar,wat nu?
Fietskar afgekoppeldmet veel moeite. Alle post in mijn fietstassen geladen Fiets was ineens loodzwaar.
Maar dan een loodzware fiets en kapotte fietskar.
Vlakbij de onheilsplek woont iemand die ik ken en daar kon in gelukkig even mijn kapotte kar stallen.
Post verder bezorgd en net mijn kar lopend met dochter op gaan halen.
Baal er enorm van,zeker met de ikea boeken in het vooruitzicht.
Kar kan niet gemaakt worden en een nieuw heb je ook niet zomaar.
Moet nog ff wat bedenken.
wat een ongeluksdag, maar ja het is dan ook de 26e: 2 x 13!!!

149
Vandaag was echt een mooie actie van een stel kinderen.
Dit weekend is bij mij in het dorp het jaarlijkse 3daagse dorpsfeest. Dus een stel kinderen waren hun straat aan het versieren. Ik zeg zo voor de grap "Je mag ook wel een bloem aan mijn fiets hangen!" Ze hadden hele leuke in allerlei kleuren van Crepé papier. Ik loop mijn straat. Eerst de ene, dan de andere kant. Kom ik terug bij mijn fiets. Hebben ze mijn hele mand volgehangen met bloemen!!! Vond het wel een goeie. Kon met moeite mijn lachen inhouden. Ik heb ze bedankt, fiets gepakt en gauw de hoek om :lol: en maar lachen!!!
Yeah, ben zwanger!!! 15 december uitgerekend!!!

4 weken te vroeg, maar:
13 November de trotse mama geworden van een dochter!!!!

150
@wendap

nou dat is vervelend... en zeker nu de kar niet meer te maken is.
heb je al gekeken op marktplaats/speurders..
mischien kan je met onderdelen van een zelfde kar de kar weer repareren?
succes met je ikea,s . ;)

@miertje
leuk zo,n vrolijke fiets! als het maar niet gaat regenen.. heb je gekleurde post ;)