Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

271
Ik denk dat jullie "slagvaardige" niet begrijpen.
Hij/zij schrijft eigenlijk het volgende.
Als je met een slok op achter het stuur gaat en je ketst op een boom dan is het ook eigen schuld dikke bult, alleen hij had ook een kind of wie dan ook aan kunnen rijden.
Niet leuk dat die man zijn hand kwijt is, maar er luid een spreekwoord "bezint eer ge begint".

276
Gisteren (6-1) liep ik weer eens in mijn oude wijk, waar ik bijna twee jaar de vaste postbezorger was. Sommige mensen vroegen hoe het met mij ging, blijkbaar hadden ze me gemist.
Ik mis mijn vaste wijk ook wel. Soms den ik ook dat de bezorg kwaliteit omhooggaat als bezorgers een vaste wijk hebben.

277
Geertjan schreef:Gisteren (6-1) liep ik weer eens in mijn oude wijk, waar ik bijna twee jaar de vaste postbezorger was. Sommige mensen vroegen hoe het met mij ging, blijkbaar hadden ze me gemist.
Ik mis mijn vaste wijk ook wel. Soms den ik ook dat de bezorg kwaliteit omhooggaat als bezorgers een vaste wijk hebben.
natuurlijk, hoelanger je ergens loopt hoe minder de kans is dat je iets fouts doet. als je bezorgers om de 5 weken in een andere wijk zet is de kans groter dat er fouten worden gemaakt dan niet hoor.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

278
Bij ons had iedereen een of twee vaste wijken. Sommige mensen liepen die al 5 jaar of meer. Af en toe mocht er wel geruild worden, mits je dan niet in de knoop kwam met je contracturen. Maar als iemand dezelfde wijktijd had, werd er niet moeilijk over gedaan.

Alleen af en toe mocht je een andere wijk invallen, bij ziekte of wat dan ook. Het was dan wel de bedoeling dat je dan ook je eigen wijken nog 'even' wegbracht. Dus soms liep je dan drie wijken. Maar je kreeg dan wel voor drie wijken betaald.

279
slagvaardige schreef:Alleen af en toe mocht je een andere wijk invallen, bij ziekte of wat dan ook. Het was dan wel de bedoeling dat je dan ook je eigen wijken nog 'even' wegbracht. Dus soms liep je dan drie wijken. Maar je kreeg dan wel voor drie wijken betaald.
Dat is dus bij ons(PostNL) ook zo, nog steeds.

280
slagvaardige schreef:Bij ons had iedereen een of twee vaste wijken. Sommige mensen liepen die al 5 jaar of meer. Af en toe mocht er wel geruild worden, mits je dan niet in de knoop kwam met je contracturen. Maar als iemand dezelfde wijktijd had, werd er niet moeilijk over gedaan.

Alleen af en toe mocht je een andere wijk invallen, bij ziekte of wat dan ook. Het was dan wel de bedoeling dat je dan ook je eigen wijken nog 'even' wegbracht. Dus soms liep je dan drie wijken. Maar je kreeg dan wel voor drie wijken betaald.
:lol: wij mogen eigenlijk maar 1 wijk, maar omdat er een hele hoop wijken open liggen mogen sommige goede bezorgers er 2. bij 3 wijken zeggen ze meestal van eigenlijk mag je geen 3 wijken maar het is tot dat ze dan iemand gevonden hebben. ik zal nooit willen ruilen van wijk, tenzij die groter is en er veel meer huizen zijn. mijn postwijk is echt meer voor een beginnende postboden dan voor iemand die al heel wat ervaring heeft.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!