Re: Geo-Route.

132
Jette schreef:Krijg een SMS je als ie onverhoopt te laat of te vroeg is...en ik woon vlakbij het depot, dus kan er op tijd zijn.
Tja, bij ons doet de chauffeur dat dus niet meer!
Depothoudster/postbezorgster deel van je leven
Gefeliciteerd !
Het is echt leuk om te doen.
Je hebt een beter contact met tc en je hoort ook nog eens wat, is mijn ervaring.

133
brievenbus schreef:
Jette schreef:Krijg een SMS je als ie onverhoopt te laat of te vroeg is...en ik woon vlakbij het depot, dus kan er op tijd zijn.
Tja, bij ons doet de chauffeur dat dus niet meer!
Depothoudster/postbezorgster deel van je leven
Gefeliciteerd !
Het is echt leuk om te doen.
Je hebt een beter contact met tc en je hoort ook nog eens wat, is mijn ervaring.
Dank je, brievenbus! (Y)
Wordt vervolgd.

134
Geo was heftig!
Het was een chaos bij het depot...bij de eerste rit zat alleen HAH en geen post.
De bezorgers in alle staten. Zijn eerst maar de HAH gaan rondbrengen en daarna de post...kwam bij de 2e rit.
We hebben een superklein depot, 2 bij 2 ongeveer.
Dat was dus stapelen...gelukkig zat de post in de oranje zakken en de HAH in de grijze...kon direct gescheiden worden.
Mijn wijk liep erg onwenning en regelmatig zat er geen logica in!
Veranderingen kun je doorgeven en duurt 4 weken, voordat die zijn doorgevoerd.
We hebben er wel met z'n allen om kunnen lachen bij het depot en al helemaal toen iedereen slingerend wegfietste omdat de fiets wel erg zwaar beladen was!
Tja, het is wennen en ik moet nog zien of de Geo een succes wordt!

Om 13.00 uur begonnen en om 16.30 uur sluit ik het depot af.
Er staat 2 uur 47' uur voor mijn wijk!

136
Geo was id wel heftig, Om 11 uur met m'n ochtendwijk begonnen was ik om 15 uur klaar mee. Moest ook meteen een nieuwe medewerker in werken terwijl ik mijn wijk voor het eerst liep. Om 15 uur met m'n middagwijk begonnen was ik om 18 uur klaar mee. Bij ons hebben ze werkelijk ALLE wijken omgegooid.

137
slagvaardige schreef:Poeh, dat klinkt heftig @Jette. Zijn er bij jou ook mensen die 2 wijken hebben? Bijvoorbeeld eentje voor de ochtend en eentje voor de middag? Hoe gaan die dat doen?
Volgens mij, zijn er nog collega's met een groot contract die 2 wijken hebben.
Zij moeten wel hun contracturen maken.
Tja, die zijn dan volgens mij niet voor 17.00 uur klaar...ligt ook een beetje aan de wijkgrootte, natuurlijk.
Ik heb gelukkig maar 1 wijk, vindt het wel ff goed zo, met de komende winter in het vooruitzicht.

138
Drie uur of nog langer over 1 wijk. Waar je anders misschien 2 uur over doet. En dan zul je er maar 2 hebben. Dat is geen (bij)baan meer voor moeders met schoolgaande kinderen, zoals ze dat in die reclames promoten. :o

139
Dag Allen,

Sinds kort ben ik ook Postbezorger voor PostNL (in tnt-outfit natuurlijk) en dit bevalt redelijk goed met een wijk waar iets meer dan 2,40 uur voor staat, in Heemstede.

Ik hoorde vandaag van mijn TC dat wij in januari starten met de Geo-route's in Heemstede, en dat bijna iedere wijk iets groter wordt (en dus wat minder wijken totaal vermoed ik) Onder de postbodes wordt er nog niet reikhalzend uitgekeken naar de nieuwe indeling geloof ik. Wat mij betreft verandert er ook liever niets aan mijn wijk, kan echt niet efficiënter en loop bijna alle straten in rondjes en fiets weer naar de volgende. Laat het svp niet te veel veranderen, kan gewoon niet efficiënter zoals het nu is.

Frank
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

140
slagvaardige schreef:Drie uur of nog langer over 1 wijk. Waar je anders misschien 2 uur over doet. En dan zul je er maar 2 hebben. Dat is geen (bij)baan meer voor moeders met schoolgaande kinderen, zoals ze dat in die reclames promoten. :o
Dit was de eerste keer dat we volgens georoute liepen en ook met 4 hah, heb ook geen idee hoelang ik over m'n wijken moet doen dat wil men nog niet zeggen. Vermoed dat het twee tot twee en half uur per wijk is. Ben best een redelijk ervaren bezorger werk sinds 1998 voor TNT