Ik denk dat het samenvoegen van belangrijke post en reclame wel een aantal nadelen heeft:Newman schreef: Dat alle post tegelijkertijd word bezorgd met het hah is toch niet bezwaarlijk. Het wordt niet samen gesorteerd, en de postbezorgers krijgen de reclame en de gewone post zelfs apart aangeleverd! Sandd bezorgt de belastingaanslagen ook samen met geadresseerde reclame.
- Ten eerste hebben al die reclame papieren wel erg veel massa. Daardoor kan bv. een belastingbrief gemakkelijk zoek raken, of in de verkeerde brievenbus belanden.
- De postbezorgers raken minder gemotiveerd door het bezorgen van 80% reclame. Ik weet niet hoe het is bij PostNL, maar bij Sandd komt een groot deel van het gewicht voor rekening van postorderbedrijven. Daar zitten de mensen meestal niet op te wachten. Bv. als ik een keer een paar sokken bestel bij Neckermann, krijg ik ongevraagd zo'n catalogus toegestuurd, mijn hele leven lang.
- Het bezorgen van HAH reclame heeft nog een bijkomend nadeel, dat de bezorger zijn aandacht moet richten op twee dingen tegelijk en er dus meer dingen fout kunnen gaan.
Ik vind dan ook dat belangrijke post apart zou moeten worden bezorgd. En ik denk dat aanbieders daar best wat extra voor zouden willen betalen.
Ja, het zou het wel duurder maken. Des te meer reden om de belangrijke post te scheiden van de reclame.En bij Sandd is toch ook niet alles te achterhalen. Als ik een bepaald door Sandd bezorgd tijdschrift niet krijg, waar is het dan gebleven? Is het verkeerd bezorgd? Heeft de bezorger het gejat? Of is het misschien al misgegaan bij de drukker. Je hebt ook wel eens tijdschriften waar het adres van af is gevallen, bijvoorbeeld.
Geloof me, er is niet 1 postbedrijf waarbij je van het begin tot eind elke brief kunt traceren. Dat zou de postverzending ook wel erg duur maken.
Ik bedoelde trouwens niet dat het bij Sandd beter geregeld is hoor!