Re: Werken bij Netwerk VSP

151
Jette schreef:
bucky666 schreef:
Newman schreef: Voor de grote loopwijk verwacht ik 3 tassen post en 2 hah, de flattenwijk heeft meestal niet zoveel post maar wel heel veel afgiftepunten, dus 2 post en 4 hah, en de kleine loopwijk 2 post en 1 hah.
Hoeveel afgiftepunten heeft een gemiddelde wijk bij PostNL? Bij Sandd is dat 400 a 500. Het gemiddelde aantal kilo's ligt rond de 30 met uitschieters van 60 tot 70 kg. (Dat is dan afgezien van rare acties zoals ikea's en postcode loterij agenda's.)
Bij ons mag een wijk maximaal 400 afgiftepunten hebben!
Aanvankelijk hadden ze met GeoRoute strak vastgehouden aan 300 adressen. Maar dat betekende dat je in de buitengebieden wijken kreeg waar je 10 uur onderweg was! Nu hebben ze dat toch maar veranderd. Het uitgangspunt is nog steeds 300 adressen maar een wijk mag niet groter worden dan 2,5 uur en een buitenwijk max. 2 uur.

152
postbode21 schreef: uitschieters zijn in mijn wijk meer dan 1000 poststukken en meer dan 100 kilo.. gemiddeld 4 x per jaar.....
wat dat betreft Newman... is je uitspraak dat Postnl een veelvoud aan volume bezorgt als Sandd
niet kloppend met de werkelijkheid.
maar dat kan je ook niet weten want je werkte alleen voor vsp en nu voor postnl.
Vwb mijn opmerking over het volume moet je niet vergeten dat wij 6 dagen per week lopen, en Sandd maar 2. Er kunnen dus best dagen zijn dat je bij Sandd meer post hebt dan bij PostNL, maar totaal genomen heeft PostNL aanzienlijk meer.

Volgens de eigen site bezorgt PostNL jaarlijks 4 miljard stuks geadresseerde post in Nederland (en maar lieft 10 miljard ongeadresseerd).

Sandd beweert op de eigen site momenteel op 420 miljoen te zitten!

Dat betekent dat wij 10x zoveel geadresseerde post bezorgen dan jullie, dus dat mag je met recht een veelvoud noemen. . Niet dat het een wedstrijd is, hoor! ;)

153
In mijn wijk (VSP) zitten best veel huisartsen en tandartsen en Vsp heeft best veel zware post elke week voor hen. Ben benieuwd waar dat nu heen gaat.
Breng vaak alleen de huisartsenpost als ik mijn zoon naar school breng alvast even weg, dan ben ik het ergste gewicht al kwijt ( 5 huisartsen). In de rest van mijn wijk zitten nog wat huisartsen en 3 tandartsen. Dat tikt echt lekker aan.
Verder heb ik veel ondernemers in mijn wijk (winkelcentrum) en dus regelmatig dikke ondernemersgidsen.

Het klopt dat VSP veel folderwerk heeft, maar ik had toch elke week hele dikke gidsen er tussen zitten en dat was altijd wel lekker. Ben benieuwd of de postnl bezorgers daar ook blij mee zijn. Of zullen die ergens anders heen gaan die gidsen??

155
Zijn de klanten van VSP eerder al op de hoogte gesteld?
Als de klant een 3 jarig contract zou hebben en dat loopt nog 2 jaar dan moet Post.nl er geld bij leggen wanneer de bezorger van Post.nl het gaat bezorgen.
Ze kunnen toch niet zomaar de tarieven verhogen om quitte te spelen?
Dan plegen ze toch contract breuk?
Misschien kan Nijmegen hier iets over zeggen.
Dat de bezorgers het in de krant moeten lezen vind ik ongehoord.

156
Berber schreef:In mijn wijk (VSP) zitten best veel huisartsen en tandartsen en Vsp heeft best veel zware post elke week voor hen. Ben benieuwd waar dat nu heen gaat.
ik ook. De keuze ligt bij de klant. Wat gaat die doen: PostNL of Sandd?
En jij Berber, waar ga jij heen.

Overigens ik vind dit erg triest voor de postbezorgers van vsp.

157
Doro schreef:Zijn de klanten van VSP eerder al op de hoogte gesteld?
Als de klant een 3 jarig contract zou hebben en dat loopt nog 2 jaar dan moet Post.nl er geld bij leggen wanneer de bezorger van Post.nl het gaat bezorgen.
Ze kunnen toch niet zomaar de tarieven verhogen om quitte te spelen?
Dan plegen ze toch contract breuk?
Misschien kan Nijmegen hier iets over zeggen.
Dat de bezorgers het in de krant moeten lezen vind ik ongehoord.
Daar ging ik voorbij, ik dacht dat die contracten op naanm van VSP stonden. Dat wordt lastig voor postNL.
Geld erbij leggen, dat is wel het laatste wat ze willen, ik heb nl. de indruk dat het allemaal niks mag kosten bij
postNL.
Er kan zelfs gen briefje naar de VSP bezorgers. Erg hoor.

158
@Geertjan: Eind van de middag hebben we een mail gehad van vsp waarin ze melden dat het contract beeindigd wordt en waarin ze melden dat we deze week nog een brief krijgen waarin ze verder melden wat er gaat gebeuren. Ze vragen ons af te wachten tot deze brief en te wachten met vragen tot hierna. We hebben dus wel persoonlijk bericht gehad. Helaas pas na 16:00 terwijl ik het vanochtend om half 7 al online las!

- Daarnaast had ik bewust voor vsp gekozen omdat zij maar 1 keer per week bezorgden. Ik heb wel bij Sandd geinformeerd, maar ben daar aan de telefoon vrij onprofessioneel te woord gestaan en zij wilden mij in een buitenwijk dumpen. Twee keer per week is ook niet te doen voor mij.
- Postnl is ook te vaak lopen voor mij.

Het lijkt er dus op dat het voor mij echt ophoudt na vsp............folderwerk zie ik ook niet echt zitten. Is toch echt een andere tak van sport.

159
@Berber

Ja.. naast alle discussies...
Berber wat ga je doen?
Ben je net lekker bezig... heb je het al geregeld met het thuisfront? en dan moet
je in december al weer stoppen....
Dat vind ik echt Balen voor je Berber!

zo lang je het maar 1 x in de week wil/kan doen... rest er niets anders dan mischien
een weekk rant 1 x per week?
Ben benieuwd wat je gaat vinden..! ;)
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 14 nov 2011, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.