Re: Geo-Route.

81
@Jette

verschuift de morgendienst langzaam maar zeker naar eind van de morgen.. :?:
of vind je het mischien ook wel prettig nu de winter voor de deur staat..

heb je nog zeggenschap dat je om tien uur wil beginnen..?
mijn postbode postnl heeft bedongen .. ik loop smorgens vroeg ..
die kan zijn 1e wijk al om half tien ophalen .. en de 2e om 13 uur.

hij vertelde me... het was kiezen of delen... willen ze die wijk gelopen hebben
oke maar dan op mijn tijd.
dat is dus ook mogelijk bij postnl :!:

82
Op de zaterdag vind ik het wel vervelend om een uur later te beginnen...maar, het is om de week, dus dat maakt het wat minder vervelend.
Door de week maakt het me geen biet uit...begin dan toch altijd later dan 11.00 uur.
De winter maak ik me niet druk om...ben dan ws langer onderweg, maar krijg wel alle werktijd uitbetaald. :lol:

83
Jette schreef:Op de zaterdag vind ik het wel vervelend om een uur later te beginnen...maar, het is om de week, dus dat maakt het wat minder vervelend.
Door de week maakt het me geen biet uit...begin dan toch altijd later dan 11.00 uur.
De winter maak ik me niet druk om...ben dan ws langer onderweg, maar krijg wel alle werktijd uitbetaald. :lol:
Ik ben bang dat dat vast ook wel teruggedraaid gaat worden. Alle werktijd uitbetaald krijgen bedoel ik..

85
Word je een beetje vergeetachtig, postbode 21?

Zoals ik al eerder meldde vind ik het geen probleem om vanaf 11.00 uur te beginnen, want ik werk 's morgens in de Thuiszorg en doe 's middags de post. Heb ik bewust voor gekozen.
Een ideale combi. :lol:

De tijd krijgen we uitbetaald,, slagvaardige....is ons namelijk al toegezegd. ;)

86
@Jette

Nee hoor, ik weet dat jij later begint want je werkt smorgens in de thuiszorg, toch.. :P
maar meer in het algemeen gesteld...
hoeveel vrouwen met kinderen op de basisschool, willen best weer aan de slag onder schooltijd..

en dan is een wijk die om 11 uur begint natuurlijk waardeloos.
:(

87
Dat wordt dan idd moeilijker...
Je kunt ook een klein contractje/wijkje krijgen, waardoor je wel onder schooltijd kunt bezorgen...van 12.45 uur tot 15.15 uur bijvoorbeeld met uitzondering van de woensdag.
En er is ook nog de overblijf...de mijne vonden het een feestje!
Of een opvangmoeder...is bij ons heel gewoon, dat een moeder ook andermans kind(eren) meeneemt tussen de middag.
Kortom, mogelijkheden zijn er altijd....

88
@jette

je bedoelt het goed Jette ;)
opvang zal wel te regelen zijn (ruilen met andere moeders) maar...
geld betalen voor de overblijf om zelf weer een paar euro te verdienen...
dat schiet niet echt op.

ik bedoel hiermee. postnl moet geen reclame maken voor wordt postbezorger in de ochtenduren
als je pas kan beginnen vanaf 11 uur..
en jij weet net zo goed als ik...
wordt 11 uur de starttijd... staat de post eerder om 1/2 12- 12 uur dan om 11 uur klaar...

waar zijn ze toch mee bezig bij postnl?

1 voordeel.... Voor jou komt het prima uit... werkgelegenheid genoeg met deze tijden...

89
postbode21 schreef:@jette

je bedoelt het goed Jette ;)
opvang zal wel te regelen zijn (ruilen met andere moeders) maar...
geld betalen voor de overblijf om zelf weer een paar euro te verdienen...
dat schiet niet echt op.

ik bedoel hiermee. postnl moet geen reclame maken voor wordt postbezorger in de ochtenduren
als je pas kan beginnen vanaf 11 uur..
en jij weet net zo goed als ik...
wordt 11 uur de starttijd... staat de post eerder om 1/2 12- 12 uur dan om 11 uur klaar...

waar zijn ze toch mee bezig bij postnl?

1 voordeel.... Voor jou komt het prima uit... werkgelegenheid genoeg met deze tijden...
Hoe laat je kunt beginnen hangt af van welke wijk je loopt. Bij ons staan de eerste wijken om 10.00 uur op het depot, dus dan kan je best in de ochtend bezorgen. De laatste wijken staan er om 13.00 uur, maar als er weinig post is vaak al eerder.

90
Bij ons was officieel de starttijd vanaf (lees vanaf!) 11 uur voor de ochtendwijken. Maar dat haalden ze chauffeurs eigenlijk nooit. Het werd altijd rond half 12 dat de ochtendwijken aankwamen. Dan moest je met z'n allen nog uitladen en voor je wegwas.. De middagwijken zouden officieel na 13:00 uur moeten komen. Dat lukte in de praktijk ook nooit. Meestal werd het half 2 of nog later.

Ja, bij ons kon je ook wel kiezen voor 1 wijk als je echt vertelde dat je niet meer kon lopen. Maar het kwam erop neer dat je dan als huisvrouw niet aangenomen werd. Eigenlijk hadden ze het liefst dat je 2 wijken liep. Was het druk, dan kreeg je er vaak nog 1 extra bij. Niet als standaard, maar om op te vangen. Dat was heel zwaar, vooral in periodes van sneeuw. De meesten zeiden daar dan ook nee tegen. En logisch, vind ik.

Ze hadden ook het liefst dat je 4 of 5 dagen liep. Dinsdag t/m zaterdag of als je niet op zaterdag wilde, dan graag op maandag.

Het ligt dus echt aan je depot. Ik denk dat Jette en Newman echt geluk hebben met hun depot en in hun handjes mogen wrijven, want het gaat echt niet overal zo, helaas.