Helaas bij mij een onduidelijk begin van het nieuwe jaar.
In oktober was er een werkoverleg waar ons verteld werd dat de basistijden van alle postwijken per 5 januari zouden worden aangepast. Dit vanwege teruglopende postvolumes en het verdwijnen van HAH op de dinsdag. Niet leuk, wel logisch.
We kregen een print met daarop de nieuwe uitvoeringstijden. Omdat dat nogal veel scheelde met de oude tijden, rees al tijdens het overleg de vraag of dit 'kale' tijden waren, dus zonder aanrijtijd (de minuten die je krijgt om van je depot naar je wijk te fietsen). Hier werd geen 100% zekerheid over gegeven, maar de teamleider dacht wel dat dit het geval was. Ik heb hem na het overleg gebeld en dit nog eens nagevraagd, hij zou het uitzoeken en mij terugbellen als het niet zo was. Ook adviseerde hij mij om op de antwoordstrook waarop ik moest aangeven of ik akkoord was met de nieuwe tijden, te zetten dat ik dat alleen was als er nog aanrijtijd bij werd opgeteld. Bij het verwerken van de stroken zouden ze mijn vraag dan nogmaals tegenkomen.
Ik heb van hem niets gehoord, en ook in de mail met FAQ's die we naar aanleiding van het werkoverleg toegestuurd kregen werd dit niet meer genoemd. Maar je raadt het al.... Vandaag keek ik naar mijn rooster van komende week en daar staan alleen die 'kale' tijden..... Ik heb gelijk een verzoek tot contact ingediend.
Dit grapje scheelt mij 1.09 uur per week. Bovendien kom ik hierdoor op een totaal van 9.40 uur per week terwijl ik net vorige maand een vast contract voor 10 uur heb gekregen. Ik ga dus minuren opbouwen, ik geloof niet dat ik daar blij mee ben. Als dit inderdaad de nieuwe tijden zijn had ik mijn contract graag een uurtje teruggeschroefd. Bovendien denk ik niet dat deze nieuwe tijden realistisch zijn, maar dat is een kwestie van meertijd schrijven.
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Er zijn denk ik drie mogelijkheden:
1. Dit is zoals het is, ik heb gewoon pech en ga er 1.09 uur per week meer op achteruit dan gedacht en ga minuren opbouwen
2. Iemand heeft zich vergist, er horen toch nog aanrijtijden bij opgeteld te worden
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
3. Dit is op zich wel zoals het is, maar mijn teamleider komt met een fijne oplossing.
Uiteraard zal het wel optie 1 zijn... Ik hou jullie op de hoogte.