@postbode21
nee dat accepteer ik niet, als er 4 en half uur voor staat en ik loop 7 en half krijg ik gewoon die 7 en half uur uitbetaald. Heb in eerdere berichten al aangegeven dat ze ons bewust niet de nieuwe normtijden van de wijken hebben gegeven en ons de tijd laten schrijven die werkelijk nodig hebben. Daarbij die dag dat ik zolang bezig was, moest ik een nieuwe pbz opleiden en dat was op de eerste dag van Georoute toen ik zelf nog niet wist wat ik kon verwachten. Een week later deed ik over dezelfde wijk op dezelfde dag in m'n eentje er nog maar 2 uur 45min over. Is toch anders dan 4 uur 30 min.
Re: Geo-Route.
272@Jette
Ik zet twee binnentassen in m'n fietstassen en de andere 3 tassen haal ik leeg en die bundels zet ik rechtop op de bundels van die andere 2 tassen. Als postbode laadde ik m'n fiets toen ook al zo, alleen hadden we toen nog geen binnentassen.
Ik zet twee binnentassen in m'n fietstassen en de andere 3 tassen haal ik leeg en die bundels zet ik rechtop op de bundels van die andere 2 tassen. Als postbode laadde ik m'n fiets toen ook al zo, alleen hadden we toen nog geen binnentassen.
273Handig...en over nagedacht, dank je!willemien schreef:@Jette

274Je kunt er nog meer meenemenJette schreef:Handig...en over nagedacht, dank je!willemien schreef:@Jette

nog 1 extra binnentas op de bagagedrager tussen de 2 zijtassen.
Heb voorop een bakkersrek met een gewone fietstas en hetzelfde vullen als de zijtassen, horizontaal en verticaal.
Adviseer het allemaal niet te doen bij slecht weer en zware post(vakantieboeken), slecht voor je fiets en voor je rug!
Gewoon af en toe is uit proberen wat het handigst werkt.
Aan de andere kant zorgen we er dan wel zelf voor dat de bezorgtijden steeds strakker komen te staan.

275Ik krijg hier zo'n pakezelgevoel bij...ga het wel eens uitpoberen, maar ben dan bang, dat ik de zwaar beladen fiets niet meer kan houden en languit ga met alle gevolgen van dien.
Ben maar een tenger wijffie, hoor!

276Ik ben ook maar tenger en klein 1.65, 53kg(sinds GeoJette schreef:Ik krijg hier zo'n pakezelgevoel bij...ga het wel eens uitpoberen, maar ben dan bang, dat ik de zwaar beladen fiets niet meer kan houden en languit ga met alle gevolgen van dien.

Maar dat zijn nu net de sterkste.
Ik ben ook niet van het pakezel soort, maar met lichte kerstpost...wil het wel eens lonen.
En aangezien ik graag gezond 100 wil worden, rijd ik liever een keertje op en neer.
277Ikke dus ook!brievenbus schreef:Ik ben ook maar tenger en klein 1.65, 53kg(sinds GeoJette schreef:Ik krijg hier zo'n pakezelgevoel bij...ga het wel eens uitpoberen, maar ben dan bang, dat ik de zwaar beladen fiets niet meer kan houden en languit ga met alle gevolgen van dien.
Ben maar een tenger wijffie, hoor!)
Maar dat zijn nu net de sterkste.
Ik ben ook niet van het pakezel soort, maar met lichte kerstpost...wil het wel eens lonen.
En aangezien ik graag gezond 100 wil worden, rijd ik liever een keertje op en neer.
279Ha ! Dat is de post die ik hier miste.slagvaardige schreef:Ik heb nog een veel handiger idee.. De bezorgers zelf de handigste en kortste route samen laten stellen. Zij kennen de wijk het aller, allerbeste. Is nog het goedkoopst ook. Kost zelfs geen cent.
Ik werk voor netwerk en heb 1 wijk, en ik ben wiskundig redelijk onderlegd. Ik heb zelf de route gecreeerd, en ik weet heel zeker dat de stand van de techniek nog niet zodanig is dat een programma met al mijn eisen en wensen een betere route kan verzinnen.
- soms fiets ik, soms loop ik. Dit hangt af van wegtype en van de hoeveelheid post. Dit veranderd dus per keer
- Als ik loop, dan loop ik 'rond', dwz oneven en even geschieden, of ik loop een blok rond, sommige straten zijn daarin weer handig.
- ik kan echter onder het lopen een oneven nummer wel even achter de stapel aan laten sluiten. dus sorteer ik niet oneven-even.
- Tweemaal onderbreek ik een straat voor een oversteek naar een andere straat
- Als ik voor een bepaald deel van een straat niks heb, gooi ik daar de hele route om
Dit soort zaken zijn niet vooraf te programmeren, en aan iedereen hetzelfde op te leggen. Bovendien is uit de arbeidspsychologie bekend dat het toevoegen van taken aan een baan(in dit geval dus zelf sorteren) de arbeidsvereugde verhoogd. Ook leveren sorteerfouten minder ergernis op: je hebt het nu immers zelf gedaan.
Kortom: het zelf sorteren heeft alleen maar voordelen. De enige tenzij die ik kan plaatsen is als het sorteren en op straat leggen machinaal kan.
280@ brievenbus
Heb ook een rek voorop daar zit die stuurtas op want zoals ik al zei na 13 jaar kan ik nog steeds niet met gewicht voorop fietsen. Heel soms doe ik ook wel eens een tas op de bagagedrager tussen de twee fietstassen maar ik moet ook nog vooruit komen en als de fiets te zwaar is gaat dat niet.
Heb ook een rek voorop daar zit die stuurtas op want zoals ik al zei na 13 jaar kan ik nog steeds niet met gewicht voorop fietsen. Heel soms doe ik ook wel eens een tas op de bagagedrager tussen de twee fietstassen maar ik moet ook nog vooruit komen en als de fiets te zwaar is gaat dat niet.