@slagvaardige
Wij krijgen ook elke week een uitdraai van Harmony te zien, die we op het depot krijgen van de postbodeplus. Hier in Rozenburg zh is Georoute al wel ingevoerd. Wij vallen trouwens onder VBG Hoogvliet.
Re: Geo-Route.
362Dank je willemien voor je reactie een paar posten terug. Ik ben nu nog beter voorbereid voor de info-avond binnenkort over de Geo. Merci.
Naar aanleiding van de Harmony-registratie. Ik werk nu sinds 1 november, maar heb nog nooit een Harmony-uitdraai gehad. Moest zelf maar gaan puzzelen met het loonstrookje einde van de afgelopen maand, maar daar staat gewoon een totaal aantal uren, is niets meer aan af te leiden verder.
Hoort deze info van je gewerkte uren dan wekelijks inzichtelijk te zijn op het depot? Dat zou ik wel erg prettig vinden inderdaad. Het lijkt alleen geen gewoonte te zijn bij ons op het VBG (of niet voor de PB'ers)
(wens iedereen een prettige bezorgweek toe, schijnt vanaf morgen bar en boos te worden, laten we hopen nog even de zon te zien!)
Naar aanleiding van de Harmony-registratie. Ik werk nu sinds 1 november, maar heb nog nooit een Harmony-uitdraai gehad. Moest zelf maar gaan puzzelen met het loonstrookje einde van de afgelopen maand, maar daar staat gewoon een totaal aantal uren, is niets meer aan af te leiden verder.
Hoort deze info van je gewerkte uren dan wekelijks inzichtelijk te zijn op het depot? Dat zou ik wel erg prettig vinden inderdaad. Het lijkt alleen geen gewoonte te zijn bij ons op het VBG (of niet voor de PB'ers)
(wens iedereen een prettige bezorgweek toe, schijnt vanaf morgen bar en boos te worden, laten we hopen nog even de zon te zien!)
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11
PostNL-bezorger sinds 1 november '11
363Dank je...hopelijk krijg je ook zo'n leuk kerstcadeautje...gun ik je namelijk!postbode21 schreef:@Jette
Gefeliciteerd Jette!

