Re: Geo-Route.

282
We moeten ook in dat logboek noteren, hoe vaak we terug moeten naar het depot om te herladen.
Ik ga dus netjes mijn fietstassen en stuurtas helemaal vullen, dus 2 binnentassen en niet meer!
Op deze manier is alles goed in de hand te houden...dat icm mijn stevige looptempo creeër ik een reeële werktijd.
Ik kan nu wel mijn fiets gaan overbeladen, waardoor ik niet of minder vaak naar het depot moet, maar dan snij ik mezelf in de vingers door een irreeële werktijd te creeëren, zodat ik tijdens de winter niet uitkom met de normtijd.

283
@jette

het zou ook beter zijn als je collega,s niet uitgebreid op openbare forums vermelden
hoe veel en hoe zwaar ze hun fiets wel kunnen laden.. :|

we zijn toch postbezorgers en geen pakezels.
volgens mij zijn er richtlijnen voor... niet meer dan 25 kg aan beide zijden van een fiets.
is beter voor jouw rug en voor jouw fiets! ;)

284
@ postbode21

Ik ga dan ook niet mijn fiets overbeladen, want ook ik heb mijn grenzen mbt postbezorgen.
Mijn gezondheid is me heilig en al helemaal mijn rug.
Want ik weet wat het is om rugklachten te hebben.
Heb namelijk 15 jaar met verschoven onderwervels gelopen, ontstaan na mijn eerste bevalling.
Uiteindelijk toch maar naar de fysio gegaan en kreeg op mijn donder, want als ik er nog langer mee had doorgelopen, was het uitgedraaid op een hernia of nog erger artrose.
De wervels zijn rechtgezet en icm oefeningen, heb ik geen rugklachten meer en dat wil ik graag zo houden! :D

285
Georoute begint al een beetje te wennen, jammer dat er van die onlogische dingen in wijken zitten. Moet zeggen dat we alleen op dinsdag hah hadden en dat waren er maar twee en de rest van de week niets. Had de hele week voor m'n ochtendwijken maar drie tassen en voor m'n middagwijken twee. Vandaag hadden we wel de kampioen, djozervakantieboeken en de makrogidsen en dan ook nog de Rotterdampasmagazines.

287
Wij lopen nu sinds 17 oktober via Geo-route en er zit totaalgeen fijne looplogica in wijken zijn zelfs kleiner of een stuk groter geworden. Op daldagen loop ik met een half tasje opst mijn wijk te doen terwijl ik op piekdagen twee keer naar het depot moet rijden wat ook niet echt in de buurt ligt.
Mijn oude wijk kon ik in rondjes lopen met de fiets of een karretje en liep ik in 2 uur rond. nu begin ik in het begin van een straat die bijna 3 kilometer lang is en eindig aan het eind want er staan maar aan een kant huizen. Het einde ligt ook nog eens 5 kilometer van het depot af dus ga ik s'middags ook echt niet meer naar het depot terug. iedere postbezorger loopt hier te klagen en als je voorstellen indient wordt er bijna niets meegedaan. Er wordt niet gesleuteld aan de route want de computer weet het beter.....toch??
Ik heb nog geen een keer meegemaakt dat mijn wijk juist gezet was wat voorheen niet het geval was toen mankeerde er niets aan. Ook is mij verteld dat ik een ochtend wijk heb, nou dat is dan net een paar minuten want ik kan veelal pas om 12 uur beginnen want dan wordt het aangeleverd. Veel bezorgers lopen hier sávonds nog op straat om alles bezorgd te krijgen toch te zot voor woorden. Ik wil weer terug naar het oude.

289
slagvaardige schreef:@Jette, hoe vangen jullie dat op nu er nog meer mensen de post verlaten? Verdelen jullie de wijken onderling, of worden er z.s.m. nieuwe krachten ingewerkt?

@Witsan, in welke plaats werk je?
Het kan intern nog worden opgelost, omdat we nog wel wat THKers hebben rondlopen, die nog wel een extra wijkje willen wegbrengen.
En de werving van nieuwe krachten gaat gewoon door!
Trouwens, de collega die ermee stopt, had een klein contractje van 3.5 uur, geloof ik.
Dat kun je nog wel onderbrengen bij een ander!

290
@Jette

de afgelopen week zie ik op dinsdag en zaterdag al vaker postbezorgers van postnl
rond vijf uur en daarna nog post lopen.
het is dan al hardstikke donker,, krijgen jullie mijnwerkers lampjes mee?

Serieus Jette, ik hoop van harte dat die Geo weer wordt afgelast maar ik vrees voor je van niet.
wat eenmaal zo massaal in gang wordt gezet, na diverse try outs dat wordt nu ingevoerd.
het enige wat helpt dat men met het gehele depot het werk neerlegd! ;)