Re: Geo-Route.

121
brievenbus schreef:
mon-2205-meij schreef:
Jette schreef:Wij mogen gedurende 2 weken alle gewerkte uren opschrijven, uren van de hele week optellen en doorgeven aan de TC.
De extra uren komen idd goed van pas voor de komende feestdagen! :lol:
Inderdaad, die uren tikten heel aardig aan.... maar 't was wel heel zwaar!! En het lukte vrijwel niemand om 17.00 klaar te zijn, lekker hoopvol hè?! :twisted:
En zet zoveel mogelijk op papier hoe de route beter zou zijn (vaak gewoon de "oude" manier), en dan maar hopen dat jullie net als wij de kans krijgen om e.e.a. aangepast te krijgen. Hoewel ik hier bij het VBG hoorde dat bij nieuwe Geo invoering er niet zoveel gewijzigd mag worden, want, (let op....!!) Kost teveel tijd!!!! :twisted: :twisted:
Wens jullie nogmaals heel veel sterkte en ben benieuwd naar de posts!!
Groeten uit Waalwijk!!
Niet voor 17.00uur klaar;
Hoe laat krijgen jullie de post aangeleverd en hoeveel tijd staat er voor die wijk.
Weten wij waar we rekening mee kunnen houden.
Ik ben meer van 1x op papier/mail zetten en vervolgens het elke dag opnieuw sturen :lol:
In februari gaan wij ook met GeoRoute werken. Ik hoop dat alle aanpassingen die ik samen met de routeplanners heb voorgesteld goed verwerkt zijn in het programma, zodat de schade beperkt blijft tot wijken die een par straten verliezen of erbij krijgen.

Volgende week een bijeenkomst over GeoRoute waarin de vestigingsmanager ongetwijfeld de loftrompet gaat afsteken over dit geweldige stukje software wat voor ons het werk zoveel simpeler en prettiger gaat maken :roll:

123
De depothouder is geboren bij ons.
Het was ff in de doofpot gestopt, maar het woord is weer boven komen drijven.
Nu het autobedrijf is gestart en de chauffeur de postzakken niet meer in de depots zet, moet iemand anders dat doen.
Dat doet dus oa de depothouder, het whiteboard voorzien van recent infomateriaal, het depot schoonhouden en de voorraden op peil houden en aanvullen.
En feedback geven naar de TC.
Er zal in de loop van de tijd nog wel het eea aan taken bijkomen, maar dat moet zich voordoen!

125
@Jette

Sinds de invoering van Georoute bij ons in Waalwijk is de aanlevering van post vaak later dan vroeger.
Meestal vanaf 11.00 uur (dat is bij het VBG) en vanaf 11.15 bij de depots, maar dat is op rustige dagen, zoals
op het moment. Vaak zijn wijken pas om 13.00 op de depots, dus kun je op je vingers natellen, dat je de
eerste tijd laat klaar zult zijn.
Het normaliseert volgens mij ook wel weer, als je eenmaal aan je route gewend bent, en na hopelijk wat
positieve aanpassingen, dan loop je de route ook weer sneller. Maar de eerste weken was het hier dramatisch.
Op zaterdag waren sommigen (ik gelukkig niet, werk niet op zaterdag) pas om 20.00 klaar........
Hoe de aanlevertijden verder gaan veranderen (ons VBG verdwijnt in maart) daar ben ik ook benieuwd naar,
kan nu meestal mijn post om 11.00 oppikken....

126
Geertjan schreef:@Jette, hoeveeltijd krijgt hij of zij daarvoor?
Volgens de TC 20 minuten per dag, maar daar ga ik nog ff met hem over in discussie, want ik ben toch gauw een half uur per dag daarvoor kwijt. ;)

127
Jette schreef:
Volgens de TC 20 minuten per dag, maar daar ga ik nog ff met hem over in discussie, want ik ben toch gauw een half uur per dag daarvoor kwijt. ;)
Onze depotverantwoordelijke -zo heet de depothouder bij ons- is op vakantie. Nu ga ik morgen de tassen op wijk neerzetten.

128
Geertjan schreef:
Jette schreef:
Onze depotverantwoordelijke -zo heet de depothouder bij ons- is op vakantie. Nu ga ik morgen de tassen op wijk neerzetten.
Je hoeft alleen de postzakken in het depot te zetten?
Voor 2 aanlevertijden of 1 aanlevertijd?
Bij ons komt de eerste lading om 11.00 uur en de tweede om 13.00 uur!
Ik vang alleen de postzakken van 13.00 uur op en een collega die van 11.00 uur, maar zorg er ook voor dat het whiteboard wordt voorzien van recente info en het op orde houden van het depot...voorraden aanvullen en calamiteiten doorgeven aan de TC. In de toekomst zal er nog wel meer bijkomen.
Vandaar dat ik dus 30 minuten per dag wil hebben....omdat ik dat er gewoon aan kwijt ben.

129
Jette schreef:
Je hoeft alleen de postzakken in het depot te zetten?
Voor 2 aanlevertijden of 1 aanlevertijd?
Bij ons komt de eerste lading om 11.00 uur en de tweede om 13.00 uur!
Ik vang alleen de postzakken van 13.00 uur op en een collega die van 11.00 uur, maar zorg er ook voor dat het whiteboard wordt voorzien van recente info en het op orde houden van het depot...voorraden aanvullen en calamiteiten doorgeven aan de TC. In de toekomst zal er nog wel meer bijkomen.
Vandaar dat ik dus 30 minuten per dag wil hebben....omdat ik dat er gewoon aan kwijt ben.
Het gaat vooral om de ochtend, met al die h.a.h + posttassen. Het schiet me nu te binnen, 1 aanlevertijd dus. Meestal komt alles ineens
als we h.a.h. hebben.

130
Jette schreef:De depothouder is geboren bij ons.
Het was ff in de doofpot gestopt, maar het woord is weer boven komen drijven.
Nu het autobedrijf is gestart en de chauffeur de postzakken niet meer in de depots zet, moet iemand anders dat doen.
Dat doet dus oa de depothouder, het whiteboard voorzien van recent infomateriaal, het depot schoonhouden en de voorraden op peil houden en aanvullen.
En feedback geven naar de TC.
Er zal in de loop van de tijd nog wel het eea aan taken bijkomen, maar dat moet zich voordoen!
Waar laat de chauffeur de rolcontainers+posttassen als hij eerder is of jij later?
Bij ons moet chauffeur het gewoon in het depot zetten.