Werkoverleg gehad over de toekomst van de postbezorger.
Werd geleidt door onze enige vrouwelijke TC.
Toekomst is als volgt...het werk wordt alleen maar zwaarder en heviger!
Er was nogal wat kritiek op de Geo, met name over de zeer slecht gezette post van afgelopen zaterdag.
Er schijnt een nieuwe zetploeg aan het werk te zijn op de zaterdagen...worden amper of niet ingewerkt, want dat kost alleen maar geld. Op mijn vraag of er ook contrôle wordt uitgeoefend door TC's op de werkvloer, werd nogal pissig gereageerd door haar. Natuurlijk is er contrôle, zei ze.
Ik heb echter heel andere ervaringen.
Ik heb de laatste tijd erg dikke bundels van soms wel 20 cm dik, die ik met 2 handen uit de tas moet halen.
Een aantal keren doorgegeven, maar tot op heden is dat nog niet aangepast.
Heb gezegd, dat ze de zetploeg beter moet instrueren, anders kom ik langs met de zweep!
En zo heb ik nog legio voorbeelden, waar ik jullie niet mee ga vermoeien.
De kangoeroebuidel en vakkentas zijn niet aan de orde geweest.
Het 20 kg gewicht van de fietstassen blijft volgens haar gehandhaafd.
De rits van de grijze tassen konden door de grote hoeveelheid post niet altijd dicht.
Volgens haar blijft de inhoud van de oranje binnenzak hetzelfde, ondanks dat de tas 7 cm groter is, alleen kan nu de rits wel dicht.
Ik denk, dat ik maar eens een weegschaal in het depot ga zetten, want ik geloof er geen snars van!
De stuurtas is een grote aanfluiting...het fietsstuur trilt nogal als je hem volstouwt...een collega is door dat onding al bijna onder een auto gekomen.
Een aantal hebben de oude stuurtas er weer op gezet.
Straks als onze VBG sluit, gaan de teamleiders vanuit huis werken en zijn de medewerkers van een Servicecentrum ons eerste aanspreekpunt! En die weten natuurlijk weer niets van de werkvloer....hoop wel, dat ze Nederlands spreken!
Op mijn vraag of we na 16 december de geadresseerde post van VSP erbij krijgen, kon ze geen antwoord geven!
Maar mocht, dat wel zo zijn , dan heeft dat volgens haar geen invloed op de postvolumes, want...ja, dat kon ze nu al vertellen...is er dit jaar minder Kerstpost dan vorig jaar...dus dan stagneren de volumes weer!
Re: Geo-Route.
232@Jette
Dat klinkt niet als een rooskleurige toekomst, en weinig gezellig, zo'n geirriteerde T.C. Gelukkig kunnen de binnentassen nu dicht, en blijft het volume hetzelfde
is er tenmiste een lichtpuntje.
Het werk wordt zwaarder, in welk opzicht?
Jammer hoor, van die stuurtas.
Is zeker te hopen dat ze daar hollands spreken, zit toch wel gewoon in Nederland. De tassen komen ook uit China, vandaar.
Hoe weten ze dat van de kerstpost, is dat een prognosse, op basis van vorigkwartaal?
Dat klinkt niet als een rooskleurige toekomst, en weinig gezellig, zo'n geirriteerde T.C. Gelukkig kunnen de binnentassen nu dicht, en blijft het volume hetzelfde
is er tenmiste een lichtpuntje.
Het werk wordt zwaarder, in welk opzicht?
Jammer hoor, van die stuurtas.
Is zeker te hopen dat ze daar hollands spreken, zit toch wel gewoon in Nederland. De tassen komen ook uit China, vandaar.
Hoe weten ze dat van de kerstpost, is dat een prognosse, op basis van vorigkwartaal?
233@Geertjan.
Zoveel mogelijk meesjouwen en zo weinig mogelijk herladen bij het depot.
Kunnen ze weer minuten van je afpikken.
Maak maar vast een afspraak met de fysio.....
Ben benieuwd, wie de winter overleven. Een aantal hebben al een halve wijk aangevraagd, omdat ze het niet meer trekken.
En de winter moet nog komen.
Zoveel mogelijk meesjouwen en zo weinig mogelijk herladen bij het depot.
Kunnen ze weer minuten van je afpikken.
Maak maar vast een afspraak met de fysio.....
Ben benieuwd, wie de winter overleven. Een aantal hebben al een halve wijk aangevraagd, omdat ze het niet meer trekken.
En de winter moet nog komen.

234@Jette
Bedankt voor jouw verslagje
!
WO hetzelfde als bij ons.
Je gaat weg met een onbevredigend gevoel omdat je weer met een kluitje het riet in wordt gestuurd.