364@frankvanw
die uitdraai moet inderdaad elke week inzichtelijk zijn voor medewerkers. Bij ons ligt op het depot een uitdraai en dan kunnen we kijken of de uren kloppen met wat we zelf hebben berekend. En ik moet zeggen we moeten regelmatig achter onze uren aan.
die uitdraai moet inderdaad elke week inzichtelijk zijn voor medewerkers. Bij ons ligt op het depot een uitdraai en dan kunnen we kijken of de uren kloppen met wat we zelf hebben berekend. En ik moet zeggen we moeten regelmatig achter onze uren aan.
365Wij hebben inmiddels alle wijzigingen doorgegeven en die worden half jan 2012 ingevoerd.frankvanW schreef:Wat nieuws over de Georoute in Heemstede: we krijgen een 'presentatie' op onze locatie op 5 januari en zullen dan starten met de geo op 16 januari.
Hebben jullie nog tips over de vragen die ik niet mag vergeten te stellen?
Ik begrijp dat gemiddeld alle wijken groter worden, en volgens het geo-systeem efficienter. Maar de geluiden uit de praktijk zijn nogal eh, wisselend hier. Is het gewoon een kwestie van gewenning? En wat is jullie ervaring wat betreft het wijzigen / verbeteren van de route? Kun je die zelf doorvoerend? Moet je deze doorgeven en hoe lang duurt het dan voor ze zijn aangepast?
Er zijn straten, die idd ff moeten wennen, maar er zijn er ook die verkeerd de HSM uitkomen.
Bijv: een straat die aflopend in nummering moet worden gelopen, maar die oplopend in nummering is gezet.
Kijk, dat is geen kwestie van wennen, die moet dus anders gezet worden!
De wijken zijn bij ons allemaal groter geworden, op een enkele na.
Het maximum aantal afgiftepunten is 400.
Bij ons worden in 1 woonwijk de steunpuntadressen op de piekdagen weer ingevoerd, omdat de collega's een behoorlijk eind moeten fietsen naar het depot om bij te laden.
366Jette schreef:Wij hebben inmiddels alle wijzigingen doorgegeven en die worden half jan 2012 ingevoerd.frankvanW schreef:Wat nieuws over de Georoute in Heemstede: we krijgen een 'presentatie' op onze locatie op 5 januari en zullen dan starten met de geo op 16 januari.
Hebben jullie nog tips over de vragen die ik niet mag vergeten te stellen?
Ik begrijp dat gemiddeld alle wijken groter worden, en volgens het geo-systeem efficienter. Maar de geluiden uit de praktijk zijn nogal eh, wisselend hier. Is het gewoon een kwestie van gewenning? En wat is jullie ervaring wat betreft het wijzigen / verbeteren van de route? Kun je die zelf doorvoerend? Moet je deze doorgeven en hoe lang duurt het dan voor ze zijn aangepast?
Er zijn straten, die idd ff moeten wennen, maar er zijn er ook die verkeerd de HSM uitkomen.
Bijv: een straat die aflopend in nummering moet worden gelopen, maar die oplopend in nummering is gezet.
Kijk, dat is geen kwestie van wennen, die moet dus anders gezet worden!
De wijken zijn bij ons allemaal groter geworden, op een enkele na.
Het maximum aantal afgiftepunten is 400.
Bij ons worden in 1 woonwijk de steunpuntadressen op de piekdagen weer ingevoerd, omdat de collega's een behoorlijk eind moeten fietsen naar het depot om bij te laden.
Bij ons(NL midden) zijn bijna alle wijken qua aantal afgiftes gelijk gebleven rond de 400.
De looproutes zijn wel gewijzigd in zoverre dat er straten vanaf zijn gegaan en van een andere wijk bijgekomen.
Ook bij ons worden de wijzigingen 1/2 jan ingevoerd en betreft vooral af-en oplopende nummering.
Door de standaardisatie van aantal afgiftes heb je nu wijken waar je ca 2 uur over doet en wijken met het dubbele.
Flats of gezinswonigen maken het verschil oftewel fiets- of looproutes.
367Vandaag de eerste KNJdag gehad in combinatie met georoute en tijdelijke nieuwe voorbereiders. Daar wordt je niet echt vrolijk van. Heb voor m'n wijk een voorbereider getroffen die het leuk vindt om de poststukken met de adreszijde naar achteren in m'n bundel te stoppen.
368Wij werken al vanaf de invoering van de Geo met tijdelijke nieuwe voorbereiders...en het is een drama!willemien schreef:Vandaag de eerste KNJdag gehad in combinatie met georoute en tijdelijke nieuwe voorbereiders. Daar wordt je niet echt vrolijk van. Heb voor m'n wijk een voorbereider getroffen die het leuk vindt om de poststukken met de adreszijde naar achteren in m'n bundel te stoppen.
Veel zetfouten en 1 elastiek om de bundel, bundels zo dik, dat je ze met 2 handen uit de fietstas moet lichten.
Sinds een week gaat het iets beter, na veel gemopper van ons naar de TC toe.
De KNJ post is bij mij al eind november begonnen.
Heb het idee, dat de fysieke kerstkaart weer "hot" is!

369Vandaag werd bekend dat bij ons de invoering van Georoute.................voor onbepaalde tijd is uitgesteld!!
Als reden werd opgegeven dat er nu zoveel tijd en mankracht gaat zitten in het 1 voor 1 sluiten van de VBG-en en het overhevelen hiervan naar de CVL's (wat ook betekent dat er nieuwe diensten gebouwd moeten worden) dat er voorlopig geen planners of roosterbouwers beschikbaar zijn om aan Georoute te werken.
En aangezien dat sluiten van VBG'en gaat duren tot ergens medio 2013, verwacht ik dat we de komende pak 'em beet 2 jaar niets meer van Georoute gaan horen.
Jammer hoor, ik had me er zo op verheugd, zeker na al die enthousiaste (not!) verhalen hier.

Als reden werd opgegeven dat er nu zoveel tijd en mankracht gaat zitten in het 1 voor 1 sluiten van de VBG-en en het overhevelen hiervan naar de CVL's (wat ook betekent dat er nieuwe diensten gebouwd moeten worden) dat er voorlopig geen planners of roosterbouwers beschikbaar zijn om aan Georoute te werken.
En aangezien dat sluiten van VBG'en gaat duren tot ergens medio 2013, verwacht ik dat we de komende pak 'em beet 2 jaar niets meer van Georoute gaan horen.
Jammer hoor, ik had me er zo op verheugd, zeker na al die enthousiaste (not!) verhalen hier.

370Wat ben jij een ontzettende bofkont!Newman schreef:Vandaag werd bekend dat bij ons de invoering van Georoute.................voor onbepaalde tijd is uitgesteld!!![]()
![]()
Ruilen?