Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

412
Vrijdag de 9 e mei

Veel post en 3 wijken, pffff. Dat was goed om even te ervaren maar niet te doen met veel post. Zit onder de blauwe plekken van stoten en wennen, want er bestaan hekken die terugknallen, ik had er een paar, bwam.Dag mooie benen.
Bont en blauw zijn ze.
Veel gegroet en men was goed geluimd dat wel weer. Veel van die rotcaravans voor de deuren. Waar je amper lang kunt. Eentje had zelf zijn 2 autos de brievenbus gebarricardeerd dus die post gaat retour.
OOk huizen zonder bussen of gleuf in de deur sta je ook raar te kijken. Die gaan ook weer mee. Bij de bejaarden kreeg ik een kop koffie, hallo dat was lekker! Ik heb 1 verzorginghuis en 1 bejaardenflat bij de inval wijk. Verder een hele lange straat van pl mn 5 km, en nog een straat die totaal onlogisch erbij zit in die wijk.
Al de Pc brieven en kaarten waren me teveel ik werd er gek van. Bij sorteren lagen die al door elkaar in de kratten met hier en daar een verstopte bankenvelop ertussen. MMMMM geeft mij een vraag. Jullie ook?
We hadden dan wel plenty tijd deze keer maar t spul zo doorelkaar gehusseld??
Het weer was te doen, geen echte regen wel wat gedruppel. Morgen wordt het natter zeiden ze, ha niks mis mee.
Hongerig als een wolf val ik aan op de lunch en trek mn fleece weer aan voor wijk 3.
Ben best moe merk ik, dus stoot ik me nog vaker , ai. Leuk is ook dat de mensen je kennen in je wijken, praatje op zn tijd dus. Glimlach van een kind krijg je en later een man die bedelt om een elastiekje, waarop ik begin te lachen. Voor zn auto zegt ie, ik hoef er maar eentje. Hij moest iets vast sjorren.
Ik eet mn sinasappel tijdens pauzetje en weer komt er iemand beppen , gezellig vandaag dat wel.
Maar pff of ik nog s inval??? MMMM.

413
Dinsdag de 14 e Mei

Ei ei het is echt mei, zonnetje en lekkere temp. Er zou regen komen vanmiddag, dus hebben even tijd. We hebben hah flyers en kaarten van een mode winkel, dat tikt wel aan, ben je druk mee. Maar veel hebben weer stickers op de deur dus veel flyers blijven helaas in de tas.
Een mevrouw klaagd steen en been over de Mengers Bon Prixen Klingels etc die ze maar krijgt en nooit iets ooit had besteld, ze had allerlij brieven gestuurd van Ik Wil Ze Niet. Ten spijt , wij bezorgen ze snoeihard elke week, arme vrouw.
Soort beleid zal het zijn en tja het geeft ons werk, ik zeur niet.
Maar verbaas me soms ook wel op adressen die stapels en stapels ervan krijgen. Elke week wel.
Verder is het behoorlijk stinken, de grasmaaiers zijn geweest dan weet je het wel. De zon er even op staan dampen, pffffff, neus dicht.
Vergissing gister met de chauffeur, zet ie doodleuk extra wijk erbij, ik weet van niks. En zeg m dat ook meteen, meteen propt hij zn lijst in mn gezicht en daar staat echt dat ik deze extra loop. Huh?? Zeg toch eerlijk Nee, ik weet hier niks van en ik doe het niet. Wetend van de hah mailings en heb zelf ook afspraken staan. Gedwee nam ie ze weer mee de 4 kratten. Ik zuchtte van opluchting mogen jullie best weten.
Want dan had ik nu wijk 3 kunnen gaan doen, wijk 1 kostte me al 3 uur. Wijk 2 een uurtje en dan deze erbij .??
De regen komt dus al zie ik, mooi t mag ik ben klaar!

415
Ik had van die kaarten erbij die soms aan elkaar vast geplakt zaten. Bij 99% was ik er bij het sorteren al achter dat het er 2 waren maar bij 1 kwam ik er pas achter toen ik bij nr. 105 in die straat was. Moest dat ding naar nr. 63. Daar was ik dus al langs geweest. Kon ik mooi weer terugfietsen naar nr. 63. Sh..! :evil: De rest ging wel en gelukkig bleef het droog. Toen ik met de autoroute bezig was kwamen er wat druppels maar niet veel. Het meeste kwam pas toen ik zat te lunchen. Toen regende het toch even hard. Ik zuchte "puf, blij dat ik nu klaar ben". Nu weer op naar de vrijdag. Volgende week dindsdag maak ik mijn laatste snipperdag van vorig jaar op. Komt mooi uit want dan moet ik met mijn man naar het ziekenhuis. En geheid is er natuurlijk weer een file op de A27 naar Utrecht. Daar is immers het UMC waar we naar toe moeten.

