Re: Geo-Route.

201
Newman schreef: Dat alle post tegelijkertijd word bezorgd met het hah is toch niet bezwaarlijk. Het wordt niet samen gesorteerd, en de postbezorgers krijgen de reclame en de gewone post zelfs apart aangeleverd! Sandd bezorgt de belastingaanslagen ook samen met geadresseerde reclame.
Ik denk dat het samenvoegen van belangrijke post en reclame wel een aantal nadelen heeft:
- Ten eerste hebben al die reclame papieren wel erg veel massa. Daardoor kan bv. een belastingbrief gemakkelijk zoek raken, of in de verkeerde brievenbus belanden.
- De postbezorgers raken minder gemotiveerd door het bezorgen van 80% reclame. Ik weet niet hoe het is bij PostNL, maar bij Sandd komt een groot deel van het gewicht voor rekening van postorderbedrijven. Daar zitten de mensen meestal niet op te wachten. Bv. als ik een keer een paar sokken bestel bij Neckermann, krijg ik ongevraagd zo'n catalogus toegestuurd, mijn hele leven lang.
- Het bezorgen van HAH reclame heeft nog een bijkomend nadeel, dat de bezorger zijn aandacht moet richten op twee dingen tegelijk en er dus meer dingen fout kunnen gaan.

Ik vind dan ook dat belangrijke post apart zou moeten worden bezorgd. En ik denk dat aanbieders daar best wat extra voor zouden willen betalen.
En bij Sandd is toch ook niet alles te achterhalen. Als ik een bepaald door Sandd bezorgd tijdschrift niet krijg, waar is het dan gebleven? Is het verkeerd bezorgd? Heeft de bezorger het gejat? Of is het misschien al misgegaan bij de drukker. Je hebt ook wel eens tijdschriften waar het adres van af is gevallen, bijvoorbeeld.

Geloof me, er is niet 1 postbedrijf waarbij je van het begin tot eind elke brief kunt traceren. Dat zou de postverzending ook wel erg duur maken.
Ja, het zou het wel duurder maken. Des te meer reden om de belangrijke post te scheiden van de reclame.

Ik bedoelde trouwens niet dat het bij Sandd beter geregeld is hoor! :lol: Het is eerder slechter geregeld, want bijna iedere keer krijg ik weer foutsorteringen. Bij DHL gebeurde dat vrijwel nooit.

202
@newman

beetje lichtgeraakt Newman? als je een weerwoord krijgt.... daar moet je tegen kunnen hoor.
als jij sandd/vsp/ selektmail steeds aanvalt..dan mag je tegengas verwachten.
de boel opnaaien.... het zijn jouw woorden...
dan heb je mijn bericht niet goed gelezen.... is het jouw forum dan newman?

de managers van vsp adviseerden hun 5000 postbezorgers (dochteronderneming van postnl toch?) om gerust naar o.a. sandd te gaan.
wat zijn die dan begaan met hun postbezorgers.... of.... ze vinden sandd zo slecht nog niet. :lol:

ik overdrijf niet over postbezorgers/postbodes van postnl... het zijn de woorden van jouw collega,s
die ik herhaal.
,maar jij ziet het als een aanval op jou... je Bent postnl toch niet ... slechts een postbezorger als wij allemaal?.

om naar het onderwerp terug te keren.... Geo route... zou het nog gestopt kunnen worden?

203
Newman schreef: Wel opvallend dat we de laatste tijd zoveel belastingbrieven hebben met een Sandd sorteercode. Waar dan later met een dotmatrixprinter PotNL Port Betaald overheen staat gedrukt. Kan Sandd de volumes niet aan? Of heeft de overheid zich misschien bedacht, maar pas nadat ze de aanslagen had laten drukken?
Ik heb ook zo mijn twijfels over de toekomst van Sandd op de lange termijn. Als ze straks iedereen een duur CAO-contract moeten geven, trekken ze gewoon de stekker eruit... net als bij VSP. Het is ook eigenlijk vrij riskant om belangrijke post bij de postbezorgers thuis te bezorgen. En bovendien is er daardoor altijd nog een extra dag vertraging.

