Re: blogje har099bezorgster!

231
Bezorgdagje 23/10/2012

Zo duf als een konijn begon ik aan het bezorgen van de post. Het was wat frisser als gisteren, maar het bleeft gelukkig wel droog! Heel weinig post, en het was verdomt rustig op straat! Ik op me dooie gemak door de straten heen gelopen, en denkend bijna klaar bijna klaar :lol:! totslot was ik eindelijk klaar, rij ik terug zie ik een collega. Die had haar dag ook niet, kon geen glimlach van der afkomen! Tussen door wel even naar het postkantoor om wat op te laten sturen (mezelf) nee grapje! :lol:

Dat gedaan, hup verder met me andere wijk, en in gedacht houdt ik nog steeds van, oja dit is de ene laatse dinsdag dat ik nog loopt in deze wijk! Ook hier wederom heel rustig aangedaan, zag een aantal ganzen uit het water klimmen en dacht zie je nou wel! ze komen gewoon terug! de ganzen waren namelijk vorige week woensdag grotendeels weggehaald! ook de vriendelijkheid bij de winkeliers op de vroege dinsdag was ver te zoeken, ze zagen volgens mij waterbranden toen ze me zagen. Ik gewoon heel normaal alsjeblieft gezegt en zoeff weg ging ik! En nu gewoon even genieten en bij komen. Waarschijnelijk ben ik ook aan vakantie toe net als elisa! maar helaas, sins ik klaar bent met school, weet ik niet meer wat het woord vakantie nou letterlijk inhoudt! :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

232
Meis ik lees net je blogje en kan je reuze aanbevelen even een weekje geen post is heerlijk. Even niet hoeven gewoon. Jij maar ook ik zijn altijd trouw bezig elke week weer met weinig vrij.
Als het je lukt neem een weekje vrij! Even opladen.
Ik heb ook alles wat met de post te maken heeft even goed weggeborgen dat scheelt ook.

Groetjes van Elisa

233
bezorgdagje 26/10/2012

Me laaste vrijdag in me kleine wijk. ik stapte naar buiten en dacht bij me zelf brrrr koud!!! ik duik me bed terug in! maar toch doorgezet ondanks dat het koud was. het was een race tegen de klok, had 5 bakken en ziet dat maar eens in 2 posttassen te krijgen! maar ik heb ze er in gekregen! rijdt weg, en me banden, ja ik weet het moet nog langs de fietsenmaker, maar juist me banden lijken wel 4 kantjes,voelde letterlijk elke steen! in rijdt de eerste straat in en dacht, ja dit is de laatste vrijdag dat ik deze straat als eerste loopt. Even goed op de poststukken letten en zoeft zo de straten door. Komt in me laatste straat, ziet de meneer van de vorige keer staan. die man kijkt wederom of hij post had. en zeg nog eens doodleuk, ik heb al gezien dat ik geen post hebt. kijkt de man aan, glimlach een beetje sarcasties en gaat verder. Denk ik toch echt, dat hoef je niet elke keer te zeggen.

doet de post van me andere wijk in me tassen, en gaat richting de stad. En toch zit je weer te denken. oja dit hoef ik volgende week vrijdag niet meer te doen! hier ben ik niet veel tegen gekomen, ja de winkel waren dicht en ik had zo bui van, geen brievenbus? dan hang ik het in de deur of doe hem onder de deur schuiven. Die keus is voor mij makkelijk gemaakt! ik was zo blij dat ik klaar was in deze wijk!

Zo zin in dinsdag! dinsdag laatste keer in me invalwijk lopen en de laatste keer in de har099 bezorgen! Dinsdag ook maar meteen een rondje fietsen in me nieuwe wijk, heb al wel een route gemaakt, maar die ken zo maar veranderen! :)

236
bezorgdagje 30-10-2012

Vandaag ietsjes later begonnen, mocht eerst langs de huisarts! Rond half 11 begonnen. best lekker! het was iedergeval licht dus kon zien waar ik welke poststuk in kon duwen. Wederom had ik zo iets van, jaja, vrijdag begin ik in een andere volgorden. Niet veel mensen tegen gekomen ondanks dat het toch wel rond 12 uur was. vlotjes er doorheen gelopen, het was ook niet te koud.

en dan richting me andere wijk, die ik vandaag als laatste keer liep. Kwam in een straat een man tegen en die begon inneens van, weet je wat ze moeten doen de postbodes zoals jij in het zonnetje zetten. Ze zetten wel mensen in het zonnetje die bakken met geld verdienen, maar een simple postbezorgen die in verschillende weeromstandigheden werken daar wagen ze zich niet aan! achteraf bleek die man voor een zeer linkse blad te werken die totaal geen blad voor de mond houdt, als het gaat om te waarheid, maarja niet dat ik er mee zit! Kwam in de winkelstraat, alle winkels open daar was ik wel blij mee, meteen een afpraak gemaakt om me ogen te laten controleren! het was best rustig want ook hier ging ik overal vlotjes door heen!

Vrijdag me nieuwe wijk :)

238
Nou collega, ik zou meteen bellen als de post er om 17.30 nog niet was. Het depot is dan misschien nog open. Misschien heeft de chauffeur pech gehad met het busje of het was heel druk. Het kan ook zijn dat hij de post per abuis bij een collega heeft neergezet. Misschien was het een andere chauffeur. Dat laatste zou vet balen zijn. Hopelijk komt het toch nog op tijd in orde. Het depot moet uitzoeken hoe het kwam dat jij de post niet kreeg. Nou sterkte ermee.

239
post is er inmiddels, heb een nieuwe wijk en meteen ook een nieuwe chauffeur die voor de leeuwen wordt gegooid!
hij was er om half 8! ik heel nuchter van goeie middag, wat bent u laat vandaag! :mrgreen: hij uit gelegt dat dit zijn eerste keer was en gewoon verdwaalt was in gorinchem. dus ik op mijn beurt van gaat dit elke week zo dan? dan houd ik er rekening mee! chauffeur, nee het is niet te hopen! probeer jullie al gerust te stellen. waarop ik dus weer antwoorden, nou ik ben gerust gesteld als ik weet dat dit elke week gaat gebeuren!

@postbode7
mijn depot kan ik tussen 08:30 t/m 17:00 bereiken met bellen. aangezien ik tot half 6 werkt in dordrecht, ben ik gewent bij thuiskomst al te kunnen sorteren. Het is ook zo fijn om je leidinggevende toch wel op facebook te hebben, waar daar hielden we elkaar op de hoogte. Tevens had ik ook gekeken of er eventuele vertragingen waren bij de postplanning, maar daar zag ik doodleuk *geen vertraging*.