Re: van 2 wijken naar 1 wijk

41
Ja.. en de vutters en gepensioneerden! Wij hadden een paar mannen (zelfs een oud leraar wiskunde en economie) die met pensioen waren, maar onmogelijk achter de geraniums konden zitten. En die liepen zo!! (Y) En nog een jongen die nog thuis woonde, maar graag het beroep van postbezorger uitoefende.

Nog gezellig ook, een paar heren ertussen. Geeft toch een heel andere sfeer. :D

Overigens zeer interessant en leerzaam om te lezen dat gesprek van Newman met Postbode21. (Y)

42
Mijn vraag bij Sandd of ik een tweede wijk voor vast erbij kon krijgen werd inderdaad beantwoord met dat het niet kon omdat het nieuwe beleid 1 wijk per bezorger wordt. Nu loop ik vaak een extra wijk, dit was volgens de coordinator wel mogelijk maar 2 vaste wijken niet, ze legde uit dat ze eerst naar 2 wijken per bezorger zijn gegaan in het afgelopen jaar en dat ze zich de komende periode moeten gaan richten op 1 wijk per bezorger. Dit inverband met dat het om een bijverdienste gaat. Natuurlijk heb ik gelijk even doorgevraagd of dat dan ook geld voor de mensen die belangstelling hebben in de cao. Ook daar zeiden ze gelijk ja op. iedereen mag straks nog maar 1 wijk lopen en 1 wijk om in te vallen. mmmm dan gaan we denk ik toch nog maar een folder wijkje er bij doen. hihi. Voor postnl ga ik niet beginnen, mijn ervaring daar is dat je na de december periode gewoon weer op straat staat.

Andere al reacties van hun vestigingen?

44
Waar halen ze al die nieuwe bezorgers vandaan?
Ik werk voor een onderaannemer en mag 2 wijken doen zolang ik niet vast boven de 505 euro uitkom.
Dan kan ik 1 wijk op naam van iemand anders binnen ons gezin zetten.
Met een c.a.o. is dit helaas niet meer mogelijk.

45
Maar 1 wijk? Ik dacht het niet. Ik wil gewoon mijn 2 wijken houden. Ik zie dit voor mezelf niet als geen bijverdienste maar als een hoofdverdienste. De bijverdienste is het bezorgen van folders. Ik wil lekker verdienen en dat moeten ze me niet afpakken. Bovendien vind ik post bezorgen lekker werk. Ik vond het al erg dat ik van 3 naar 2 wijken moest. Als mijn collega's op vakantie gaan mag ik wel ineens 4 wijken doen. Ik deed in het begin het hele dorp in mijn eentje. Ook bij het voormalige SMN. Nu weet ik wel dat we meer post hebben dan toen maar ik heb bijna de hele dag de tijd. Als ik maar om 18.00 klaar ben. Maar 1 wijk is toch de moeite niet? Wat vinden jullie daarvan?

46
Ik kreeg toen destijds ook te horen dat ik eigenlijk maar 1 wijk mocht hebben. In ieder geval voor de onderaannemer Postservice. Ik mocht wel invalwijken doen, totdat ze een nieuwe bezorger hadden. Maar die invalwijk mocht geen vaste wijk worden, tenzij ik wilde switchen. Ze vertelden mij dat het was, als iemand ziek was, dan moesten ze voor 2 wijken een vervanger zoeken. Was lastiger te regelen.

47
Nu het ligt eraan hoe groot die ene wijk is natuurlijk en ik lees dat jij er echt veel tijd voor hebt en zin en de energie. Niet iedereen staat te juichen om naar 1 wijk te gaan terwijk 2 goed te doen is, ze moeten dat per persoon gewoon bekijken toch!

48
Kom naar Amsterdam. Ze zijn hier als een razende aan het bouwen. Ik heb er in twee jaar tijd meer dan honderd brievenbusen bijgekregen en er zijn er nog een paar meer in aantocht. Zo ga je steeds meer verdienen en toch wordt je wijk nauwelijks groter. Er wordt non stop gebouwd en verbouwd en er komt meer bij dan er weggaat.