In principe mogen de bundels niet dikker dan 5 cm zijn. De bundel 24U post is vaak dunner; als ze tenminste niet meerdere straten bij elkaar bundelen zoals hier nog regelmatig gebeurd.LifeJunkie schreef:Ik vroeg mij af of iemand die al ervaring heeft met het 3 bundel systeem mij kan vertellen hoe dik de bundels post zijn? Is één van de bundels dun genoeg om die in de tas te doen en de andere bundel post + HAH op de ouderwetse manier te lopen?
Probeer -als de hulpmiddelen worden uitgereikt- zowel een vakkentas als een postbuidel te scoren en lever vooral je oude schoudertas niet in. Met alle hulpmiddelen experimenteren, allerlei combinatie uitproberen, totdat een voor jou werkbare situatie ontstaat.
Wij mochten maar 1 ding kiezen, maar ik heb intussen beide. De vakkentas gebruik ik alleen op maandag, op piekdagen gebruik ik de buidel, soms in combinatie met mijn oude schoudertas (als er veel HAH is); op daldagen gebruik ik mijn oude schoudertas. Het is allemaal verre van ideaal, maar je moet ook wel handigheid krijgen. Waar je vroeger op de automatische piloot ging, moet je nu constant nadenken.
Van de week heb ik het verslag van onze eerste evaluatie gekregen, daar zit al weer een addertje onder het gras. Ik citeer: 'goed gebruik van de hulpmiddelen zorgt ervoor dat je de wijktijd ook kan redden!' Einde citaat.
M.a.w. als je je tijd niet haalt (en die kun je m.i. met deze hulpmiddelen op piekdagen echt niet halen) gooien ze het op verkeerd gebruik van de hulpmiddelen.