Re: Werk ik langzaam???

11
Thomas93 schreef:Tnx voor de reacties allemaal :)

Ik loop idd de wijk dezelfde dag als dat ik hem sorteer.

En ja, ik heb een proefronde gelopen
gek genoeg waren we die dag met zijn 2e om 15:00 klaar.
(Ondanks dat we allebij gewoon rondbrachten de hele tijd)

Voor mijn gevoel sorteer ik gewoon snel en loop ik gewoon door. Ik kan me écht totaal niet voorstellen
hoe dezelfde wijk door iemand anders gedaan kan worden binnen 3 uur =/
Oke, lijkt mij best lastig alles op 1 dag :shock:
ik loop mijn wijken in bepaalde routes dat je gewoon je fiets ken neerzetten en zo 3 straten ken lopen zonder dat ik me fiets hoef te verplaatsen.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

12
Zoiets heb ik ook wel, Ik sorteer eerst altijd alles voordat ik loop.
Hoeveel bundels heb jij als ik vragen mag? en hoe lang doe jij er over?

Morgen ga ik met mijn leidinggevende het er over hebben. Want voor 3 uur betalen en 5/6 uur werken
scheelt idd nog wel wat...

13
Thomas93 schreef:Zoiets heb ik ook wel, Ik sorteer eerst altijd alles voordat ik loop.
Hoeveel bundels heb jij als ik vragen mag? en hoe lang doe jij er over?

Morgen ga ik met mijn leidinggevende het er over hebben. Want voor 3 uur betalen en 5/6 uur werken
scheelt idd nog wel wat...
ik heb ongeveer 27 a 30 straten bij elkaar opgerekend van 2 wijken. ik heb soms straten in 1 bundel zitten, scheeld me weer heen en weer lopen, nu ken ik 4 straten lopen en me fiets staat op 1 plek. scheeld ook erg veel tijd. ik begin om 08:00 met de eerste wijk ben ik ongeveer 09:00 klaar, me 2de wijk begin ik om 09:30 en daar ben ik dan klaar om 10:30.

en als het druk is dan ben ik meestal rond uur of half 12 half 1 klaar maar dat komt erg zelde voor :)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

16
@postbode21 en thomas
Als pbz bij PostNL mag je officieel niet sorteren, alleen wijken wegbrengen. Sorteer je er ook nog bij dan ben je geen pbz maar postbode. Ik hoor ook de verhalen van regio's waar de pbz zelf hun wijk sorteren en dan wegbrengen dit groot ongenoegen van de postbodes die binnenkort op straat staan, wat natuurlijk logisch is.
Als pbz verdien je minder dan als postbode omdat je minder verantwoordlijkheden hebt. Niet sorteren en geen aangetekende stukken bezorgen zijn toch wel de belangrijkste. En als pbz haal je vaak je post op in een depot (garagebox) waar meestal geen voorzieningen zijn. Geen wc, geen licht enz.

17
willemien schreef:@postbode21 en thomas
Als pbz bij PostNL mag je officieel niet sorteren, alleen wijken wegbrengen. Sorteer je er ook nog bij dan ben je geen pbz maar postbode. Ik hoor ook de verhalen van regio's waar de pbz zelf hun wijk sorteren en dan wegbrengen dit groot ongenoegen van de postbodes die binnenkort op straat staan, wat natuurlijk logisch is.
Als pbz verdien je minder dan als postbode omdat je minder verantwoordlijkheden hebt. Niet sorteren en geen aangetekende stukken bezorgen zijn toch wel de belangrijkste. En als pbz haal je vaak je post op in een depot (garagebox) waar meestal geen voorzieningen zijn. Geen wc, geen licht enz.
Als ze ook sorteren zijn ze misschien THK of zaterdagbezorgers. Zij mogen wel sorteren en bezorgen.

18
brievenbus schreef:
Als ze ook sorteren zijn ze misschien THK of zaterdagbezorgers. Zij mogen wel sorteren en bezorgen.
Correct. Alleen bedoel je waarschijnlijk zaterdagbestellers (ook wel bekend als zaterdagpostbodes). Want een zaterdagbezorger is een postbezorger die alleen op zaterdag werkt.

19
@Newman

zou thomas dan niet zelf weten of hij een postbode /postbezorger is.. :?:
het komt me nogal amateuristisch over hoor..

een postbezorger die sorteert maar er niet voor wordt betaald ..
thomas laat het aan een professional over... ws. gaat het dan ook alles veel sneller. ;)

20
Newman schreef:
brievenbus schreef:
Correct. Alleen bedoel je waarschijnlijk zaterdagbestellers (ook wel bekend als zaterdagpostbodes). Want een zaterdagbezorger is een postbezorger die alleen op zaterdag werkt.[/quote

Helemaal gelijk (Y)