@willemien
als je van di t/m za werkt , kom je dan niet boven de 15 uur uit willemien?
of heb je een contract voor 15 uur en maak je altijd extra uren..
kan dat ook bij postnl?
want zo te lezen kom jij op een di + za met twee wijken al makkelijk aan de 15 uur;)
Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!
232Heb een contract van 15 uur, maak meestal wel meer uren, moet wel zeggen heb nu op di 2 wijken, wo 2 wijken, do 1 wijk, vrij 1 wijk en za 2wijken. Moet wel zeggen dat de dinsdag gaat veranderen in iedergeval de kerstperiode, sinds de invoering van georoute is de dinsdag te zwaar zeker met veel hah. Bij weinig hah doe ik al 2uur 45 min over m'n ochtendwijk dus laat staan met veel hah en dan 's middags nog een wijk van 2 uur.Dat is iets teveel van het goede. men is nu naar een oplossing aan het zoeken. En nee ben geen onervaren bezorger,bezorg nu 13 jaar post.
233Toen postbodeplus alle nieuwe diensten ging maken ivm georoute kwam ze bij mij uit op een totaal van 15 uur 45 min.
Tijden voor de wijken zijn wel bekend, alleen niet bij de pbz.
Tijden voor de wijken zijn wel bekend, alleen niet bij de pbz.
235@willemien
zolang je extra uren maar betaald worden
maar is 15 3/4 standaard niet veel te weinig ingeschat voor iemand met 8 wijken?
of... ze hoeven je dan maar pensioen over 15 uur te betalen i.p.v. over 24...
ach dat zal bij sandd wel niet anders gaan.
zolang je extra uren maar betaald worden

maar is 15 3/4 standaard niet veel te weinig ingeschat voor iemand met 8 wijken?
of... ze hoeven je dan maar pensioen over 15 uur te betalen i.p.v. over 24...

ach dat zal bij sandd wel niet anders gaan.

236Bij PostNL bouw je ook bij de kleinere contracten een pensioen op, maar uiteraard is dat minder dan bij de grotere contracten. EUR 8,28 per uur exclusief vakantiegeld en doorbetaald verlof en werkgeversbijdrage soc. premie is toch echt minder dan bij PostNL. Reken voor vakantiegeld 8%, winstuitkering 3%. Vier weken doorbetaald verlof is in feite 48 weken werken en 52 betalen, da's ook nog 52/48 = 1,08 = 8%. Werkgeversbijdrage ZVW = 7,75%. Hoeveel baat je hebt bij het doorbetalen bij ziekte is wat lastiger uit te rekenen, want dat hangt er maar net van af hoe vaak je ziek bent.postbode21 schreef:@Newman
dat sandd slechter betaald![]()
ook dat laatste bestrijd ik niet... als ovo-er hebben we echt minder rechten dan bij postnl..
maar de aanname van de eerste Sandd bezorgers in loondienst schijnt langzaam maar
zeker te vorderen. Het werd tijd!
en dan heb je 8.28 bruto per uur. werkgev.bijdr.zw, doorbetaald bij ziekte/vakantie... je krijgt ook 8% vak. geld.
werkgever betaald loonbel..... je kan naast 4 weken bet. verlof ook 2 wkn onbetaald opnemen...
langzaam maar zeker worden de rechten voor sandd-ers vergroot. Gelukkig.
even eerlijk newman,, bouw je bij kleine contracten bij postnl ( 15 uur en minder ) nog wel pensioen op?
ik dacht dat niet..
en de loonkosten liggen Nog wel lager dan bij postnl. (tussen postbezorgers van beide bedrijven)
... ovo-ers t.o. van cao postnl-ers..
maar 8.28 brutoper uur excl. vak. geld 8% is dat nou zo veel minder als bij postnl?
Een postbezorgers van 23 of ouder krijgt bij PostNL EUR 8,69 per uur. (en per 1 januari gaat dat waarschijnlijk omhoog). Tel je daar de zojuist door mij genoemde percentages bij, dan kom je uit op een all-in loon van EUR 11,22. Dus dat is een behoorlijk verschil met die EUR 8,28 van Sandd.
Daar komt nog bij dat het maar de vraag is of de gemiddelde Sanddbezorger die zijn verdiensten deelt door het aantal gewerkte uren ook echt op die EUR 8,28 per uur uit komt. Volgens de directie van Sandd uiteraard wel, maar van de bezorgers hoor en lees ik wel eens wat anders!
237@postbode21
op de daldagen zijn de tijden anders dan op de piekdagen omdat er op daldagen minder post is en als je dat bijelkaar optelt kom je op een totaal, daarbij komt dat ik op di, wo, en do ochtend wel dezelfde wijk heb, maar op zaterdag weer een andere en op 's middags heb ik iedere keer een andere wijk.
op de daldagen zijn de tijden anders dan op de piekdagen omdat er op daldagen minder post is en als je dat bijelkaar optelt kom je op een totaal, daarbij komt dat ik op di, wo, en do ochtend wel dezelfde wijk heb, maar op zaterdag weer een andere en op 's middags heb ik iedere keer een andere wijk.
238@willemien
dat begrijp ik wel maar als je op di/za twee wijken draait (zeg 5x2 uur) = 10 uur..
dan doe je over de andere 4 wijken slechts 5 uur?
nee, je wordt vast uitbetaald bij meer dan 15 uren... alleen het zou voor je pensioenrechten
en sowieso eerlijker zijn als ze je 15 uur basiscontract structureel zouden verhogen tot 20?
@newman
wat sandd ongetwijfeld doet bij haar bezorgers.. zo,n scherpe tijd stellen dat weinigen er aan komen..
dat doet postnl in feite ook.
ik herinner je nog maar even aan.... de Veronica ging weg... dat was zo 10 -15 min. minder per contract op di/do
en de veronica kwam terug met h.a.h. 3 - 8 stuks.... MAAR je hebt er geen tijd bij gekregen.
ben je nu niet langer bezig? Ja, maar je moet nu niet flink doorlopen maar RENNEN neem ik aan..
om het minimum uurloon te kunnen halen... en dat zal ook wel is niet het geval zijn, ook bij postnl.

