Re: IKEA-catalogus

161
bucky666 schreef: Postbezorgers kwakken de post achteloos in de brievenbus, terwijl postbodes altijd eerst de naam en het adres goed controleren.
Beetje flauwe opmerking van je.

Wij als postbode moesten zelf zetten en kregen de rest van de dag de tijd om te bestellen, dus sowieso goed gezet en op je gemakje kunnen kijken of dat wel zo was.
En namen hadden en hebben wij ook totaal niets mee te maken gehad. (misschien in de oertijd)
Huisnummer juist, hup de bus in. later werd het vervelend dat er een postcode bij kwam.
En nu alles automatisch door een "super" sorteer machine die geen fouten maakt waar je hem op kunt aanspreken.

162
bucky666 schreef:
Sandd is maar een kleine speler op de postmarkt in vergelijking tot PostNL, dus hoe kan Sandd nou de reden zijn dat PostNL zo hard moet reorganiseren? Het bestuur van PostNL voert dit gewoon aan als drogreden en iedereen (behalve de postbodes zelf) gelooft dit maar. Het is natuurlijk wel zo dat PostNL de slinkse methodes van de concurrent heeft afgekeken en dit nu zelf in de praktijk aan het toepassen is.
Ik zeg ook niet dat Sandd de enige reden is, maar wel 1 van de belangrijke redenen. Er wordt gereorganiseerd omdat de volumes teruglopen, en dit komt door de digitalisering en de liberalisering (lees: opkomst concurrentie, waar Sandd er 1 van is). En zo klein is Sandd niet hoor, 20% marktaandeel is niet niks. En ze hadden geld zat om Selectmail op te kopen. Bovendien: Jullie roepen toch altijd het 1 na grootste postbedrijf van Nederland te zijn?

Dat de aandeelhouders winst willen klopt uiteraard, maar het 1 sluit het ander niet uit. Immers:

Concurrentie -->minder post --> minder winst -->aandeelhouders boos -->reorganisatie

Dat iemand een postbezorger is omdat íe jonger dan 30 is en de post niet helemaal doorduwt, is onzin. Zoals ik al eerder schreef: Tot 10 jaar terug werden er nog fulltime postbodes aangenomen, dus er zijn ook postbodes van 28. En je hebt ook zaterdagpostbodes, en dat zijn bijna altijd twintigers.

En een belangrijke doelgroep waar PostNL postbezorgers werft is onder Vutters, en die zijn meestal juist 40+. Kortom: De leeftijd is geen enkele indicator. Als je dan toch perse aan het uiterlijk wilt kunnen afzien of iemand postbode is of pbz dan kun je beter nog naar het geslacht kijken. De ouderwetse postbodes zijn overwegend mannelijk, en postbezorgers zijn (althans bij ons) in meer dan de helft van de gevallen vrouwelijk.

165
Carla41 schreef:@88CE

wij als postbode? ik dacht dat jij een postbezorger was :mrgreen:
Dat dacht ik ook. Misschien is hij postbode geweest, en later teruggekomen als postbezorger. Gezien het feit dat hij kennelijk de invoering van de postcode heeft meegemaakt (dat was eind jaren '70) zou het qua leeftijd best kunnen.

Die supermachine bestaat trouwens niet, dat is meer een vaag toekomstplan. Als je nu al ziet wat de HSM een moeite heeft met post die net even wat dunner is, of een iets afwijkend formaat heeft, of is gedrukt op wat gladder of juist stroever papier, dan zie ik voorlopig geen machine verschijnen die ALLES op volgorde door elkaar kan sorteren, van briefkaarten tot tijdschriften tot bol.com pakjes, zodat de bundels zo van de lopende band komen rollen en alleen nog maar in tassen hoeven worden gedaan.

166
@newman

off topic verzendenenontvangen:
je zat er niet naast newman! vzo is retour naar sandd?
zie topic ikea stickers pas maandag

heeft hij/zij (in juli al aangekondigd) toch echt gedaan.
en nu maar wachten hoe lang dat zo blijft.

ik denk wel is.. van sandd naar postnl overstappen zou ik eerder doen dan andersom.

167
Newman schreef: Dat dacht ik ook. Misschien is hij postbode geweest, en later teruggekomen als postbezorger. Gezien het feit dat hij kennelijk de invoering van de postcode heeft meegemaakt (dat was eind jaren '70) zou het qua leeftijd best kunnen.
Helemaal correct, had ik trouwens eerder al "opgebiecht" ;)
Was 1 van mijn eerste vragen op het forum wat de voor/nadelen waren om evt. voor Sandd te gaan kiezen.
Newman schreef:
Die supermachine bestaat trouwens niet, dat is meer een vaag toekomstplan. Als je nu al ziet wat de HSM een moeite heeft met post die net even wat dunner is, of een iets afwijkend formaat heeft, of is gedrukt op wat gladder of juist stroever papier, dan zie ik voorlopig geen machine verschijnen die ALLES op volgorde door elkaar kan sorteren, van briefkaarten tot tijdschriften tot bol.com pakjes, zodat de bundels zo van de lopende band komen rollen en alleen nog maar in tassen hoeven worden gedaan.
Dat was DE supermachine die duizenden banen ging kosten, ding kan niet eens handgeschreven postcodes lezen en wat dachten jullie van opengescheurde enveloppen die de inhoud onderweg kwijt raken ?

Ook maar even on-topic :roll:
Waarom altijd dat gesteggel dat postbezorgers/bodes vs Sandd elkaar het licht in de ogen niet zouden gunnen.
Eerder Postbodes vs Postbezorgers.
Als Sandd de Ikea niet zou "hebben" was er wel een ander die het zou bezorgen, PostNl moet zich niet heiliger voor doen dan de Paus.
Die volumes passen gewoonweg niet in het tijdsbestek HOE er bezorgd MOET worden.
By the way, zie je ons al met de buidel en de Ikea er bij :lol:

169
zijn wel lekkere broodjes maar die 50 cent kan ik nog wel missen.
ik ga hoogstens 1 x per jaar naar ikea en ben die bon dan al wel vergeten.

die cumberland bezorgfiets daar zit ik op te wachten
maar ja we hebben natuurlijk allemaal een 100% score :lol: