Re: Bloggie van de Slagvaardige

53
Ja als je fiets lastig gaat wezen doen is het hoog tijd voor eennnieuwe! Ergernissen heb je niks aan.
Ik heb zo jaren op 2 oude brikkies gedaan(waarvan 1 zonder rem) en was die ook goed zat dus nu 2 jaar terug een betere postfiets gekocht.

Was die plee zo vies daar??:)

57
Het sorteren viel me gisteren niet tegen. De post wel redelijk laat. Maar de PCL envelopjes waren deze keer, gewone handzame enveloppen. Dat scheelt een hoop. En ze lagen nog op straat in de kratten ook.

Ik kon dus lekker om half 9 naar Wie is de Mol kijken. Klaar en wel!

Betreffende het bezorgen: Hehe, ik ben eindelijk klaar! Ben wat later begonnen, omdat de oudste dochter een handtekening moest scoren van haar stagebegeleidster. Ze gaat volgende maand stage lopen, maar vanwege het weer even met de auto gebracht.

Ik had voor de kleine wijk veel post (Postcodeloterij) en voor de grootste wijk voor de verandering eens weinig post. Ondanks het weer, heb ik er toch maar 4 1/2 uur over gedaan. Het was wel glad op de heenweg. Ik had de zooltjes maar weer onder gebonden. Alleen, ik had die van mijn man meegenomen en die zijn eigenlijk veel te groot. Hij heeft voeten formaat kolenschuppen, dus ik heb ze maar even extra met elastiek vastgezet. Uiteraard gingen de elastieken elke keer kapot, omdat de ijzertjes best wel scherp zijn. :mrgreen:

Nog even gezellig met de concullega gebabbeld onderweg, de gebruikelijke chocolademelk met speculaas gedeeld saampjes. haha. Deze keer in een straat de fietsen bij een woonhuis geparkeerd. Dus niet achteraf bij een flat. De bewoner kijken (en lachen om twee concurrerende collega's die het opperbest kunnen vinden samen)! Even lekker gemopperd over het weer en de sneeuw. Ja, hij moet vijf dagen. Ik maar twee.

Ook ik vond vanalles op de weg, bij een beruchte flat. Net als Elisa. Daar wordt ook altijd vanalles gedumpt. Deze keer lag er een hele kast met laatjes en al. Volgens mij was hij gewoon naar beneden ged&nderd. Het lag bezaaid met stukken plank en laatjes en weet ik veel wat nog meer. Gelukkig lagen er deze keer geen vieze luiers en andere zaken. Bah!

Maar goed, ik ben nu lekker thuis. Even kop koffie erbij en een bammetje en afmelden. Oeps, ik moet me nog afmelden. haha. Ga dat maar gauw doen.

58
Haha over dump afval gesproken bij de flats wat jij dus ook tegenkomt, ja het is elke slag wel raak, de luiers neom ik maar niet meer, hihi, maar dat is een blijvende factor daar, en meubels aan gort, veel glas her en der, het is daar altijd zigzag,kris kras moeten rijden.

Lekker hoor even smikkelen onderweg jij boft maar weer!

59
Bezorgdagje dinsdag 19 februari 2013:

Gisteren kwam de post redelijk vroeg. Maar vier kratjes voor twee wijken. De boel had ook wel in drie kratten gekund trouwens. Zo weinig was het. Ik ben om half 3 begonnen met sorteren en om 4 uur was ik al klaar. :lol: Ik zag wel dat de prognose voor donderdag (vrijdag bezorgen) iets anders is. Dan kom ik op 700 stuks post voor de ene wijk over de 1100 stuks voor de andere wijk uit. Geen idee wat er aan komt. Maar dat zien we dan wel. Prognoses kunnen nog veranderen.

Er zat wel een brief bij in de bakken dat de NS brief nu wel bezorgd moet worden. Doen we dan dus he?

Vandaag om 8 uur begonnen, omdat het volgens mijn man zou gaan gieten. Nou.. geen druppel gezien. :lol: Het was niet koud en ik had zo weinig post dat ik het loopgedeelte van mijn flatwijk in een keer heb gedaan. Fiets in het midden en post van alle straten op de arm. In een 30 minuutjes had ik het hele stuk gedaan. Daarna naar de flats en dat was ook zo gepiept. Ik geloof dat ik er inclusief de toiletaire stop, zo'n uur en een kwartier over heb gedaan. Ik was mij in het toilet even voor de spiegel aan het optutten. Haartjes nat maken, zodat de krul mooi tot zijn recht komt. (ja ik heb krulletjes laten zetten haha) en mascara opgedaan. Gooit er een mokkel de deur open. Bam! Deed gelukkig geen pijn en we moesten beiden wel lachen.

Wijk nummer twee, ja daar doe ik wat langer over. Ook als ik minder post heb, omdat de straten verder uit elkaar liggen en de straten breder zijn. Ook heb ik maar een flatgebouw, in tegenstelling tot de andere wijk. Bijna geen mens op straat gezien. Enkel iemand die een blauwe envelop in ontvangst nam. Hij keek eerst argwanend, maar ik zei, het kan ook goed nieuws zijn! Toen moest hij wel lachen.

Na het bezorgen even naar het Kruidvat voor shampoo voor de dochter. Moest perse van het Kruidvatmerk zijn. Ze had een lijstje gemaakt wat ik allemaal mee moest nemen. Wat fruit gehaald, naar huis gefietst. Afgemeld en nu zit ik lekker achter de computer met een kop koffie!

(Y)

60
@slagvaardige

dat kreeg ik vorige week.. verwachtte 600 stuks en het werden er 1000. niet veel bakken maar wel veel post.
het ligt (afkloppen) de laatste tijd aardig op volgorde.. zo krijgen ze het ook aangeleverd denk ik :idea:
heel veel blauwe , groene , postcodeloterij en uwv jaaropgaven..