Re: Geo-Route.

291
Ik ben niet zo van werk neerleggen als iets niet lekker loopt...liever ga ik op zoek naar oplossingen.

We hebben binnenkort werkoverleg en kunnen dan onze frustraties kenbaar maken over de Geo.
Het wordt een lange zit, want de communicatie met het autobedrijf wil ook niet vlotten.
Ik loop de chauffeur steeds mis....moet om 12.45 uur op het depot zijn om de post van 13.00 uur op te vangen, maar als ik kom is ie al geweest en heeft alle postzakken op een hoop en doorelkaar in het depot gekiepert. :shock:

Ik weer hellig en de rest met mij, want je moet halsbrekende toeren uithalen om je postzakken te kunnen pakken.
We hebben een erg klein depot, als ie leeg is kun je net je kont erin keren, dus je kunt wel nagaan hoe het is, als het hok volgestouwt is met postzakken.
Lijden en last dus! :cry:

Klopt, dat er nog laat in de middag postbezorgers van ons aan het bezorgen zijn.
Het autobedrijf komt vaak na de middag en collega's die 2 wijken hebben, lopen dan nog laat in de middag/begin van de avond! :twisted:

292
Vandaag weer Georoute met 5hah, moest voor m'n ochtendwijk 1x terug naar depot want 8 tassen meenemen lukt niet, uieindelijk 3 uur en 45 min over ochtendwijk gedaan. 's Middags voor m'n wijk ook 1x terug naar depot want 6 tassen meenemen lukte ook al niet, uiteindelijk over m'n middagwijk 3 uur en 15 min gedaan. M'n onlogische flat in m'n middagwijk is nog steeds niet aangepast dus zet ik hetzelf maar in juiste volgorde is m'n laatste straat en dan loop ik die flat in 1x rond. Bij ons moet de ochtendpost om 10.30 uur op het depot zijn maar dat is meestal later en 's middags moet het er om 13.30 uur zijn.
Ochtendwijk 3 tassen post en 5 tassen hah, middagwijk 2 tassen post, 1 tas buspakjes en 3 tassen hah.
Liep vandaag ook weer in het donker. Heb nu bij tc aangegeven dat er een wijk af moet op dinsdag loop nu al tot 18.00 uur op straat met 5hah en dan moet de kerstperiode nog beginnen.

294
willemien schreef:@postbode21
Ik heb aan het begin van Geo een lampje gevraagd aan een tc maar werd uitgelachen, ik zag de bui al hangen dat ik in het donker moest lopen.
Ik heb ooit zo'n hoofdlampje gekocht voor het hardlopen, bij winterdag.
Dat hardlopen heb ik voorlopig maar even in de ijskast gestopt, anders blijft er niets meer van me over!
Postbezorgen met zo'n lampje...not done!

295
Ben vandaag precies een maand in dienst. Gaat prima, bevalt redelijk. Maar merk dat sinds vandaag de decembermaand officieus begonnen is. Opeens 8 postzakken inclusief hah. Kon wel drie keer op en neer naar het steunpunt.

Het zal er vast bij horen, groot respect voor de mensen die dit al zoveel winters doen. Mijn winter is deze week begonnen. Pittig hoor.
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

296
frankvanW schreef:Ben vandaag precies een maand in dienst. Gaat prima, bevalt redelijk. Maar merk dat sinds vandaag de decembermaand officieus begonnen is. Opeens 8 postzakken inclusief hah. Kon wel drie keer op en neer naar het steunpunt.

Het zal er vast bij horen, groot respect voor de mensen die dit al zoveel winters doen. Mijn winter is deze week begonnen. Pittig hoor.
Dit was niet de kerstdrukte, hoor! Dit was de gewone dinsdagdrukte maar dan met de Kampioen erbij. Had voor mijn 4 wijkjes vandaag totaal 27 tassen, en dat waren er waarschijnlijk nog meer geweest als we niet die nieuwe oranje binnentassen zouden hebben waar extra veel in kan. Voor de beeldvorming: op een daldag zou ik voor deze wijken totaal 7 tassen gehad hebben. :o

297
@willemien

Nou dan had je een pittige dag Willemien!
Voor de georoute was je wel voor donker klaar?
Dan hoop je toch dat ze een postbode met ervaring is serieus nemen.
zo gemakkelijk hebben ze toch geen vervanger voor je.

natuurlijk moet je niet met een lampje op gaan lopen..
je zou je nek breken joh en over tegels struikelen.
het is toch echt niet de bedoeling dat je in het donker loopt.

Sterkte ermee de komende dagen , morgen een daldag kan je weer bijkomen ;)

@Newman
Nou jij evenzo..! je had er niet te weinig zo vandaag ;)

298
Newman schreef:
frankvanW schreef:Ben vandaag precies een maand in dienst. Gaat prima, bevalt redelijk. Maar merk dat sinds vandaag de decembermaand officieus begonnen is. Opeens 8 postzakken inclusief hah. Kon wel drie keer op en neer naar het steunpunt.

Dit was niet de kerstdrukte, hoor! Dit was de gewone dinsdagdrukte maar dan met de Kampioen erbij. Had voor mijn 4 wijkjes vandaag totaal 27 tassen, en dat waren er waarschijnlijk nog meer geweest als we niet die nieuwe oranje binnentassen zouden hebben waar extra veel in kan. Voor de beeldvorming: op een daldag zou ik voor deze wijken totaal 7 tassen gehad hebben. :o
Ben benieuwd, hoe je reageert als bij jullie de Geo-route ook ingegaan is en jullie de nabrengadressen ook kwijt zijn.
Dan reageer je wel anders op je 27 postzakken en gaat de lol er echt wel af, als je elke keer naar het depot moet om te herladen.
Zelfs de getrainde jonge mannelijke collega's bij ons klagen over die fysiek zware Geo.
Het management, moet zich maar eens flink achter de oren krabben of dit nou echt de toekomst is van PostNL....collega's die gillend wegrennen!

299
Voor geo was ik wel voor het donker klaar, toen kwam de post rond 10 uur op het depot en kon je om 10.15uur of uiterlijk 10.30 uur beginnen met lopen en dat is nu meestal pas 11 uur dat je begint met lopen. Ook toen had ik grote wijken maar was ik wel na 2uur en 30 min klaar en soms na 3 uur maar dat was dan met 5 hah. En 's middags was de post rond 13.00 uur op het depot. Ben niet van plan om ook echt met een lampje te gaan lopen hoor, wilde alleen duidelijk maken aan tc dat er wel hele rare dingen in de wijken zitten. En voor geo liep ook twee wijken op een dag.