204
bucky666 schreef:
Newman schreef: Dat alle post tegelijkertijd word bezorgd met het hah is toch niet bezwaarlijk. Het wordt niet samen gesorteerd, en de postbezorgers krijgen de reclame en de gewone post zelfs apart aangeleverd! Sandd bezorgt de belastingaanslagen ook samen met geadresseerde reclame.
Ik denk dat het samenvoegen van belangrijke post en reclame wel een aantal nadelen heeft:
- Ten eerste hebben al die reclame papieren wel erg veel massa. Daardoor kan bv. een belastingbrief gemakkelijk zoek raken, of in de verkeerde brievenbus belanden.
- De postbezorgers raken minder gemotiveerd door het bezorgen van 80% reclame. Ik weet niet hoe het is bij PostNL, maar bij Sandd komt een groot deel van het gewicht voor rekening van postorderbedrijven. Daar zitten de mensen meestal niet op te wachten. Bv. als ik een keer een paar sokken bestel bij Neckermann, krijg ik ongevraagd zo'n catalogus toegestuurd, mijn hele leven lang.
- Het bezorgen van HAH reclame heeft nog een bijkomend nadeel, dat de bezorger zijn aandacht moet richten op twee dingen tegelijk en er dus meer dingen fout kunnen gaan.

Ik vind dan ook dat belangrijke post apart zou moeten worden bezorgd. En ik denk dat aanbieders daar best wat extra voor zouden willen betalen.
En bij Sandd is toch ook niet alles te achterhalen. Als ik een bepaald door Sandd bezorgd tijdschrift niet krijg, waar is het dan gebleven? Is het verkeerd bezorgd? Heeft de bezorger het gejat? Of is het misschien al misgegaan bij de drukker. Je hebt ook wel eens tijdschriften waar het adres van af is gevallen, bijvoorbeeld.

Geloof me, er is niet 1 postbedrijf waarbij je van het begin tot eind elke brief kunt traceren. Dat zou de postverzending ook wel erg duur maken.
Ja, het zou het wel duurder maken. Des te meer reden om de belangrijke post te scheiden van de reclame.

Ik bedoelde trouwens niet dat het bij Sandd beter geregeld is hoor! :lol: Het is eerder slechter geregeld, want bijna iedere keer krijg ik weer foutsorteringen. Bij DHL gebeurde dat vrijwel nooit.
Die massa-theorie van jou daar geloof ik niet in. Vroeger, de komst van de e-mail was er veel meer post, en ik kan me niet herinneren dat er daardoor meer kwijtraakte. Bovendien worden rouwkaarten apart vervoerd naar de bestelkantoren, niet tussen de gewone post. Ook loop je op straat met post en hah apart. Het wordt zelfs in aparte tassen op de depots aangeleverd. Er zitten dus geen rouwkaarten tussen de reclame verstopt, met kans op kwijtraken!

En je aandacht richten op zowel post als reclame (en dat hoeft niet eens tegelijkertijd, dat gaat meestal beurtelings: eerst controleer je de post, en dan pak je een hah setje) dat zouden mensen toch moeten kunnen hoor, het is geen hogere wiskunde.

205
postbode21 schreef:@Geertjan

Groene envelop van ING?
volgens mij zijn ze wit met een oranje randje.. ;)
Ik heb elke week behoorlijk wat ING-enveloppen. Vooral afgelopen vrijdag. En inderdaad, wel witte enveloppen met de oranje ING-logo. Wat dat voor enveloppen zijn weet ik niet. Afschriften, correspondentie of wat dan ook..

206
Gisteren eindelijk eens een keer een rustige dag gehad met georoute. Daldag en geen hah. En een wijk die redelijk logisch inelkaar zit, alleen het samenbundelen van verschillende straten, was niet echt logisch gedaan. Die straten worden samengebundeld om niet allemaal kleine bundeltjes van bv 2 of 3 brieven te hebben. Al heb ik liever die kleine bundeltjes zodat ik zelf de juiste straten bijelkaar kan pakken.

Mijn ervaring is dat de ING enveloppen die door Sandd bezorgd worden, meestal direct mail (geadresseerde reclame) is.

207
@ postbode 21
om naar het onderwerp terug te keren.... Geo route... zou het nog gestopt kunnen worden?

