Re: Vakkentas en postbuidel

141
postbode21 schreef:@tobo2011
touché ;)
toch blijft het apart jouw werkomgeving :roll:
is voor hem meer een leefomgeving (Y)
Daarbij, wie heeft er nog geen internet op zijn/haar phone ?
postbode21 schreef: @88CE
oke, ben benieuwd naar jullie ervaring.! ;)
Ik ook :mrgreen:

145
Geertjan schreef: Actievoeren heeft alleen zin als de postbezorgers zich aan sluiten, hun krachten bundelen. Ik heb echter het idee, dat dat niet gebeurd. Idere voorzich lijkt wel het motto.
Dat is het punt juist Geertjan.
Vele postbezorgers zijn nieuwkomers en durven de confrontatie (nog) niet aan tegen het beleid.
Ik denk maar zo "als er 1 schaap over de dam is......."
Vooropgesteld dat als je niet eerst zelf uitprobeert valt er ook weinig actie te voeren, dat doe je ook niet met een auto kopen.
Eerst een proefrit en dan je/de comments.

147
Anna^ schreef:Werken met de vakkentas en stuurtas valt erg tegen en heeft absoluut niets met innovatie te maken, alleen met bezuiniging. De hoeveelheid 24 uurspost is op dit moment nog zodanig dat het eigenlijk veel te veel is om in de stuurtas te doen. Het stuur trilt vreselijk, ondanks dat ik een stevige fiets heb. Dan begint het bezorgen met de vakkentas. Je loopt echt het hele traject scheef, omdat je de post uit de tas moet vissen en je niet weet hoeveel brieven je hebt (zoals in het promotiefilmpje). Daarnaast kun je de adressen niet lezen omdat het elastiek waar de post achter zit, precies over de adresbalk heen valt. Dus moet je de enveloppen scheef zetten en hopen dat ze tijdens het lopen niet weer naar beneden zakken. In de lengte neerzetten kan natuurlijk ook, maar dan zie je alleen de huisnummers van de adrescode en A-4 enveloppen zitten dan op de kop in je tas, zodat je ze helemaal niet meer kunt lezen. Vooruitgang? Nee, absoluut niet. Eerder een flinke stap terug in de tijd.
Ik heb dus exact dezelfde ervaring! Ik stop mijn 24 U post, niet in de stuurtas, dat is me veel te zwaar. Wel in een fietstas achter, maar die tas blijft dus de hele route 'bezet', zodat je veel vaker terug moet om nieuwe 48 U te halen. Hah onder de snelbinder op het achterrek.
Zoals bekend, ben ik van de vakkentas op dinsdag en donderdag overgegaan op de buidel, die ook de nodige beperkingen heeft, maar mij uiteindelijk beter bevalt. Je moet wat hè?