Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

193
Kei gaaf zo'n postrobot. Ik denk dan aan een lopend ding dat op afstand bestuurd kan worden. Liefst met je stem maar als je nu geen stem hebt zoals ik nu (ben verkouden) dan is een kleine joystick nodig. Met die kleine joystick kun je hem dan ook naar rechts of links laten lopen en je kunt hem stoppen. Dat ding moet dan wel een trolley kunnen voortduwen. Ook door 20 cm sneeuw of over ijzel. Dan hoef ik er alleen nog maar achter te lopen en de post uit de tas te halen. Wel even stopzetten. Dan wat post hier en daar in de brievenbus en weer terug naar de robot. Oh ja, en diverse snelheden erop is ook aan te bevelen. Kom ik terug zet ik hem weer op 'go'. :D Ook heel handig met het bezorgen van de folder-
pakketten. Ik zie me al lopen. En ik zou in het dorp beslist kijkers hebben. Die vragen zich af wat ze bij Sandd nu weer uitgevonden hebben voor de postbodes. :lol: Bij het bezorgen van de folders zit er dan natuurlijk een netwerkvsptas op en geen Sanddtas. Zijn er onder de bezorgers goede technisch onderlegde hobby-computerprogrammeurs? Nou voor hen is dat vast een uitdaging. Maar nu genoeg gedroomd. Het kost enorm veel tijd en daarom enorm veel geld om zo'n robot te programmeren. Maken kunnen ze hem al aardig snel. In veel fabrieken staan alleen maar robots en in films komen ze ook voor dus de knowhow is er.

196
Ik ben benieuwd (en met mij mijn collega's) wat jullie (postbezorgers PostNL) verdienen en waar jullie wonen.
Wij hebben nl. het idee dat de postbezorgers in het westen van het land meer verdienen dan wij in het oosten. Mijn uurloon ligt op €8,69 dan kijk ik dus bij sal. extra uren. Het wordt wel aangevuld tot het min.loon.
Graag reacties uit alle delen van het land.
Groetjes, Saartje

197
saartje schreef:Ik ben benieuwd (en met mij mijn collega's) wat jullie (postbezorgers PostNL) verdienen en waar jullie wonen.
Wij hebben nl. het idee dat de postbezorgers in het westen van het land meer verdienen dan wij in het oosten. Mijn uurloon ligt op €8,69 dan kijk ik dus bij sal. extra uren. Het wordt wel aangevuld tot het min.loon.
Groetjes, Saartje
Ik kan me niet voorstellen dat bij PostNL het uurloon pbz verschillend is.
Maar bij deze, midden van het land ook 8,69.

198
Het lijkt mij dat het pbz loon in het hele land gelijk is. Anderhalf jaar geleden verdiende ik 8,17 bruto per uur. (Oosten van het land) Ik was toen 42. Misschien is het hier nu ook 8,67 hoor. Ik ga zometeen even de loonstrookjes erop nakijken. Het gaat om postbezorgers voor doordeweeks toch? Zaterdagbezorgers verdienen sowieso meer.

199
brievenbus schreef:
saartje schreef:Ik ben benieuwd (en met mij mijn collega's) wat jullie (postbezorgers PostNL) verdienen en waar jullie wonen.
Groetjes, Saartje
Ik kan me niet voorstellen dat bij PostNL het uurloon pbz verschillend is.
Maar bij deze, midden van het land ook 8,69.
In het Noorden is het uurloon ook € 8,69.