Re: Geo-Route.

51
We krijgen gewoon uitbetaald als we werkoverleg hebben.
Vergadering zijn niet saai...je hoort dingen, die je anders niet hoort en we zien elkaar weer eens.
Niet een collega bij het depot, maar de hele groep...ervaringen uitwisselen, brainstormen en lachen...vooral veel lachen!

Ik zie wel hoe de geo in de praktijk uitpakt....pas dan kan ik zeggen of het bevalt of niet.
En in de nummering kan het één en ander gewijzigd worden...
Heb mijn geo gefietst en hier en daar moeten er wijzigingen worden aangebracht om het geheel logischer te maken!

Wat me wel zorgen baart, is dat ik mijn nabrengadres kwijt ben...moet nu herladen in het depot.
Hier is wel extra tijd voor gerekend, maar of ik uitkom met de tijd, moet ik afwachten.

52
Jette schreef:Werkoverleg gehad over de Geo-Route.
Verder kwam er niet veel uit... staat immers allemaal al vast!
Het werkoverleg was meer een formaliteit.

Zo ervaar ik het werkoverleg ook meestal.
Jette schreef: Trouwens iets anders...wie kan mij vertellen, wat een depothouder doet?
Bij ons hoor ik regel de term depot verantwoorelijke, deze persoon, zou dan de zakken op wijk moeten sorteren.
Zo dat een postbezorger, meteen zijn tassen kan pakken zonder te zoeken.

53
Jette schreef:
Trouwens iets anders...wie kan mij vertellen, wat een depothouder doet?

Bij ons zorgt de depothouder ervoor dat het depot er netjes uit ziet, zowel binnen als gedeeltelijk buiten.
Draagt verder, in samenwerking met VBG, zorg voor:
* prikbord met de week hah- en bezettingslijsten, mededelingen VBG en PostNL
* voldoende kantoorbenodigdheden en formulieren/kaartjes t.b.v. bezorging
* meld gebreken zoals defecte verlichting, sloten etc.
* dus van alles zodat het depot opgeruimd en overzichtelijk is en er prettig aan de bezorgdag begonnen kan worden.
De depothouder zorgt niet voor de verdeling van de wijken. Dat doen de op dat moment aanwezige pbz samen.

54
brievenbus schreef:Jette schreef:

Bij ons zorgt de depothouder ervoor dat het depot er netjes uit ziet, zowel binnen als gedeeltelijk buiten.
* dus van alles zodat het depot opgeruimd en overzichtelijk is en er prettig aan de bezorgdag begonnen kan worden.
De depothouder zorgt niet voor de verdeling van de wijken. Dat doen de op dat moment aanwezige pbz samen.
Hebben wij bij PostNL depothouders? De taken die jij omschrijft worden door de postbode+ gedaan als hij toevallig eens langskomt. De wijken worden niet verdeeld, want in principe heeft iedere pbz een of meer vaste wijken. Als er wijken open liggen door bijv. ziekte of verlof dan regelen pb+ en tc dat en andere pbz of postbode de wijk loopt.

55
Newman schreef:
wij hebben geen depothouder......

Op onze VBG is de pb+ als schakel er al bijna een jaar geleden tussenuit gehaald(reorganisatie, centjes hè);-(
De tc is nu de direct leidinggevende. En dus weinig tot geen tijd.
Het ligt er natuurlijk ook aan met hoeveel pbz er vanuit 1 depot bezorgd wordt. Bij ons lopen er ca 10.
Iedereen heeft wel zijn vaste wijk(en) maar alles wordt wel door elkaar op 2 containers aangevoerd en dan nog de hah.
Er staan 10 containers op het depot met wijkaanduiding en de tassen moeten dan toch van de aangevoerde containers
op de wijkcontainers komen, anders wordt ht natuurlijk wel één grote bende vooral met de dinsdag piek.
Bij ziekte en openstaande wijken geld bij ons het zelfde als bij jullie.

