Re: Geo-Route.

193
Geertjan schreef: Wat ik jammer vond was dat de redactie weinig onderzoek deed naar hoe deze dingen kunnen gebeuren. Het blijft oppervlakkig. Post openmaken van anderen vind ik zielig.
Zoals ik al eerder zei: In het geval van de proefzending van Max durf ik mijn rechterhand eronder te verwedden dat de enveloppen zijn opengescheurd door die losse sleutelhanger er in. Dat is gewoon een fout van de afzender die het niet goed heeft ingepakt.

Verder is mijn ervaring dat opengescheurde post ook kan komen doordat deze blijft steken in de HSM (huisnummersorteermachine), of omdat post verkeerd bezorgd wordt. De ontvanger merkt na opening dat de post niet voor hem bestemd is en gooit het dan geopend terug in de bus (al dan niet dichtgeplakt met plakband).

Dus ga niet gelijk uit van boze opzet!

195
Newman schreef:
Jette schreef:ING bankafschriften worden tegenwoordig ook bezorgd door sandd.
Gedeeltelijk door Sandd, en gedeeltelijk door PostNL.
Weet je dat zeker?
Ik dacht ING bankafschriften alleen door PostNL, overige ING akties gedeeltelijk PostNL en Sandd.
Geld volgens mij ook voor de belasting.
Toeslagen via PostNL, aanslagen gedeeltelijk.
Weet je dan misschien ook hoe die verdeling in elkaar steekt, per postcode, alfabet, ik heb eigenlijk geen idee.

196
brievenbus schreef:
Newman schreef:
Jette schreef:ING bankafschriften worden tegenwoordig ook bezorgd door sandd.
Gedeeltelijk door Sandd, en gedeeltelijk door PostNL.
Weet je dat zeker?
Ik dacht ING bankafschriften alleen door PostNL, overige ING akties gedeeltelijk PostNL en Sandd.
Geld volgens mij ook voor de belasting.
Toeslagen via PostNL, aanslagen gedeeltelijk.
Weet je dan misschien ook hoe die verdeling in elkaar steekt, per postcode, alfabet, ik heb eigenlijk geen idee.
Ik zag vorige week nog in mijn wijk ING-afschriften half uit de brievenbus hangen, bezorgd door Sandd. Ze zaten in de welbekende groen/grijze envelop. Ik geloof dat PostNL de afschriften doet van de bankrekeningen en creditcards, en Sandd van spaarrekeningen.

Wat de logica is weet ik niet. Misschien doen ze wel kwaliteitstests. Kijken waar het het eerste aankomt, ofzo. De ANWB heeft dat ook een keer gedaan. Kwart van de Kampioenen door Sandd laten bezorgen, kwart door Selektmail, kwart door VSP, kwart door TNT. TNT won.

197
Van de ANWB kan ik me nog goed herinneren.
Zij moesten toen een nieuw contract afsluiten en gaven alle partijen een kans.
Zij gingen niet alleen voor de prijs maar ook voor betrouwbaarheid en stiptheid.
En de winnaar was jawel....PostNL.
Zo slecht bezorgt pbz dus ook weer niet (meldpunt :evil: )

198
brievenbus schreef:Van de ANWB kan ik me nog goed herinneren.
Zij moesten toen een nieuw contract afsluiten en gaven alle partijen een kans.
Zij gingen niet alleen voor de prijs maar ook voor betrouwbaarheid en stiptheid.
En de winnaar was jawel....PostNL.
Zo slecht bezorgt pbz dus ook weer niet (meldpunt :evil: )
Wat dat betreft vond ik de vraag van de reporter aan de postbode die anoniem wou blijven of dit niet gewoon een actie uit wrok van hem was, wel een goede. Ik denk namelijk dat dit wel degelijk een rol speelt. Voor de goede orde: Ik begrijp heel goed dat postbodes boos zijn dat ze na al die jaren trouwe dienst nu ineens worden weggebonjourd en in hun nadagen zelfs flyers moeten bezorgen voor de werving van postbezorgers. Dus ik begrijp wel dat het tussen postbezorgers en postbodes niet altijd even goed botert. Dus de opmerking van zo'n Leo Lamers dat postbezorgers in feite "mindere postbodes" zijn, plaats ik dan ook maar in dat kader.

Tegelijkertijd zit er wel een deel van waarheid in zijn betoog. Zeker hier in de Randstad heeft PostNL moeite om postbezorgers te vinden, en ik heb zelf ook wel het idee dat ze iedereen aannemen die ze kunnen krijgen. Ook mensen die bijv. maar 3 woorden Nederlands kunnen. Of mensen waarmee geen normaal gesprek te voeren is, of die geestelijk niet helemaal 100% lijken te zijn.

