Re: Huilen met Postnl [2]

21
Jette schreef:
Geertjan schreef:WAt mij opvalt is dat de klachten vooral uit Den Bosch komen. Uit Nieuwe Gein, waar ook ee CVL operationeel is, hoor ik geen of nauwelijks klachten. Of jullie wel?
Ik hoorde van onze chauffeur, dat het in Zwolle ook een puinhoop is en de CVL is nog niet eens operationeel.

Ik had gruwelijk veel post vandaag!
@Jette en anderen,

wat ik bedoelde dat nooit en te nimmer in het ons personeelsblad MAIL staat wat er werkelijkgebeurt als cvl's operationeel
worden. Wij horen het slechts via de media.
overigens ik had 3 tassen post, normaal dus voor vandaag.

22
Ik hoop echt, dat de sluiting van ons VBG uitgesteld wordt tot na de winter.
Het bezorgen uit 3 bundels gaat bij ons in als het VBG in november sluit.

Als ik nu uit 3 bundels had moeten bezorgen, met de gigantische hoeveelheid post die ik vandaag had, dan had ik accuut ontslag genomen!
Dat is slavenarbeid, heb last van stramme handen en tijdens het lopen last van de rug.
Bah, bah en nog eens bah!

Bovendien was de HAH gisteren al in het depot gedumpt en de post van vandaag in een hoek buiten het depot op een bult gegooid.
Ik zo hellig als de pest, kon ik alle tassen uitelkaar trekken en op volgorde zetten in het depot, HAH tassen buiten op volgorde gezet, samen met een collega!

En kon ik 2 keer terug naar het depot om bij te laden en had 45 minuten uitloop!
Heb ik ook nog tot 2 keer toe een oranje tas in mijn stuurtas gedaan en de fietstassen tot de nok toe gevuld.

Morgen Kampioenen erbij.

23
@Jette,

dat vind ik ook huilen wat ik hier lees. Wat een gedoe, de HAH een dag van te voren al in het depot zetten.
Sterkte, met rug en handen, Morgen dan maar succes!

uit dit fragement http://nos.nl/audio/359184-ziekenhuis-t ... rging.html blikt dat het probleem in den bosch vanaf december vorig jaar speelt. voor de opning van de CVL.
Werner van BAsselaar (PostNL) legt aan het hoofd va het laboratorium (dhr Westerhuis) uit wat er speelt in het bedrijf en hoe het opgelost gaat worden. Luister en huiver.

Jammer dat wij inde MAIL slechts de mooie verhalen lezen.

24
Geertjan schreef:dat vind ik ook huilen wat ik hier lees. Wat een gedoe, de HAH een dag van te voren al in het depot zetten.
Dat is anders wel company policy. Als alles goed draait staan er in ieder depot stellingen model Overtoom. Daarin staat daags tevoren de HaH al klaar. En daags erop worden daar de postzakken bijgezet. Op zich niet verkeerd.

En dan het ziekenhuis. Ik stop vaak allerhande zakjes in brievenbussen van doktoren met daarop de engste ziektes. Ik stel me dan gerust dat dit nog LEGE zakjes zijn. BEDOELD voor de monsters, te nemen van mensen die mogelijk de enge ziektes hebben. Maar, ik denk, dat als de zakjes vol zijn, de blauwe enveloppen wel gewoon de oranje bussen ingaan...

Is het verantwoord om dit soort monsters tussen normale post, die mensen zonder verdere voorzorgmaatregelen hanteren, te vervoeren? Is het verantwoord om hielprikken en andere medische zaken te vervoeren via een openbaar medium zoals onze werkgever, enkel en alleen omdat het goedkoop is? Die medische mannen rekenen zelf overal de hoofdprijs voor en het transport van monsters moet dan voor 46 cent?
Als je ervaring hebt met electronica dan weet je dat in vrijwel IEDERE datasheet de clausule staat: deze spullen mogen onder geen enkel beding toegfepast wordne in 'life support equipment'. Toch zit die electronica daarin. De clausule is in de datasheet gezet om eventuele claims te voorkomen. Een dergelijke claim zou ook in onze leveringsvoorwaarden moeten staan.

Zie ook http://www.digchip.com/datasheets/parts ... 00-pdf.php pagina 8, helemaal onderaan.

25
jan272 schreef:
Geertjan schreef:dat vind ik ook huilen wat ik hier lees. Wat een gedoe, de HAH een dag van te voren al in het depot zetten.
Dat is anders wel company policy. Als alles goed draait staan er in ieder depot stellingen model Overtoom. Daarin staat daags tevoren de HaH al klaar. En daags erop worden daar de postzakken bijgezet. Op zich niet verkeerd.

En dan het ziekenhuis. Ik stop vaak allerhande zakjes in brievenbussen van doktoren met daarop de engste ziektes. Ik stel me dan gerust dat dit nog LEGE zakjes zijn. BEDOELD voor de monsters, te nemen van mensen die mogelijk de enge ziektes hebben. Maar, ik denk, dat als de zakjes vol zijn, de blauwe enveloppen wel gewoon de oranje bussen ingaan...

Is het verantwoord om dit soort monsters tussen normale post, die mensen zonder verdere voorzorgmaatregelen hanteren, te vervoeren? Is het verantwoord om hielprikken en andere medische zaken te vervoeren via een openbaar medium zoals onze werkgever, enkel en alleen omdat het goedkoop is? Die medische mannen rekenen zelf overal de hoofdprijs voor en het transport van monsters moet dan voor 46 cent?
Als je ervaring hebt met electronica dan weet je dat in vrijwel IEDERE datasheet de clausule staat: deze spullen mogen onder geen enkel beding toegfepast wordne in 'life support equipment'. Toch zit die electronica daarin. De clausule is in de datasheet gezet om eventuele claims te voorkomen. Een dergelijke claim zou ook in onze leveringsvoorwaarden moeten staan.