dat begrijp ik wel maar als je op di/za twee wijken draait (zeg 5x2 uur) = 10 uur..
dan doe je over de andere 4 wijken slechts 5 uur?
nee, je wordt vast uitbetaald bij meer dan 15 uren... alleen het zou voor je pensioenrechten
en sowieso eerlijker zijn als ze je 15 uur basiscontract structureel zouden verhogen tot 20?
@newman
wat sandd ongetwijfeld doet bij haar bezorgers.. zo,n scherpe tijd stellen dat weinigen er aan komen..
dat doet postnl in feite ook.
ik herinner je nog maar even aan.... de Veronica ging weg... dat was zo 10 -15 min. minder per contract op di/do
en de veronica kwam terug met h.a.h. 3 - 8 stuks.... MAAR je hebt er geen tijd bij gekregen.
ben je nu niet langer bezig? Ja, maar je moet nu niet flink doorlopen maar RENNEN neem ik aan..
om het minimum uurloon te kunnen halen... en dat zal ook wel is niet het geval zijn, ook bij postnl.

Laatst gewijzigd door wis-User02 op 25 nov 2011, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
239Ja, als Sandd eenmaal bezorgers in loondienst gaat nemen wordt het verschil een stuk kleiner. Maar of ze dat gaan doen? Ik heb er een hard hoofd in. Dan zullen nml hun loonkosten flink stijgen, dus moeten de prijzen omhoog, en wordt het concurrentievoordeel tov PostNL ineens een stuk kleiner. Tenzij er een concurrentie op kwaliteit komt, ipv dat het alleen maar gaat om zo goedkoop mogelijk, zoals nu. De directie van Sandd heeft zich namelijk al eerder niet gehouden aan het met de bonden afgesproken ingroeimodel, dus ze zullen nu wel weer met excuses komen dat hun bezorgers helemaal geen contract willen! Dat ze aan het aanvaarden van een contract allerlei vervelende voorwaarden hebben verbonden (bijv, je vaste wijk kwijtraken voor een wijk 10 km verder!) zeggen ze er natuurlijk niet bij.postbode21 schreef:@newman
het verschil is echt kleiner want bij de 8.28 bruto van de sanddbezorger komt OOK de
4 weken doorbetaald vakantie en 8% vakantiegeld....
ik heb het over de bezorger in LOONdienst newman.
de vakbonden kijken fors mee of sandd zich aan de afspraken houdt.
vandaar dat nog maar een klein percentage... eind dec. moet het 10% zijn van de bezorgers
in loondienst is ?
Uiteraard gun ik iedere postbezorger een goede CAO met een normaal loon. Dat is ook in mijn eigen voordeel, want dan zal de concurrentie op de postmarkt ook eerlijker worden.
240@Newman
je leest op de forums al over enkele postbezorgers die nu in loondienst gaan.
mondjesmaat...
en dat zijn de cijfers die genoemd worden.... ik verzin ze niet newman
maar juist die contracten zullen de vakbonden stevig volgen neem ik aan,
dat is beter te controleren dan een ovo bezorgbon.
je leest op de forums al over enkele postbezorgers die nu in loondienst gaan.
mondjesmaat...
en dat zijn de cijfers die genoemd worden.... ik verzin ze niet newman

maar juist die contracten zullen de vakbonden stevig volgen neem ik aan,
dat is beter te controleren dan een ovo bezorgbon.