Wat het gewicht van de tassen aangaat, als ik weet dat ze te zwaar zijn laat ik ze wegen bij een bedrijf in de wijk.
Meld dat ook op mijn dagrapport en stuur er nog een mail achteraan.
Helpt vaak wel ...voor zo lang het duurt.
Hebben jullie nu ook te horen gekregen wanneer jullie VBG definitief dichtgaat?
Bedankt voor jouw verslagje

WO hetzelfde als bij ons.
Je gaat weg met een onbevredigend gevoel omdat je weer met een kluitje het riet in wordt gestuurd.
Wat het gewicht van de tassen aangaat, als ik weet dat ze te zwaar zijn laat ik ze wegen bij een bedrijf in de wijk.
Meld dat ook op mijn dagrapport en stuur er nog een mail achteraan.
Helpt vaak wel ...voor zo lang het duurt.
Hebben jullie nu ook te horen gekregen wanneer jullie VBG definitief dichtgaat?
235Hebben ook een week Geo achter de kiezen, maar een werkoverleg zit er nog niet. Heb afgelopen vrijdag wel met een tc erover gesproken. Hij vroeg zich af hoe ik de georoute had ervaren. Heb 'm verteld dat ik niet erg blij werd van bepaalde zaken. Dinsdag 7 en half uur lopen zonder pauze en dan ook nog in het donker. HaH dat in doosjes werd aangeleverd ipv in tassen. Een flat die je tien keer op en neer moet lopen omdat georoute niet weet dat de doorlopende huisnummers op dezelfde etages verdeeld zijn over twee portieken. Chauffeurs die de lege rolcontainers niet meenemen waardoor je je kont niet keren in die garagebox. Op de eerste dag Georoute een nieuwe medewerker meekrijgen, terwijl je zelf geen idee hebt hoe je wijk inelkaar steekt en dan ook nog tassen die anders ingepakt waren als de loopwijzer aangeeft. Het was jammer dat het een telefoongesprek was, had best de gezichtsuitdrukking wel willen zien.
236Ook bij ons zijn mensen al voor een deel afgehaakt omdat ze het niet meer trokken. Liepen ze vroeger twee wijken op een dag, nu lopen ze er nog maar een. En ik denk dat er ook nog wel zijn die gaan vertrekken omdat ze de wijken te groot vinden. We weten nog steeds niet hoeveel tijd er voor onze wijken staat.
237Hallo Willemien, hier je collega Anna, ik wilde ook iets kwijt over de georoute,
Ik vond het vorige week extreemzwaar Do met hah gelopen van 11.00 tot 14.30 en s' middags van 15.00 tot 18.00.
Niet handig is ook dat ik zowel op mijn ochtend als mijn middagronde 2 keer een half uur nodig had om terug te fietsen
naar het depot om de rest van mijn post op te halen. Ik heb vandaag contact gehad met onze vbg manager over mijn onze
ervaringen vorige week, hij geloofde het niet erg van 7 uur die verschillende van ons gelopen hebben, hij had dat niet uit de logboeken gehaald zei hij. Ik heb hem op het hart gedrukt dat mensen gaan afhaken.Hij wil wel met ons overleggen en binnen
14 dagen houden we werkoverleg.Hopen dat er naar ons geluisterd word..
Ik vond het vorige week extreemzwaar Do met hah gelopen van 11.00 tot 14.30 en s' middags van 15.00 tot 18.00.
Niet handig is ook dat ik zowel op mijn ochtend als mijn middagronde 2 keer een half uur nodig had om terug te fietsen
naar het depot om de rest van mijn post op te halen. Ik heb vandaag contact gehad met onze vbg manager over mijn onze
ervaringen vorige week, hij geloofde het niet erg van 7 uur die verschillende van ons gelopen hebben, hij had dat niet uit de logboeken gehaald zei hij. Ik heb hem op het hart gedrukt dat mensen gaan afhaken.Hij wil wel met ons overleggen en binnen
14 dagen houden we werkoverleg.Hopen dat er naar ons geluisterd word..
239Bij ons geloven ze gelukkig wel dat sommigen meer dan 7 hebben gelopen op dinsdag. Degene die er zolang over hebben gedaan, zijn degene die voor de komst van Georoute ook al de grote wijken wegbrachten en wel wat gewend zijn. Dit zijn mensen met grote contracten 15 uur of meer. Die hebben nu met Georoute volgens mij ook de grotere wijken. Men is er ook wel van geschrokken dat we zo lang bezig zijn geweest. Daarbij werken er bij ons pbz die al 3 jaar of langer in dienst zijn. Dus je kunt wel zeggen dat we niet echt met onervaren personeel te maken hebben.