Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

281
eindenlijk klaar met postlopen. eerst in me eigen wijk, toen in me invalwijk in gorinchem-oost en toen in de stad. kom ik daar een postNL bezorger tegen. we groette elkaar, hoor ik inneens, *jeetje nog meer huisaanhuis pffffff*. Kijkt haar lachend aan en zegt dan vervolgens van *ja dan zit je toch echt in de verkeerde straat allemaal Nee Nee stickers* :lol: Je ken wel merken dat de post voor de postNL mensen wordt gesorteerd, die vrouw alleen maar puffen en steunen.

even later kwam ik haar weer tegen, er kon werkelijk geen lachje meer van afkomen! > terugweg naar huis bijna doodgereden door iemand die aan het bellen was en dan nog een auto bestuurt. die dacht fijn een beetje gas te kunnen geven in een smalle straat. fietsers zijn ook bloed irritand bij ons, zat er haast 1 in me achterwiel, wilde bijna zeggen van *je kunt me ook inhalen of wilt u op me schoot zitten?*

het was me een dagje wel, nu nog de kranten en dan ben ik klaar (Y) en het zonnetje scheent erg lekker! 2 postwijken in me regenkleding gelopen, had niet gehoeven want het zonnetje scheent. maar helaas de lucht ziet weer grijs :cry:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

282
Normaal gesproken vertellen mensen je dat de post weer eens verkeerd bezorgd is, of je het de volgende keer goed wilt doen.
Vandaag echter vroeg een man mij om geen post te bezorgen, hij maakt gebruik van onze (PostNL) doorzend service. Ik moest dus vooral geen post bij hem, en dus ook geen folders bezorgen. Hij vroeg mij ook of ik dat wist, dat zijn post werd door gestuurd , dat wist ik dus niet.

284
Vandaag weer eens in straten bezorgd waar ik minder vaak kom. En: de bladen Taptoe en Okki bezorgd, jeugd sentiment. Als kind had ik hiwer een abonnement op. Lag altijd klaar als ik uit school kwam, hopelijk zijn deze kinderen er net zo blij als ik da ttoen was.
En ik ben weere eens uitbundig bedankt, voor de post.

286
Dat zijn idd de leukste opmerkingen, zelf nog niet eens wakker en verbaasd dat jij al je post loopt te bezorgen.

@Geertjan, ik kreeg de Okki@Taptoe van school uit mee, die werd toen nog niet aan huis bezorg :D
Wat betreft de vreugde en blije gezichten van kinderen is mij ook veel waard, meer dan een zeur van "er zitten toch geen rekeningen bij ? "

288
@har099bezorger

We nemen het postbezorgen als sociale functie langzaam maar zeker over.

Slechts twee keer in de week, van mij mag het naar 3 !
ik bezorg smorgens en begin van de middag..
Zoals het vroeger was...

de postbodes gingen om 6 uur beginnen met sorteren en om tien uur starten ze met postbezorgen.
En om 14 uur waren ze klaar. Velen klusten dan smiddags nog een paar uurtjes bij..dat kon makkelijk.
had een ieder, die niet werkt... met de koffie of voor de thee hun post.

Leuk toch har... dat wij die functie langzamerhand hebben overgenomen.
en jij... bezorgt de post voor de vroege vogels ;)

289
har099bezorger schreef: dan gaan ze buiten staan kijken waar ik blijf met de rekeningen of post :lol:
Lol, ik heb zo'n soortgelijk figuur in de wijk.
Plaats ik de fiets in de straat staat ze al voor het keukenraam en als ik bij haar deur aan kom staat ze prompt in de gang om te post naar binnen te trekken.
Loop ik haar deur voorbij komt ze al achter me aan waarom ik geen post voor haar heb.