Re: Vakkentas en postbuidel

231
LifeJunkie schreef:Ik vroeg mij af of iemand die al ervaring heeft met het 3 bundel systeem mij kan vertellen hoe dik de bundels post zijn? Is één van de bundels dun genoeg om die in de tas te doen en de andere bundel post + HAH op de ouderwetse manier te lopen?
In principe mogen de bundels niet dikker dan 5 cm zijn. De bundel 24U post is vaak dunner; als ze tenminste niet meerdere straten bij elkaar bundelen zoals hier nog regelmatig gebeurd.
Probeer -als de hulpmiddelen worden uitgereikt- zowel een vakkentas als een postbuidel te scoren en lever vooral je oude schoudertas niet in. Met alle hulpmiddelen experimenteren, allerlei combinatie uitproberen, totdat een voor jou werkbare situatie ontstaat.

Wij mochten maar 1 ding kiezen, maar ik heb intussen beide. De vakkentas gebruik ik alleen op maandag, op piekdagen gebruik ik de buidel, soms in combinatie met mijn oude schoudertas (als er veel HAH is); op daldagen gebruik ik mijn oude schoudertas. Het is allemaal verre van ideaal, maar je moet ook wel handigheid krijgen. Waar je vroeger op de automatische piloot ging, moet je nu constant nadenken.
Van de week heb ik het verslag van onze eerste evaluatie gekregen, daar zit al weer een addertje onder het gras. Ik citeer: 'goed gebruik van de hulpmiddelen zorgt ervoor dat je de wijktijd ook kan redden!' Einde citaat.
M.a.w. als je je tijd niet haalt (en die kun je m.i. met deze hulpmiddelen op piekdagen echt niet halen) gooien ze het op verkeerd gebruik van de hulpmiddelen.

233
Hier in Waalwijk gaat a.s. weekeinde het VBG sluiten en gaan we volgende week van start met "het nieuwe systeem". Afgelopen vrijdag uitgebreide intro gehad en de mogelijkheid de buidel en de nieuwe tas te testen.... helaas waren alle buidels "uitverkocht" en zouden er deze week nieuwe op de depots komen te liggen.... tot op dit moment nog niets gezien. Heb vrijdag in elk geval een nieuwerwetse posttas meegenomen, want mijn oude tas viel van ellende bijna uit elkaar en wat denken jullie: zaterdag ging ik dankzij die tas languit midden op straat - ik had nog geluk dat er niet net een bus aan kwam..... maar goed, geen kleerscheuren maar wel flink gemopperd.... en toch aardig kunnen testen hoe die tas werkt. Vastzetten om je jas heen met bijgeleverde riempjes vind ik geen succes, je moet 'm toch steeds weer kunnen draaien om vallen te voorkomen, maar het uitklapsysteem heeft wel wat, vnl. met hah. Maar goed, zodra ik ook de buidel heb kunnen testen meld ik me weer. Ze zijn er hier wel vrij positief over, omdat je je handen vrijer hebt, maar ik ben het niet eens met het opleggen van : de 24u post moet in je stuurtas en 1 tas hah in de ene fietstas en niet 24u post in de andere fietstas.... hoe vaak denken ze dat ik heen en weer wil fietsen, ik deed altijd een flinke hoeveelheid hah in de stuurtas, maar blijkbaar hebben die "hoger opgeleiden" het heel anders bedacht..... 't zal mij benieuwen!! :roll:

234
mon-2205-meij schreef:Hier in Waalwijk gaat a.s. weekeinde het VBG sluiten en gaan we volgende week van start met "het nieuwe systeem". Afgelopen vrijdag uitgebreide intro gehad en de mogelijkheid de buidel en de nieuwe tas te testen.... helaas waren alle buidels "uitverkocht" en zouden er deze week nieuwe op de depots komen te liggen.... tot op dit moment nog niets gezien. Heb vrijdag in elk geval een nieuwerwetse posttas meegenomen, want mijn oude tas viel van ellende bijna uit elkaar en wat denken jullie: zaterdag ging ik dankzij die tas languit midden op straat - ik had nog geluk dat er niet net een bus aan kwam..... maar goed, geen kleerscheuren maar wel flink gemopperd.... en toch aardig kunnen testen hoe die tas werkt. Vastzetten om je jas heen met bijgeleverde riempjes vind ik geen succes, je moet 'm toch steeds weer kunnen draaien om vallen te voorkomen, maar het uitklapsysteem heeft wel wat, vnl. met hah. Maar goed, zodra ik ook de buidel heb kunnen testen meld ik me weer. Ze zijn er hier wel vrij positief over, omdat je je handen vrijer hebt, maar ik ben het niet eens met het opleggen van : de 24u post moet in je stuurtas en 1 tas hah in de ene fietstas en niet 24u post in de andere fietstas.... hoe vaak denken ze dat ik heen en weer wil fietsen, ik deed altijd een flinke hoeveelheid hah in de stuurtas, maar blijkbaar hebben die "hoger opgeleiden" het heel anders bedacht..... 't zal mij benieuwen!! :roll:
Het idee zal zijn dat het hah en de 48 uurs post zwaarder is dan de 24 uurs (dat zal meest briefpost zijn, denk ik) dus dat het makkelijker fietst met zo min mogelijk gewicht in de stuurtas.