Verwacht van niet.
Lopen nu 1 week en 7 op de 10 pbz vinden het niet tegenvallen.
VBG doet er alles aan om knelpunten op te lossen naar ieders tevredenheid.
Zelfs deze 1e week vallen de extra uren mee, sommigen lopen al op de nieuwe wtr.
Logisch zit het niet allemaal in elkaar daar is iedereen het wel over eens.
Het is nu meer een kwestie van de oude looproutes los te laten en de knop om te zetten.
Hier en daar de komende maanden wat bijschaven en over een half jaar weet niemand beter meer.
Er zit wel 1 voordeel aan, we staan niet meer met alle postbedrijven op het zelfde moment bij dezelfde brievenbus :lol:

208
Newman schreef:
Die massa-theorie van jou daar geloof ik niet in. Vroeger, de komst van de e-mail was er veel meer post, en ik kan me niet herinneren dat er daardoor meer kwijtraakte. Bovendien worden rouwkaarten apart vervoerd naar de bestelkantoren, niet tussen de gewone post. Ook loop je op straat met post en hah apart. Het wordt zelfs in aparte tassen op de depots aangeleverd. Er zitten dus geen rouwkaarten tussen de reclame verstopt, met kans op kwijtraken!

En je aandacht richten op zowel post als reclame (en dat hoeft niet eens tegelijkertijd, dat gaat meestal beurtelings: eerst controleer je de post, en dan pak je een hah setje) dat zouden mensen toch moeten kunnen hoor, het is geen hogere wiskunde.
Met reclame bedoel ik niet alleen hah folders, maar ook al dat andere spul waar mensen niet echt op zitten te wachten. Bv. zo'n "Spoor" blaadje wat ik gisteren moest bezorgen. Dat krijg je alleen maar omdat je toevallig een OV kaart oid hebt. Bij ons thuis gaan dergelijke bladen dan ook meteen bij het oud papier. Dus eigenlijk alle bladen waar men niet voor hoeft te betalen, zijn overbodig. Dan blijft er volgens mij niet veel over. Bij Sandd in ieder geval niet.

209
@bucky666

Spoor was vroeger een maandblad, komt nu nog 4 x per jaar.
abonnementhouders van de Ns .. hebben er echt wat aan.
dat merkte ik gisteren toen iemand de post van me aanpakte..
Hee Spoor!
Wat me blijft verbazen is dat postbezorgers gaan uitmaken welke post voor mensen belangrijk is.

het kleine Sandd kocht Selektmail op v/d grote DEUTSCHE Post. had niemand verwacht bucky..
de wonderen zijn de wereld nog niet uit... mischien in de toekomst Postnl die opgaat in Sandd
Niet omdat de postnl bezorgers het minder goed doen dan de sandd bezorgers..,maar de naam
POstnl roept steeds veel irritatie op... mischien ligt SANDD beter in de markt..
worden we toch allen echt collega,s......... Welkom Newman, Jette... ;)

@brievenbus

wat heeft de geo route nou te maken met het aantal postbezorgers...
het waren er 4.... binnenkort zijn het er nog 2....

als ik nu postbezorg doe ik dat namens sandd, selektmail ... en binnenkort de niet tijdgevoelige post van vsp.
post die Postnl tijdelijk had doorgesluisd om vakbond om de tuin te leiden dat het slechter ging bij Postnl..?
volgens berichten van Postnl forum leden!
die keert natuurlijk gewoon weer terug naar Postnl.

@bucky666
Een dag extra vertraging omdat post bij sandd de vorigedag thuis bij de bezorger wordt aangeleverd?
Klant heeft afspraak bezorg het deze week op dinsdag of vrijdag...
en niet op maandag of woensdag of donderdag..... Geen vertraging dus.

Die treedt alleen op als er een bezorger is, die zich niet aan de afspraak houdt.
en natuurlijk heb je die net als bij Postnl ook bij Sandd.
maar waarom haalt dat dan Meldpunt/Zembla etc niet?
omdat het ws. niet op zo,n grote schaal voorkomt...

tot we bij sandd de geo route invoeren mischien?
maar gelukkig mogen we tot nu toe ZELF de route bepalen ;)
Georoute... 2 postnl bezorgers voor 1 flat... 1: de 1e drie verdiepingen... 2: de volgende... blijft toch wel absurd.
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 19 nov 2011, 12:56, 4 keer totaal gewijzigd.

210
slagvaardige schreef:
postbode21 schreef:@Geertjan

Groene envelop van ING?
volgens mij zijn ze wit met een oranje randje.. ;)
Ik heb elke week behoorlijk wat ING-enveloppen. Vooral afgelopen vrijdag. En inderdaad, wel witte enveloppen met de oranje ING-logo. Wat dat voor enveloppen zijn weet ik niet. Afschriften, correspondentie of wat dan ook..
ik bedoelde natuurlijk de grijs-groene. In die witte met oranje logo zit volgens mij reclame.