Bedankt @Anky dat u ons op de hoogte houdt. Ik zou het zelf ook hoogst vervelend vinden als ik iets zou versturen en het komt niet of maar gedeeltelijk aan. En het verzendbedrijf doet er niets mee. (ook al werk ik zelf ook bij een postbedrijf) Laat ze desnoods in die containers kijken. Als het daar gebeurd is, dan moeten die spullen toch te voorschijn kunnen komen? Of denk ik er nu te gemakkelijk over?? (vast niet)
Ik vind wel inderdaad dat Postnl sowieso uit coulance de boel mag vergoeden. En er anders voor zorgen te achterhalen waar en door wie of wat het mis is gegaan.
Je mag er vanuit gaan dat als er iets van waarde in een pakket heeft gezeten en het in vertrouwen verzonden is, dat het ook heel aankomt. Als er ergens iets met de inhoud mis is gegaan, dan is het bij het postbedrijf misgegaan en hoeft die de verantwoording niet af te schuiven. Want ik vind dat afschuiven.
Ik kan mij de woede van de verzender (Anky in dit geval) heel goed voorstellen. En de teleurstelling van de ontvanger ook. Want die zal de verzender misschien ook niet meer vertrouwen. Daar gaat je goede naam als bedrijf. Het kan zijn dat de post- of pakketbezorger uit goeder trouw heeft gehandeld, maar als je merkt dat een doos leeg is, dat je wilt bezorgen, dan stuur je de boel terug naar de verzender. Of je belt even aan bij de ontvanger.
Maar goed, ik vind wel dat in dit geval Postnl zich er wel heel gemakkelijk van afmaakt. (maar goed, dat is mijn mening maar) Ja en uiteraard wil Postnl dat het verzekerd verzonden wordt, dan vangen ze ook meer geld. Ook een pakket dat niet verzekerd is verzonden, moet heel aankomen. Daar hoort een verzendbedrijf zorg voor te dragen.
Ik kan me voorstellen dat iemand die een pakket verzend het gevoel krijgt dat pakketjes die niet verzekerd verzonden zijn eruit gepikt worden en de inhoud gestolen wordt. Want.. het hoeft toch niet vergoed te worden en het verzendbedrijf hoeft toch geen rekenschap en verantwoording af te leggen... Ja, zo'n gevoel krijg je dan wel. Dit zal heus niet zo gebeurd zijn, maar als bedrijf mag je wel enige service verlenen. Dat hoort erbij. Of je nu een staatsbedrijf of een geprivatiseerd bedrijf bent. Dit geld voor elk postbedrijf. Een verzender (en ontvanger) moet een bedrijf en zijn medewerkers kunnen vertrouwen.
Ik hoop (maar ben bang van niet) dat de inhoud terecht komt en dat anders Postnl de inhoud vergoed. (ben bang van niet)
Ik zou het er in ieder geval niet op laten zitten hoor.
@Newman, ja het kan zeker ook op het sorteercentrum gebeurd zijn. Of eventueel bij de aanlevering naar het sorteercentrum. Ik denk dat het best te achterhalen is, met enige moeite hoor.