Re: VEEL POST bij Sandd

771
@koewartje

Gefeliciteerd (Y).
je ontvangt nu ook vakantie geld en je wordt doorbetaald als je ziek mocht worden..
minieme verbetering maar wel een verbetering. :P
heb je nou je 2e wijk nog als invalwijk koewartje? ik hoop het voor je :P

772
koewartje schreef:...afgelopen vrijdag hebben we voor 1 wijk 4 uur betaald gekregen en maar 3 uur gewerkt....
Je schrijft "WE" , bedoel je met 2 personen samen 3 uren ? (sorteren + bezorgen) Hoe heb je dat uitgerekend ? Zit(ten) je/jullie nu nog in de OVO - periode.
Postbezorger Sandd

773
@fred

als koewartje met zn twee-en sorteert en bezorgd zal hij toch de uren wel dubbel geteld hebben?.
dat ziet er dan niet goed uit want dan ontvangt koewartje uren te weinig ipv 1 teveel..

als je de post bezorgd per scootmobiel moet je ook de benzine er nog aftrekken lijkt me.
maar de basisvergoeding voor een buitenwijk is natuurlijk wel een stuk hoger :P

Koewartje zou trouwens de eerste zijn die bij sandd een uur meer betaald krijgt dan waar voor gewerkt is :lol:
Klasse koewartje als je dat gelukt is.(Y)

dan heb je ook een unicum bereikt want dan haal jij dus de 420 per uur met gemak :lol:

774
@ Carla41 >> Als koewartje met zn twee-en sorteert en bezorgd zal hij toch de uren wel dubbel geteld hebben?.
FRED : dat weet ik niet ,vandaar de vraag
@ Carla41 >> Als je de post bezorgd per scootmobiel moet je ook de benzine er nog aftrekken lijkt me.
FRED : een scootmobiel is toch electrisch ? bereken dan kWh-prijs energiebedrijf ? ...
Postbezorger Sandd

775
Nou, wij hebben met z'n 2en drie wijken ofwel, mijn vrouw heeft 1 buitenwijk 370ap en ik heb 1 buitenwijk 390ap en 1 binnenwijk 345ap, ik combineer mijn 2 wijken, de binnenwijk heb ik als invaller maar er word geen moeite gedaan om een ander te zoeken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik sorteer mijn eigen wijken en help mijn vrouw met haar wijk sorteren, volgens mij doe ik dit redelijk snel, ik doe voor gemiddelde aantallen 1,5uur voor beide wijken met sorteren, bezorgen voor de binnenwijk 1,5uur en de buitenwijk 2uur, als ik dit omreken via de tabellen die ik van sandd gekregen heb zit ik altijd binnen de tijd, dus ja, ik werk korter dan sandd betaald. De 4e binnenwijk die wij overgedaan hebben aan onze schoonzoon heeft 471 ap en ook hij doet voor een gemiddeld aantal van rond de 400 stuks 3 kwartier over het sorteren en minder dan 2 uur voor de bezorging, en doet alles lopend met een karretje wat ik voor hem gebouwd heb. Zelf bezorg ik op een 125cc 3wielscooter met een aanhanger er achter waarmee ik totaal 7 kratten post mee kan nemen. Mijn vrouw bezorgd met de scootmobiel en kan 3 kratten post meenemen, hier mag geen karretje achter van de gemeente.

776
@koewartje

geef ons is inzicht in de tabellen van sandd die heb ik nog niet gehad :P
je bent snel koewartje (Y)

en jullie sorteren ook super snel hoor!
komt dat omdat je per wijk er gemiddeld 400 hebt en nooit aantallen van 800 of meer ? per wijk?
dan gaat de snelheid er echt wel uit is mijn ervaring.

@fred scootmoobiel dat is toch elektriciteitskosten en voor de scooter benzine..

maar...koewartje heeft prachtige aanhangertjes gebouwd en als je dan 7 kratten post per keer kan meenemen
dan hoef je niet te herladen (Y) .

777
Ik heb op het andere forum al eens bouwtekeningen voor de karretjes door gegeven. Tuurlijk als er grotere hoeveelheden zijn dan duurt het sorteren en het bezorgen langer, maar dan zijn de betalingen ook hoger.
Scootmobiel is electrisch, er zitten 2 grote 120AH accu's in waardoor de actieradius gemiddeld 60km is, de scooter loopt op gewone benzine en verbruikt nu op dit moment tijdens het inrijden van de motor 1 op 20 en zou in de toekomst 1 op 25 of mssn wel zuiniger moeten worden.
Ik zal eens kijken of ik die tabellen kan kopieeren en hier kan plaatsen.

778
koewartje schreef:ik doe voor gemiddelde aantallen 1,5uur voor beide wijken met sorteren, bezorgen voor de binnenwijk 1,5uur en de buitenwijk 2uur,
FRED : even weer tussen de regels doorlezen ......bedoel je 1,5 uur per wijk óf 1,5 uur beide wijken samen en
wat bedoel je precies met gemiddelde aantallen ; geef eens een voorbeeld met gericht aantal.
Straat/zetten (compl incl bundelen ) vandaag : 328 st in één uur precies ( ben pas aan het oefenen met de Sandd-code )

als ik dit omreken via de tabellen die ik van sandd gekregen heb zit ik altijd binnen de tijd.
FRED : " zijn dit officiéle Sandd tabellen en uit welke periode stammen die " ?

onze schoonzoon heeft 471 ap en ook hij doet voor een gemiddeld aantal van rond de 400 stuks 3 kwartier over het sorteren en minder dan 2 uur voor de bezorging
FRED : " hij heeft een tempo van : 400 : 0,75 = 533 st./ uur ( een enkeling op dit forum haalt max 420/uur.... )
" is dit inclusief het "zetten" van de post + bundelen met elastiekken / alles d'rop en d'r aan ?? "
Postbezorger Sandd

779
533 stuks per uur.. ongeloofwaardig

koewartje even serieus graag.
als het merendeel van de bezorgers de 400 per uur niet haalt..
dan klinkt dit onwaarschijnlijk.

hoe kunnen bezorgers nu die norm aanvechten als er deze getallen op het forum circuleren..
( 350 per uur is volgens mij de top zeker als je meer dan 600/700
poststukken hebt)

@fred
328 is een behoorlijke snelheid fred. merk je dat het al sneller werkt.. (Y)

sorteren is onderling nog te vergelijken maar de bezorgtijd zal toch bij een ieder anders zijn.
flatwijk/buitenwijk/villawijk/ ...

780
Carla41 schreef:328 is een behoorlijke snelheid fred. merk je dat het al sneller werkt.. (Y)

FRED : 2 kratjes vandaag ; iets andere tactiek gebruikt dan 1e keer ; grootste straat (9)postcodes rechtstreeks afsplitsen in 1x stapel 4 + 1x stapel 5 zodat je op een kleiner tafel-opp. sneller sorteren kunt.
DOEL : 400/uur ongeacht de hoeveelheid post ......:mrgreen: :o :mrgreen: .. to be continued....
Postbezorger Sandd