Zie ook http://www.digchip.com/datasheets/parts ... 00-pdf.php pagina 8, helemaal onderaan.
@ Jan: Volgens mij bevatten de voorwaarden van PostNL ook dergelijke clausules. Daarin staat dat wij een zgn.inspanningsverplichting hebben om de post tijdig af te leveren, maar meer ook niet.

In mijn bestelwijk bevindt zich ook een ziekenhuis, en die monsters e.d. worden per gewone post verstuurd, niet aangetekend of zo. Maar voor die 46 cent (ik denk trouwens dat het gezien het formaat en gewicht van de zendingen, het zijn een soort gevoerde kunstleren enveloppen met rits, wel wat meer kost) mag het ziekenhuis toch wel verwachten dat het op tijd aankomt? Dat zijn wij volgens de postwet verplicht. Er mag heus wel eens wat vertragen, maar hele zakken vol die dagenlang kwijt zijn is onacceptabel! En je kunt moeilijk verlangen dat het ziekenhuis alles maar aangetekend gaat versturen. Sowieso vind ik aangetekende post een raar fenomeen: je verzekert je bij PostNL tegen evt. schade die door datzelfde PostNL veroorzaakt wordt.

Overigens neem ik aan dat er geen hele gevaarlijke zaken in die buisjes zitten. Er zijn immers regels over wat er per post verstuurd mag worden, dus ga ik er van uit dat er geen nieuwe mutatie van het novovirus in de postzak voor het ziekenhuis zit.

28
Niet gaan zitten kwatsen en kniezen Jette maar zie de zon achter de wolken en zet je in ten positieve van onze kostwinning. Jij hebt dat in je.
Gisteren kwam er een collega op het depo,t totaal over de emmer. Had een bundel onderin haar tas gevonden die ze eerder nodig had. Als ik zo'n bundel mis ga ik in mijn tassen graven. Maar nee, collega K begon te stressen en weigerde die 500 meter terug te fietsen. Ze zou postNL wel eens leren en de bundel morgen (vandaag dus) persoonlijk door voorbereider H laten bezorgen.
Toen het depot weer leeg was heb ik even kortgesloten met de teamcoach of dat onder de huidige omstandigheden wel verantwoord is. Daarna heb ik de bundel gauw bezorgd. 12 stukken op 9 adressen in een bundel die A1 gesorteerd was.
Wij allen zullen onszelf A1 klasse moeten inzetten om zoveel mogelijk klanten te behouden. Speculeren op wie weggaat is des dommes en werkt de vertrekkers alleen maar in de hand. Dit zijn roerige tijden en klanten stemmen met hun voeten.
Ja maar het ligt aan Den Bos! Niks mee te maken. Wij hebben geen directe invloed op den bos. Wij hebben alleen directe invloed op onszelf dus alleen daarmee kunnen we handelen. Wij, bezorgers, moeten streven naar world class excellence qua aflever kwaliteit. Kijk hier maar eens : http://blomconsultancy.nl/ en zie hoe alleen de oude Blom dat kan verwoorden.

29
Reorganiseren gaat gepaard met kinderziektes...da's altijd zo. Maar ze moeten niet chronish worden.
Dat post dagenlang, misschien wel wekenlang in de CVL blijft liggen, is natuurlijk nooit goed te praten.
Vooral rouwkaarten en medische post, dat heeft altijd prioriteit.

Ik ben niet iemand, die gauw de handdoek in de ring gooit en probeer altijd constructief te denken, maar op dagen als gisteren, wordt dat wel moeilijk.
En dan bezorgen we nog niet eens uit 3 bundels.

30
Moeilijk: ja. Onmogelijk: nee.

En bedenk maar zo: als het makkelijk was, dan kon de TC het zelf wel... :mrgreen:

Ik heb het vermoeden dat er op eerste en tweede paasdag grote opruiming wordt gehouden in de sorteercentra en dat wij daarom op dinsdag geen maandagrooster maar een dinsdag rooster moeten draaien. Het zou zomaar eens kunnen.

Hoe dan ook, dat speelt zich allemaal af op een niveau, veel hoger dan waarop wij operationeel zijn. Ik kan alleen maar zorgen dat de post in de depots waar ik (af en toe) kom iedere dag weg is zodat de klachten niet uit de postcodes 5011 en 5012 komen. Als er per depot 1 zo'n gek is, dan zijn de problemen ineens voor 80% opgelost.
Durf jij zo'n gek te zijn? Ik wel. Ik trotseer ook de tijdelijke hoon van collega's die denken dat ze 'TNT kunnen straffen door een bundel tot morgen te bewaren'. Die collega's beseffen niet dat ze daarmee in feite werk weigeren en dus op staande voet ontslagen kunnen worden. Dus die ene gek per depot die de zaken een beetje recht trekt, redt daarmee de loopbaan van de medewerker die denkt stoer te zijn.
Die hoon duurt trouwens nooit lang want als er weer eens iemand wil snipperen op zeer korte termijn dan wordt er dankbaar een beroep gedaan op die ene gek die altijd voor iedereen klaar staat.

Het kan verkeren.... Maar hoe dan ook: alleen wij, bezorgers, kunnen dit bedrijf duurzaam redden. Niet door te klagen (nederlandse mentaliteit) maar door actie (amerikaanse mentaliteit). 'Consider it done', in plaats van 'Eerst met de bond overleggen'. Want S&D wil dolgraag de TV gidsen overnemen en deze keer herhalen ze niet de fout uit 2010!!!