Dus hoewel ik weet dat er massa's goede postbezorgers zijn (en daar reken ik mijzelf ook toe, sprak hij niet gehinderd door enige bescheidenheid) zijn ze hier wel minder kritisch met mensen aannemen dan vroeger. Ook word je bij wangedrag niet snel ontslagen, als postbezorger. Zo'n incident met een zak post die wekenlang is blijven staan (en die later is bezorgd met een excuusbrief erbij, net zo 1 als je bij Meldpunt zag) hebben wij hier ook gehad, maar die mevrouw werkt hier ook nog steeds.

200
postbode21 schreef:@Geertjan

Groene envelop van ING?
volgens mij zijn ze wit met een oranje randje..

@Newman
Heb je niet gelezen over de order van 100 miljoen overheidspost die naar sandd gaat m.i.v. 3e kwartaal 2011
(een uitbreiding van de order van eerst 7 miljoen naar nu 100 miljoen)
voor postnl natuurlijk peanuts...
Wel opvallend dat we de laatste tijd zoveel belastingbrieven hebben met een Sandd sorteercode. Waar dan later met een dotmatrixprinter PotNL Port Betaald overheen staat gedrukt. Kan Sandd de volumes niet aan? Of heeft de overheid zich misschien bedacht, maar pas nadat ze de aanslagen had laten drukken?
maar het volume van Sandd is al tijden...(sinds overname selektmail van 480 naar 670 miljoen gegaan...
nu nog de 120 miljoen van vsp erbij en we naderen bijna de 800 miljoen..
dan kan er sprake zijn van een uitbreiding van 2 naar 3 bezorgdagen bij Sandd.
Sandd is allang geen kleintje meer Newman.
sandd streeft naar een marktomzet van 25 % en we hebben straks de 20% binnen.
Die 420 miljoen staat op de site van Sandd zelf, en had betrekking op het jaar 2011. Sandd zal toch wel z'n eigen resultaten kennen?

Het is maar de vraag of VSP bij Sandd terecht komt. Als dochteronderneming van PostNL zullen de accountmanagers natuurlijk in eerste instantie proberen de post naar PostNL over te hevelen. En aangezien het product Budgetmail (voor niet-tijdskritische post) een gezamelijk product was van PostNL en VSP is het goed mogelijk dat het die bedrijven geen cent extra kost! Bovendien zullen wij toch de in het verleden afgesloten contracten moeten nakomen, dus ook de daarin vastgelegde prijzen)
wat een paar jaar geleden nog ondenkbaar was... de eerste Postbodes kondigen hun overstap naar Sandd aan.
voor Postbezorgers is het helemaal niet moeilijk meer, welk bedrijf geeft hun de meeste vrijheid in het indelen
van hun werktijd...

sandd tussen 8 - 18 uur of postnl waar de post van 10 uur al vaker 1130 uur wordt..
en je blij mag zijn als je je middagwijk voor 17 uur gelopen hebt.
Dat zullen geen postbodes geweest zijn, hooguit postbezorgers! En je overdrijft schromelijk: middagwijken zijn meestal maar 1 uurtje lopen, dus in de regel zul je heus niet zo laat klaar zijn. Ja, misschien op dinsdag, maar dan heb je of minstens 3 wijken, of je bent gewoon langzaam.
alles minder bij postnl dan bij sandd? Nee hoor, de betaling = geloof ik nog steeds hoger....
als ALLE uren , ook na de proefperiode van twee weken georoute nu ook nog blijvend worden vergoed..

of accepteren de postbezorgers van Postnl stilletjes de verslechtering van hun arbeidsvoorwaarden en praten ze
op het forum er maar overheen.
nee hoor het is even wennen,,, het is niet zo slecht bij postnl... vast enkel rancuneuze postbodes...
Ik denk dat vrijwel alles beter is bij PostNL dan bij Sandd, alleen de vrijheid is minder. De tijdskaders waarbinnen je wijk gelopen moet worden zijn strakker, en de loopvolgorde ligt al min of meer vast. Daar staat tegenover dat je loon veel hoger is. Zelfs als ze niet al je gemaakte uren uitbetalen (iets wat op mijn vestiging nadrukkelijk NIET aan de orde is) verdien je nog meer dan bij Sandd. Je hebt nml ook 4 weken doorbetaald verlof, vakantiegeld, en winstdeling.

En de vrijheid bij Sand. Ach, je bent eerder vogelvrij. Dat hebben we gezien bij Selektmail, en recentelijk bij VSP. Als ze je niet meer nodig hebben kun je oprotten. Geen sociaal plan, geen oprotpremie, je hebt niet eens recht op een uitkering. Dus die "vrijheid" mogen ze houden van mij...............

Of probeer je hier de boel nu op te naaien, postbode21, zoals je dat ook zo graag mag doen op het Red De Postbode-forum (wat heb jij daar trouwens te zoeken, wist niet dat jij met het lot van de postbodes begaan was?)