72
door slagvaardige
Vind ik ook. Alle post is belangrijk en je neemt de opdracht aan om het te bezorgen. Dan heb je je eigenlijk te houden aan de tijden of dagen die het postbedrijf heeft ingesteld. Die heeft nl. een afspraak met de klant gemaakt.
Kijk ik heb ook wel eens een dag te vroeg de post van de VSP-bezorger gekregen. Dan zal ik niet gaan piepen. Liever een dag te vroeg en wel krijgen, dan te laat of niet krijgen. Ik ben geen matenn**ier, dus ik zal niemand verraden. Maar netjes vind ik het niet. Tenzij je het expliciet met de depothouder hebt afgesproken omdat je in de knoei komt met de tijd of om wat voor reden dan ook.
Ik heb in mijn Selektmailtijd wel eens gehad dat er hopen sneeuw lagen en 20 kratten post in huis had. Toen heb ik de depothouder gebeld of ik er eventueel een dag langer over mocht doen, als het niet mocht lukken i.v.m. die gladheid. Of eventueel eerder mocht beginnen. Daar deed hij echt niet moeilijk over. Dan vind ik het wat anders. Dan is het in overleg.
Maar van deze VSP-bezorger weet ik dat hij niets anders te doen heeft die donderdag en vrijdag. Hij wil liever in de zon zitten (hij is gepensioneerd) en lekker hobbyen. Ik geef hem gelijk. Maar ach dat ene uurtje dat hij op donderdag kwijt is in ons dorp. Gaat hij toch lekker daarna van de zon genieten. Hij mag er twee dagen over doen, tot 21:00 uur notabene! En ik weet ook dat onze depothouder van niets weet... Tijdens de Selektmail/DHL-tijd deed hij ook ons dorp, en toen hield hij zich ook niet aan de afgesproken dagen.
Maar goed, dat is zijn probleem. Mocht er ooit eens iemand de boel checken, dan komt het wel uit. Heeft hij een probleem. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik mij wel aan de afspraken hou, en netjes, op tijd en goed bezorg. Voel ik mijzelf ook een stuk beter.
Het lijkt mij ook niet zo prettig voor jezelf als je weet dat je te vroeg bent. Ik zou steeds over mijn schouder kijken of niemand het in de gaten heeft. Want reken maar dat men in de straten heus wel over het algemeen weet dat VSP op donderdag en vrijdag bezorgd hoor. De postbedrijven zijn zo vaak in het nieuws geweest de afgelopen tijd, mensen in de straat weten daardoor meer dan men denkt. Dat is mij in mijn omgeving wel opgevallen.