Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

252
Ik had net mijn fiets tegen een heg geparkeerd en ging een stukje lopen. Zie ik daar ineens een witte limousine staan met aan de zijkant maar liefst 4 ramen. Zoiets waar mijn auto (toch een hyundai accent) 2x inpast. Oeps, dat is een duur optrekje op wielen (dacht ik). Nieuwsgierig als ik toch was deed ik wat langzamer over dat stukje om te zien of er iemand in zou stappen. Helaas, de chauffeur stond nog steeds te wachten. Zoiets zie ik toch niet elke dag in mijn dorp. Als ik nou nog in het Gooi of in Hilversum woonde? Maar nee, ik woon in een dorpje in Brabant.
Overigens was het lekker droog maar wel wat fris weer. Wil ik morgen ook wel zo als ik pakjes moet gaan bezorgen. Leuk om het jaar mee af te sluiten. Hopelijk zijn we dan redelijk op tijd klaar voor de jeugd het in hun hoofd haalt om de rotjes, zevenklappers en al het andere vuurwerk vast uit te testen.

254
har099bezorger schreef:Me vriend helpte me vandaag, hij met zijn PTT jasje en selectmail fietstas en ik in me sanddkleding en met sanddfietstas. Je had de blikken van die PostNl mensen moeten zien! machtig hoe dodelijk ze kunnen kijken :lol:
Nou inderdaad, ik heb een tijdje terug ook voor selectmail gewerkt, maar als blikken konden doden..... En ik kan het niet bewijzen, maar ik heb meerdre keren mijn fiets omver gehad met de post uit de tassen. En ik wist echt zeker dat hij stevig stond.

Nu werk ik voor postNl, maar destijds voelde ik me af en toe schuldig dat ik voor selectmail liep.

257
Scully schreef:
har099bezorger schreef:Me vriend helpte me vandaag, hij met zijn PTT jasje en selectmail fietstas en ik in me sanddkleding en met sanddfietstas. Je had de blikken van die PostNl mensen moeten zien! machtig hoe dodelijk ze kunnen kijken :lol:
Nou inderdaad, ik heb een tijdje terug ook voor selectmail gewerkt, maar als blikken konden doden..... En ik kan het niet bewijzen, maar ik heb meerdre keren mijn fiets omver gehad met de post uit de tassen. En ik wist echt zeker dat hij stevig stond.

Nu werk ik voor postNl, maar destijds voelde ik me af en toe schuldig dat ik voor selectmail liep.

Daar hebben de bezorgers in Den Bosch niet zoveel last van.
Althans ik ervaar dat niet zo. Sterker wij drinken met regelmaat een bakje koffie bij elkaar.
Het bedrijf waar je voor werkt is toch ook niet van belang?
We zijn allemaal collega,s! En zo kun je ook ervaringen uitwisselen tussen de collega,s van sandd en selectmail.
Alleen de mensen van weenergroep de lokale postboer zijn vaak wat stilletjes. Jammer genoeg.

258
Nou, ik begreep het wel, het is al paar jaar terug, en in die tijd speelde het net met wel of niet alle postbodes er uit en postbezorgers er in. Bedrijven als selectmail zijn natuurlijk wel indirect de oorzaak van alle problemen. Ik verdiende in die tijd ook geen moer daar. Alleen maar plichten en geen rechten destijds. Hard werken voor een fooi. De reden dat ik gestopt ben toen.
Hard werken is lekker, maar wil er ook wel wat voor terug zien!

259
Postbode21. Ik ben wel degelijk jong geweest. Van mij mogen ze best vuurwerk afsteken. Moeten zij weten. Ik steek niets af. Deed ik toen ook al niet. Ik vind het ook niet zo'n pretje als ik vlak langs die afstekende jongeren moet. Gelukkig zijn er diverse jongeren zo netjes om even te wachten totdat je voorbij bent. Maar je hebt ook van die asocialen die dat niet doen en van tevoren weet je niet met welke groep je te maken hebt.
Maar we waren vandaag super snel klaar onze pakketjes omdat onze depothouder een stel extra bestellers had geregeld zodat iedereen maar weinig pakketjes hoefde te bezorgen. Zelf vond ik het wel erg weinig.

260
bosschebol schreef:
Daar hebben de bezorgers in Den Bosch niet zoveel last van.
Althans ik ervaar dat niet zo. Sterker wij drinken met regelmaat een bakje koffie bij elkaar.
Het bedrijf waar je voor werkt is toch ook niet van belang?
We zijn allemaal collega,s! En zo kun je ook ervaringen uitwisselen tussen de collega,s van sandd en selectmail.
Alleen de mensen van weenergroep de lokale postboer zijn vaak wat stilletjes. Jammer genoeg.
:roll: Nou dat zie ik nou hier nog net niet gebeuren aan de koffie zitten met sandd & selectmail & postNL.
:lol: Ben al blij dat ik met de TNT pakkettendienst het goed ken vinden (dat zijn namelijk me buren) :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!