416
Vrijdag de 17 e Mei

Bergen post vandaag, hah krant erbij voor 2 wijken. Ik sta niet te juichen. We hebben ook nog veel post en vooral kaarten en enveloppen. Klingels(alweer...) en de rest.Ik mis Yves Rocher een tijdje waar zit ie, op d Bahamas misschien rentenieren of is ie ook falliet??
Goed ik begin half 8, heb maling aan de tijd, moeten ze ons maar niet zoveel geven met die hah krant erbij. Flutding dat niemand leest.
We hadden m precies 1 jaar geleden ook een poosje erbij, blij dat t ding weer verdween. Zat toen bij de folderaar erbij een hele poos en nu zitten wij ermee opgezadelt.
Op mn gemakkie maar, zien wel hoe ver we komen vandaag(met die krant, post is op tijd natuurlijk).
Morgen is ook nog een dag. Het is droog en lekker buiten, geen regen gelukkig. Veel huisraad langs de straat zag ik maar er zat niks bij, het zag er vies , oud en kapot uit. Ja ik heb daar een neus voor.
Het ging met wijk 1 toch nog vlot met die @@##@ krant erbij maar wijk 2 is andere koek. Ik heb een likdoorn onder 1 voet en die gaat wel eens heel akelig doen. Vandaag dus ook, ja wat wil je ook met zon berg post. Post nl had t al niet beter met hun hah kaarten bij hun post. Liever een kaart dan een krant dacht ik hardop.
Ben wel vaker wezen pauzeren met lekkere boterhammen thuis. Echt op mn gemak .Rond 2 uur ben ik zo goed als klaar, nog 2 straten hah krant te gaan maar dat komt morgen. Ben wel trots hoor, iets van 600 kranten/flyers 400 stuks bij de post.
Dit niet weer over 2 weken ajb als die krant weer erbij zit, ik vind dit toch iets voor folderaars niet voor ons.
Nu languit met de voeten hoog, die branden me de sokken uit.

417
Dinsdag de 21 mei

Mooi weer voorspeld, dus ik blij! We beginnen met de schoolklok vandaag en de zon komt tevoorschijn, meteen is het lekker warm. Vol goede hoop want her en der zijn de gasmannen bezig en vandaag kom ik overal goed bij. Maar op gegeven moment hebben die oenen een weghek neergezet waarvan ik de poten niet zie en eroverheen duikel, plat voorover met fiets en al. Verderop staat een vrouw te roken en te bellen en die merkt t niet eens, de doos.
Ik raap alles weer op en merk dat het gelukkig maar alleen blauwe plekker zullen worden. Een F avorite vloog t plantsoen in
en die vond ik kletsnat terug.
Kom nog een collega tegen en we kletsen wat, spuien onze gedachte over de gang van zaken, inbrekers,wietplantages etc etc
Want ja je komt vanalles tegen en we zien nog wel s wat. De 2e wijk doe ik lopend met de rugtas op, ik hoef nog maar de helft van de wijk, het eerste stuk was al mee op ronde 1. En op mn gemak loop ik door de straten met natuurlijk veel en lange voortuinen.
Zie daar de Post nl collega iets doen waar ik voor uitgeschoffeerd ben paar weken terug, hij stapt langs een raam om naar de andere deur te gaan. Met zijn uniform valt hij meer op dan ik.zul je net zien dat hij het gewoon kan flikken.
En ik zal weer de lul zijn als ik het daar ga doen, let maar op!

Als ik thuiskom en aan de yogurt zit valt de Bon Prix in mijn bus. Met de andere Post Nl post ga ik even lekker onderuit.

418
Vrijdag de 24 e mei

We starten vroeg omdat er regen is voorspeld en het smorgens droog zal zijn.
Dan ben ik klaar. Omdat we best veel hebben, blauw, UWV s,voetbalboekjes, Pandas etc. Dus neem ik veel mee op de eerste ronde. Koud is het ook, maar ga niet terug dus maar iets fanathieker aan de gang.
Gezellig is het wel, mensen zijn goe dgeluimd, eentje een man met pensioen zat vol belangstelling over de bezorging te praten, hij wil het ook gaan doen zei hij.
Een andere man die zn schilderij buiten heeft staan te drogen gaat ook weer tegen me aan kletsen, ik heb t vermoeden dat ie tzt wat wil verkopen. Nou mooi niet, daarvoor verdienen we echt niet genoeg(maar dat zeg ik m niet).
De gasmannen schuiven door de straten en elke keer wel wat, nu moest ik over een loopgraaf spingen om bij een deur te komen.
De tweede ronde besluit ik de regenjas thuis te laten en het SMN fleecevest aan te doen. Dom, want het ging regenen!
Dus snel loop ik door de straten en hoop gauw klaar te zijn. Zul je net hebben. Maar de regen zet niet door, mazzel.
Erna fiets ik naar de Action om even op verhaal te komen maw lekker te sjoppen om erna lekker naar huis te gaan, languit op de relaxstoel. Kwam daar niet meer vanaf aantal uurtjes, ik moet leren lui te zijn(heb ondergewicht) en dat gaat wel lukken!!

419
Dinsdag de 28 e Mei

Zomer eindelijk. Puik weer voor ons. We hebben veel, groen en blauwe enveloppen vooral. Dus weinig gewicht en veel post dat snap je. Voor de schoolspits uit gaan we aan de slag en dat scheelt een slok op een borrel qua drukte en ergenis.
En het is bijna hah vandaag, pak dat wel slim aan zodat ik zo min mogelijk hoef te lopen.
Crisis of niet veel zijn weer druk aan t verbouwen dus zo slecht zal het nog niet zijn allemaal. Ook al dat blik voor de huizen meegerekend.
Ik zit te denken om iets voor te stellen aan ons depot, pakketjes afhaalpunt bij mij thuis, tegen vergoeding uiteraard.
Spontaan idee.
Ondanks het mooie weer was het vrij saai qua gesprekjes. Na mn rondes besluit ik nog even naar duitsland te fietsen voor de boodschappen. Scheelt BTW hoor.