Re: Geo-Route.

311
Ik hou m'n hart vast voor medio Februari, want dan gaat bij ons GeoRoute van start. Gelukkig ben ik een paar maanden terug 2 weken lang bezig geweest met een helemaal vanuit Dordrecht afgereisde routeplanner de loopvolgorde van de wijken weer aan te passen, want dat was een drama. Je moest door muren heen, over hekken klimmen, stukken afsnijden over privéterrein, en in plaats van mooie rondjes liet het programma je constant loos lopen of zigzaggen. Dat lijkt op papier korter, maar ondertussen moest je 30x je fiets verplaatsen en steeds teruglopen. Het is een Canadees (?) programma, en ik neem aan dat de postbode daar met de auto rijdt, en dan van buitenbus naar buitenbus gaat, met zijn arm uit het raampje. Dus dat is een hele andere situatie dan met de fiets. Met een karretje zou het nog wel kunnen, maar die gaan ze dus afschaffen hier. Of je hebt een fietswijk, of het is een autowijk. Meer smaken zijn er niet.

Maar met die routeplanner heb ik bij nagenoeg alle wijken de loopvolgorde veranderd. Dat moest met potlood op enorme plattegronden, want hoewel hij wel kon inloggen op de georoutesite, kon hij er niets in veranderen. Dat moest hij later nog doen. Gelukkig was hij het wel eens met mijn veranderingen, en begreep hij ook wel dat wat het programma voorstelde, regelmatig nergens op sloeg. Het enige wat helaas niet of nauwelijks veranderd mocht worden waren de straten in een wijk. Een enkel straatje verschuiven naar een andere wijk mocht wel, maar geen compleet nieuwe wijken bouwen.

Als alle door mij aangegeven veranderingen goed zijn ingevoerd zou het hier (althans in de uitvoering) redelijk probleemloos moeten gaan. Maar met een beetje pech zijn er tussen hier en Dordt wat velletjes papier weggewaaid, of is de routeplanner door zijn meerdere op de vingers getikt dat hij teveel naar de mensen op de werkvloer geluisterd heeft. De echte kennis zit namelijk in de hoofden van managers en in de alom bejubelde computerprogramma's. :roll:

312
@ newman
Een enkele straat verschuiven naar een andere wijk mocht wel maar geen compleet nieuwe wijken bouwen?

Bij ons hebben ze over het complete dorp nieuwe wijken gebouwd en ons is niets gevraagd.

313
willemien schreef:@ newman
Een enkele straat verschuiven naar een andere wijk mocht wel maar geen compleet nieuwe wijken bouwen?

Bij ons hebben ze over het complete dorp nieuwe wijken gebouwd en ons is niets gevraagd.
Dat is toch typisch PostNL.

314

Dat is toch typisch PostNL.

315

Nee, de wijken zijn ook bij ons compleet veranderd bij GeoRoute. Maar aan die nieuwe wijken mocht ik qua straatsamenstelling nauwelijks iets veranderen, hooguit 1 straat eraf of erbij. Dat bedoel ik.

316
Jette schreef:We hebben binnenkort spoedoverleg over de Geo, want het dreigt bij ons helemaal mis te gaan.
Er zijn inmiddels 3 collega's ziek thuis en 2 hebben ontslag genomen.
En het is geen griepje!
Tjonge, bij jullie vindt er overleg plaats, bij ons zijn sinds de invoering van de Geo in september 14 of 15 mensen opgestapt, maar blijkbaar kostte het geen moeite om nieuwe mensen te vinden..... Sinds de invoering hebben wij dan ook nog geen overleg, vergadering of wat ook gehad.... geloof dat men zich hier bij het onvermijdelijke heeft neergelegd, latere aanlevering, hier en daar tassen kwijt of "misplaatst" routes die niet logisch zijn - tja die zet je dan zelf maar goed.......
Heel veel sterkte in de strijd, maar ik ben bang dat de Geo niet meer weggaat!!

317
Ik vrees het ook....vandaag was een puinhoop, veel sorteer en zetfouten.
Ik zat er helemaal doorheen en toen ging er ook nog een collega achter mijn rug lopen klagen bij de TC over buspakjes van de vorige dag, die op het depot bij de herstelpost stonden en nog bezorgt moesten worden...wat trouwens keurig is gebeurt door betreffende postbezorger.
Ik had ze al netjes gebundeld en in zijn postzak gedaan.
Dus, al met al niets aan de hand!

Ik ga me bezighouden met de TBV's van de depothouder.
Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden.
Kortom, wat moet je, wat mag je en waar word je op afgerekend.
Al besproken met de TC.
Dan is het voor iedereen duidelijk!

318
Heb nu in totaal in drie weken 8 nieuwe wijken weggelopen van de 16 die we er tegenwoordig hebben, moet zeggen dat de meeste wel een logica hebben, op een aantal knelpunten na. Alleen m'n ochtendwijk die ik drie ochtenden loop is nog steeds niet leuk heb het idee dat ie heel groot is. Misschien kan iemand me uitleggen waarom ik op een daldag 2 uur 30 min over die vaste ochtendwijk doe en ik voor andere wijken op een daldag ong 1 uur en 45 min erover doe terwijl de wijken nu ongeveer even groot zijn Voor de goede orde die ochtendwijk zou ik op een piekdag in 2 uur 30 min moeten kunnen lopen volgens de computer maar dan doe ik er ruim drie uur over.

319
Heb vandaag nog eens even met de tc over de dinsdag gepraat, hij wil niet dat ik nog langer op dinsdag 7 uur aan het lopen ben voor 2 wijken en 5 hah en heeft tegen me gezegd dat ik in ieder geval de komende kerstperiode nog maar 1 wijk loop op dinsdag. In Januari gaan we dan verder kijken voor het hoe en wat.