Re: Geo-Route.

441
Hallo allemaal,
Binnenkort wordt ook in het rayon waar ik werk de GEO-route ingevoerd. Ik weet al dat mijn oude wijk is uitgebreid met maar liefst vier straten. De totale looptijd voor de hele week is door de leiding ingeschat op een uurtje extra in vergelijking met de looptijd voor mijn oude wijk. Ik weet nu al ik dat niet ga redden tenzij de postvolumes en de hoeveelheden HaH dramatisch gaan kelderen. :?

Wie denkt dat de GEO-route een manier is om de bezorgers nog meer post te laten bezorgen in een kortere tijd mag het zeggen.
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011

442
Cortina schreef:Hallo allemaal,
Binnenkort wordt ook in het rayon waar ik werk de GEO-route ingevoerd. Ik weet al dat mijn oude wijk is uitgebreid met maar liefst vier straten. De totale looptijd voor de hele week is door de leiding ingeschat op een uurtje extra in vergelijking met de looptijd voor mijn oude wijk. Ik weet nu al ik dat niet ga redden tenzij de postvolumes en de hoeveelheden HaH dramatisch gaan kelderen. :?

Wie denkt dat de GEO-route een manier is om de bezorgers nog meer post te laten bezorgen in een kortere tijd mag het zeggen.
Een troost, we moeten er allemaal aan geloven.
Bezorgen met verstand op 0 en zorgen dat je extra uren uitbetaald worden is het enige wat je nog kunt doen.

443
(Vervolg voor @Brievenbus omdat het meer gaat over de Geo-route)

@ Brievenbus

Je hebt gelijk, al loop ik mijn wijk op piekdagen bijna altijd redelijk binnen de tijd en op daldagen zeker makkelijk korter.
De tijden staan wel strak, zeker als je net begonnen bent, maar routine en handige trucjes met je bundels helpen enorm. (KeN uitgezonderd natuurlijk)

Wij starten per 14 januari met de Geo-routes en krijgen zeer binnenkort een info-avond hierover. Mijn gehele wijk veranderd nagenoeg en is iets groter. En vermoed dat dit voor iedere pbz geldt. Het 'proeflopen" van de nieuwe route en ruim op tijd aanpassingen laten doorvoeren vóórdat je de route voor het eerst loopt, zoal in het MZ-Journaal staat beschreven is er niet bij. We zullen de eerste weken moeten lopen met de bundels zoals bedacht en mogen dan de wensen noteren.. Ik ben neutraal nog hoor wat geo-route brengt, maar ook erg 'benieuwd' hoe efficiënt het systeem is de eerste weken..
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

444
In de toekomst wordt piek nog meer piek en dal nog meer dal.
Op de superpiekdag dinsdag kan ik de kwaliteit niet meer waarborgen en dat voelt niet goed.
Mijn trouwe postfiets heeft het begeven na invoering van de geo...te zwaar belast. Het was al een oudje van ongeveer 40 jaar, maar toch.
De nieuwe stuurtas heeft zoveel speling in de stuurpen veroorzaakt, dat reparatie geen optie meer was!
Ik heb nu een knalrode transportfiets gekocht met extra brede antilekbanden. 26 inch wielmaat.
Het frame loopt door en creëert zo een postrek waar een stuurtas op kan.
Deze kan tot 50 kilo worden belast!
Een stevige en solide constructie en de stuurpen wordt op deze manier niet belast!

446
Jette schreef:In de toekomst wordt piek nog meer piek en dal nog meer dal.
Op de superpiekdag dinsdag kan ik de kwaliteit niet meer waarborgen en dat voelt niet goed.
Mijn trouwe postfiets heeft het begeven na invoering van de geo...te zwaar belast. Het was al een oudje van ongeveer 40 jaar, maar toch.
De nieuwe stuurtas heeft zoveel speling in de stuurpen veroorzaakt, dat reparatie geen optie meer was!
Ik heb nu een knalrode transportfiets gekocht met extra brede antilekbanden. 26 inch wielmaat.
Het frame loopt door en creëert zo een postrek waar een stuurtas op kan.
Deze kan tot 50 kilo worden belast!
Een stevige en solide constructie en de stuurpen wordt op deze manier niet belast!
Een piekje van di piek gaat verschuiven naar do.
Ook gewicht hah gaat naar beneden op dinsdag.
Heb je het mz journaal niet gehad, daar staat het nodige in.
Ze moeten ook wel want ze houden anders geen pbz over.
Iedere pbz met di piek en geo is na de knj aan het einde van zijn/haar latijn.

447
brievenbus schreef: Een piekje van di piek gaat verschuiven naar do.
Ik heb gelezen, zowel in de MZ als in , jawel prikbordnieuws, voor alle medewerkers in de keten bezorgen, daaar horen wij toch ook bij. Dit lag op taafel op het VBG.
Hoe komt het toch dat de informatie voorziening soms zo vaag en indirekt (via MZ) is. En waarom hangt nieuws wat alle medewerkes vabezorgen dus ook de postbezorgers aangaat niet op de depots?

448
Geertjan schreef:
brievenbus schreef: Een piekje van di piek gaat verschuiven naar do.
Ik heb gelezen, zowel in de MZ als in , jawel prikbordnieuws, voor alle medewerkers in de keten bezorgen, daaar horen wij toch ook bij. Dit lag op taafel op het VBG.
Hoe komt het toch dat de informatie voorziening soms zo vaag en indirekt (via MZ) is. En waarom hangt nieuws wat alle medewerkes vabezorgen dus ook de postbezorgers aangaat niet op de depots?
Vraag het je tc.
Wij krijgen prikbordnieuws eerst via de mail en vervolgens een kopie voor op de depots.
En als je op intranet kunt inloggen kun je daar al dat soort informatie bijtijds vinden.
Bijv bij verslagen van vergaderingen mz en or etc.

449
@Jette

er is weer licht aan de tunnel Jette ;)
ik hoop voor je dat de post weer beter verdeeld wordt!

is dat nou te doen joh... 50 kilo aan je stuur?
ook al zit de massa niet aan je stuur... toch als je de bocht in gaat ,
wil die massa van 50 kilo RECHTDOOR en moet jij toch flink aan je stuur gaan trekken..

ik heb het al vaker gezegd... we zijn toch geen pakezels!
straks zien we de nieuwe postbezorger... Massa Voorop, fietstassen aan alle kanten gevuld ...
en daarachter als het aan scully ligt nog een kinderfietskar........eraan gekoppeld.

Kom op Jongens, dit moeten WE niet willen :!:

450
@postbode 21

Dit wil echt niemand.
En dan nog die buideltas/schoudertas(mag je kiezen)erbij.
Ben zo benieuwd naar de ervaringen van pbz Houten en Ede.
Bij PostNL zijn ze ook echt het spoor bijster geraakt mbt respect voor hun werknemers.