56
brievenbus schreef:Newman schreef:
wij hebben geen depothouder......

Op onze VBG is de pb+ als schakel er al bijna een jaar geleden tussenuit gehaald(reorganisatie, centjes hè);-(
De tc is nu de direct leidinggevende. En dus weinig tot geen tijd.
Het ligt er natuurlijk ook aan met hoeveel pbz er vanuit 1 depot bezorgd wordt. Bij ons lopen er ca 10.
Iedereen heeft wel zijn vaste wijk(en) maar alles wordt wel door elkaar op 2 containers aangevoerd en dan nog de hah.
Er staan 10 containers op het depot met wijkaanduiding en de tassen moeten dan toch van de aangevoerde containers
op de wijkcontainers komen, anders wordt ht natuurlijk wel één grote bende vooral met de dinsdag piek.
Bij ziekte en openstaande wijken geld bij ons het zelfde als bij jullie.
Dat zal het verschil zijn. Onze pb+ heeft 8 depots onder zijn hoede en hoeveel postbezorgers weet ik niet eens exact, maar ik gok dat het er zeker 70 zijn.

Overigens hoort de chauffeur zelf de lopen op de juiste plek neer te zetten....

57
Newman schreef:

Hebben wij bij PostNL depothouders? De taken die jij omschrijft worden door de postbode+ gedaan als hij toevallig eens langskomt. De wijken worden niet verdeeld, want in principe heeft iedere pbz een of meer vaste wijken. Als er wijken open liggen door bijv. ziekte of verlof dan regelen pb+ en tc dat en andere pbz of postbode de wijk loopt.
Onze Postbode+ heeft nu een kantoorfunctie en onze contactpersoon is nu de TC.
Het woord depothouder viel tijdens het Geo overleg en mijn nieuwsgierigheid was gewekt, vandaar de vraag.

Dank aan Brievenbus voor de duidelijke uitleg! (Y)

58
Jette schreef:
Newman schreef:

Onze Postbode+ heeft nu een kantoorfunctie en onze contactpersoon is nu de TC.
Het woord depothouder viel tijdens het Geo overleg en mijn nieuwsgierigheid was gewekt, vandaar de vraag.

Dank aan Brievenbus voor de duidelijke uitleg! (Y)
nog even en niet het minst onbelangrijke, wij krijgen er 1 uur extra per week voor betaald :o

59
Voor alle depots in de stad/plaats of alleen de depots in de wijk?

Mijn TC zou het een uitkomst vinden, maar de VM doet moeilijk over het budget. :evil:
Maar zo te lezen...krijg je gewoon een uurtje extra postbezorgerssalaris uitbetaald.

60
Jette schreef:Voor alle depots in de stad/plaats of alleen de depots in de wijk?

Mijn TC zou het een uitkomst vinden, maar de VM doet moeilijk over het budget. :evil:
Maar zo te lezen...krijg je gewoon een uurtje extra postbezorgerssalaris uitbetaald.
Budget, minimumloon waar heeft hij het over :( .
Wat is het uurloon van de tc als hij het moet doen, en dan nog het heen en weer rijden met de auto of komt jullie tc op de fiets :lol:
Het is zeker een uitkomst en we houden meteen zo in de gaten dat alle wijken weggelopen worden dus kunnen dan
ook signaleren als er wat blijft staan(gebeurt soms door onduidelijkheden in de planning).
Voorheen was het bij ons echt een bende en moest je over de containers en overgebleven hah heen springen.
En als het netjes is dan doet goed voorbeeld goed volgen, zodat we nu zelfs ook het plastic apart scheiden en iedereen heeft er nu plezier in en van.
Ieder depot heeft 1 depothouder en ieder krijgt 1 uur extra. Het maakt bij ons ook niet uit of er 3 of 10 pbz vanuit 1 depot bezorgen.