Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

161
Bij ons ging het destijds om een misverstandje. Iemand dacht geen vrij te hebben terwijl ze het wel had, of zoiets. Ze wilde wel werken, anders had ze ook naar huis terug mogen fietsen. Nee, normaal werk je gewoon je vaste dagen. En als je vrij wilt hebben, dan vraag je van te voren vrij aan. Ik geloof dat wij dat minimaal twee weken van te voren moesten aanvragen. Soms ging iets op het laatste moment wel eens niet of juist wel door.

163
postbode21 schreef:@Geertjan

met tape aangeven waar de binnentassen moeten staan...
dat werd toch ook bij Zembla getoond?
daar zou ik nou als postbezorger nooit aan meewerken..

binnen de lijntjes hoor Geertjan... en wat als dat niet gebeurt... krijg je dan straf :lol:
Optivo is toch history...had ik niet aan meegewerkt!

164
Jette schreef:

binnen de lijntjes hoor Geertjan... en wat als dat niet gebeurt... krijg je dan straf :lol:

Juist, dit is ook alleen maar ter verduidelijking waar de tassen moeten staan.
En eh, bij ons is er een depotverantwoordelijke die als taak heeft om de tassen op hun plek te zetten.
ik vind het een stuk duidelijker, dan eerst toen stonden alle wijken door elkaar.

165
Geertjan schreef:
Jette schreef:

Juist, dit is ook alleen maar ter verduidelijking waar de tassen moeten staan.
En eh, bij ons is er een depotverantwoordelijke die als taak heeft om de tassen op hun plek te zetten.
ik vind het een stuk duidelijker, dan eerst toen stonden alle wijken door elkaar.
De bedoelde lijnen staan op de vloer in de vestiging, niet op de depots. En het is behoorlijk onzinnig: Er staan zelfs lijntjes op je tafelblad die aangeven dat links je zetblok moet staan, en rechts je mandje elastiekjes. En zelfs al ben je linkshandig, dan nog mag dat mandje met elastiekjes niet links staan!

Gelukkig zijn ze op mijn vestiging wel vrij soepel, en mag je ook gewoon van je stoel opstaan of met collega's praten. Alleen als er een audit is gaat de leiding ineens heel spastisch lopen doen, en moeten wij het toneelstukje maar even meespelen.

166
Newman schreef: De bedoelde lijnen staan op de vloer in de vestiging, niet op de depots. En het is behoorlijk onzinnig: Er staan zelfs lijntjes op je tafelblad die aangeven dat links je zetblok moet staan, en rechts je mandje elastiekjes. En zelfs al ben je linkshandig, dan nog mag dat mandje met elastiekjes niet links staan!
Wat is een zetblok nou eigenlijk, als ik vragen mag?,,,.. En hoe werkt het precies? :?:

167
@Newman @ Jette

Gelukkig Newman! dat jullie de betutteling in ziet van al die lijntjes...
en dat in werkelijkheid je leiding en jullie gewoon kunnen werken...

@Geertjan
dat zien ze nou graag bij Postnl Geertjan..
een postbezorger die het fijn vind dat de lijntjes aangeven hoe te werken...
door er zo braaf aan mee te doen laat je je behandelen als een kind i.p.v. als een volwassenen. :evil:

170
Sta ik voor de deur om de post uit te zoeken, hoor ik een kat mauwen.
Een eindje verderop staan 2 mannen met elkaar te praten, zegt 1 van hen tegen mij...de kat wil naar binnen.
Ik zeg oke...dauw hem wel door de brievenbus...maak de beweging om de kat te pakken, roept de man: NEE, niet doen, hij past er niet door!
Ikke de onschuld zelfe, zeg... Oh, jawel hoor, lukt prima! (Y)
Toch maar niet gedaan, geeft zo'n smeerboel.
De andere man kwam niet meer bij van het lachen...hij bleef er zowat in! :lol: