Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

342
Ik had vandaag een heel enthousiaste hondje dat even wilde laten weten hoe scherp zijn tandjes waren.
De kinderen werden gewoon "meegesleurd" door dat hondje, want die wilde mij zo graaaaag bijten. Pffff even gemeld op het postkantoor en ja hoor: de hele procedure van een bijtincident word dan in werking gezet. Als eerste: wond laten zien aan de huisarts en tetanusspuit. Morgen kunnen de formulieren ingevuld worden en gaat er een brief naar de baasjes van het hondje. Dan is het aan mij de keus of ik nog de post bij de mensen wil bezorgen of niet als het hondje buiten loopt. Nou, niet dus. Als hij mij zo enthousiast begroet, dan ga ik zeker geen post meer bezorgen.

Dat kleine vervelende rot kreng. Sorry, moest het even kwijt.

344
Niet doodgeschpt, wel de huid vol gescholden. De kinderen en het hondje waren al weg toen ik me omdraaide. Het enige wat ik nog hoorde was; stout hondje. Ja, daar heb je wat aan. Ze waren in geen velden of wegen te bekennen. Maar ik neem vanaf morgen wel een knuppel mee. Mocht ik hem weer tegen komen, dan is die voor mij. Gebeurt mij geen tweede keer. De kreng.

346
In Duitsland hebben ze anti honden spray. Ik meen dat dat traangas is, dus dat valt hier onder de wapenwet. Gewoon op zijn poot gaan staan dan breek je een teen en is ie ineens veel aardiger. Of een spuitbus met goedkope deo. Recht op zijn kop.

Hier http://www.spyzone.be/self_defence.html staan leuke dingen. Ook de smurfenspray is aardig. Maar hoe verder je naar beneden gaat op die pagina hoe idioter het wordt. Het blijven belgen.

348
Vroeger hadden ze die spray bij sloten winkels. Ijzerwarenhandels ook. Kostte iets van 20 gulden per busje meen ik.

Goedkoper is WD40. Kun je je fiets nog mee smeren ook. "Waarom Fifi zo ruikt? Ik sta mijn fietsslot te sprayen komt die schat ineens midden in de straal staan! Nee, het gaat er vanzelf af hoor, de eerstvolgende keer dat ie in de rui is."

350
Dat hondje is eigenlijk onschuldig, omdat hij door zijn baasjes niet in toom wordt gehouden. Als zo'n beest eenmaal begint te bijten, dan blijft hij onbetrouwbaar. De volgende keer 'pakt' hij een kind... Zo'n hond moet zo opgevoed zijn dat zelfs de kinderen van de eigenaren ermee kunnen wandelen zonder brokken.

De eigenaren moeten inderdaad op de hoogte gebracht worden, dan kunnen ze actie ondernemen. Ik zou zeker aan hen melden (ik neem aan dat je weet wie de eigenaren zijn en waar ze wonen) dat Postnl (dus de andere bezorgers ook niet) geen post meer bij hen bezorgt, zolang ze niets aan dat bijtgedrag van hun hond doen. Muilkorf op als ze op pad gaan bijvoorbeeld, of dat beest op een cursus doen. En een brievenbus aan de straat, i.p.v. de welbekende gleuf in de voordeur. En.. ook echt geen post meer bezorgen.

Kijken hoe snel ze dan iets aan dat beest doen.

Veel eigenaren zullen reageren met "Mijn hond doet zoiets NOOIT!" En "Ze zal vast wel iets gedaan hebben waardoor hij schrok!" Niet intrappen, zeg ik dan. De eigenaren zijn verantwoordelijk. Niet het slachtoffer.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 23 feb 2012, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.