236
aan de wollukse

hebben jullie een stuurtas? want heel tilburg heeft een framevaste voordrager gekregen. dat rijdt beter dan een stuurtas omdat ie niet meedraait.
Afbeelding
op die voordrager klik je dan de postnl tas. die net te klein is. beter is om een standaard plastic 'melkkrat' te monteren van 35 x 43 cm. daar kun je alles inpleuren. gisteren met een volle oranje zak erin gereden. gaat goed.
Afbeelding
overigens moeten jullie die kpmg man niet voor de gek houden! daar is ie te duur voor. het verhaal gaat dat jullie die pief vertelt hebben 'HaH, wat is dat? dat hebben wij hier nooit' en die kwiep geloofde het nog ook.

237
aan de Tilburger

ik was zelf zo handig om via Blokker een transportfiets incl. rek en krat aan te schaffen toen ik vorig jaar begon bij de post. Dat werkt goed hoor, ook met die stuurtas van de post. Wij hebben die dingen al sinds september, toen wij met de georoute zijn begonnen. En die tas wordt dan gewoon op die voordrager geklemd, op mijn eigen fiets maar ook op de door de post geleverde draagrekjes, zien er hetzelfde uit als op jouw foto. Ik vond dat krat op zich wel handig, maar ten 1e klapperde dat nogal, heel Wolluk hoorde me aankomen (vond ik dan...) en met regen werd de boel toch nat en klam want het waait door de openingen naar binnen. Ik vind die stuurtas prettig werken, alleen moet ik de hah vaak een beetje aanduwen.... maar blijft goed droog en binnen mijn eerste straat gaat er al zoveel uit, dat het zware er gauw weer vanaf is.
Welke kpmg man?? HAH kennen wij wel hoor, meer dan ons lief is..... Dit is een onbekend verhaal voor mij, sorry!! Maar als zo'n slimmerik zoiets gelooft, zegt dat iets over hem, toch??

Maar goed, ook vandaag geen buidels te bekennen.... wordt vervolgd.

Groeten uit het Wollukse

238
Wij zaten in december in een geo vergadering waar de geo project manager samen met Ali (met het armani pak) zaten te vertellen hoe een en ander in Wolluk en De Kets gegaan was. Die pief vertelde toen "In Wolluk wisten ze niet wat HaH was dus hebben we dat uit moeten leggen".
Toen stond er bij ons 1 op en die zei "Ja logisch, dat heet daar DvD". Waarop de armani man zei "DvD?" en die man bij ons in de zaal: "Ja des de afkorting vur Deur vur deur". Daarmee waren de grappen in 1 keer over.
Of het echt een armani pak was weet ik niet. Ik dacht dat het een overjarig C&A-tje was, maar de dames achter mij wisten het zeker.

239
Newman schreef:
Het idee zal zijn dat het hah en de 48 uurs post zwaarder is dan de 24 uurs (dat zal meest briefpost zijn, denk ik) dus dat het makkelijker fietst met zo min mogelijk gewicht in de stuurtas.
Het idee was, dat de 24U post voor een hele wijk in de kleine stuurtas zou passen. De 24U post is echter veel meer, omdat we de post van VSP er sinds januari hebben bijgekregen. Ik heb minimaal 1 oranje tas vol met 24U en dat past echt niet in de nieuwe stuurtas. Vaker herladen is haast niet te voorkomen (mits je een fietskar hebt), omdat 1 tas (of dat nu een stuur- of achtertas is) je hele wijk 'bezet' blijft met 24U post.

24U post is niet alleen briefpost, dinsdag zaten bij mij de VPRO gidsen ook in de 24U bundels. Deze in verhouding dikke bundels zijn dan dus ook te dik voor de plek waar ze in de buidel horen. Bovendien kun je heel slecht de 'scheiding' tussen de twee postbundels zien. Tussen HAH en bundel N24U zit een soort 'tabblad'.
De buidel werkt voor mij alleen op donderdag redelijk, dan zet ik de N24U op de plaats van de HAH en de 24U op de plaats van de N24U en worden de bundels door het tabblad gescheiden. Op die manier kun je makkelijk 'door de post bladeren'.

240
Het idee lijkt te zijn dat de pbz (voor de top van het bedrijf) een black box is waar je poststukken induwt die dan op miraculeuze wijze verdwijnen zonder klachten op te leveren.
En omdat niemand die black box schijnt te kennen, worden er experimenten uitgevoerd om de grenzen van de pbz op te sporen. Alsof het om de bouwstenen van de atoomkern gaat.