Re: Ergenissen

42
In mijn wijk probeer ik altijd de kortste weg naar de brievenbus te vinden.
Nu heeft iemand heel zijn voortuin bestraat en op de hoeken bloembakken gezet om de boel nog enigszins op teleuten.
Tussen de bloembakken heeft hij de rest afgezet met planken met in het midden een piepkleine doorgang.
Om bij de buren te komen loop ik langs een bloembak die tegen de gevelstaat en dan hoef ik geen 20 meter te lopen.
Stormt er ineens een viswijf naar buiten en vraagt mij schreeuwend waar die bloembak voordient.
Zeg ik tegen haar die staat daar voor de versiering.
Schijnt die bak bedoeld te zijn om de mensen tegen te houden.
Ik geef nog de tip om er prikkeldraad om te doen, wordt ze nog bozer en wil mij in het prikkeldraad wikkelen.
Kinderen die net op straat speelden moesten erom lachen en vertelde mij dat zij ook altijd agressief benaderd worden als ze buiten spelen.
Ze is van beroep thuiskapster en mijn dochter zei dat deze vrouw totaal verknipt is. :lol:

44
@slagvaardige,

Zeg dat wel.
Je zal maar tijdens het knippen ruzie met haar krijgen.
Met een schaar kan je heel veel schade veroorzaken.
Ik heb al ruim 25 jaar dezelfde kapster en toen ik jaren geleden tijdens mijn zwangerschap acuut moest worden opgenomen heeft ze me opgezocht om mijn haar te komen knippen de lieverd. (Y)

46
Pff ik heb vaker last van dat er reclamefolderspakket uit de brievenbussen steken. Ik heb tot nu toe al 3x aan de reclamejongen gevraagd of hij zijn pakket door wilt duwen, zodat ik mijn post makkelijker door de brievenbus kan doen. Elke keer zegt hij ja prima, maar hij doet het niet.. Ik heb er maar een melding van gemaakt bij mijn depothouder. :roll:
marloes schreef:Het openhouden van brievenbussen dat ken ik nog van mijn vorige wijk. Die mensen kende ik wel en heb ze toen gevraagd. Zij vertelden dat ze dit doen omdat ze wakker werden van de klep die zo hard dichtviel als ik de post er door heen duwde. Goede oplossing inderdaad, behalve als de post wat massiever is. Een postcodeloterij of belastingbrief gooi je er dan met gemak in.
Wat dat betreft, ik heb een paar waar er postelastieken om de klep heen is gedaan. Zodat geluid van dichtslaande klep wordt gedempt. Misschien een tip voor postbezorgers om briefje in de brievenbus te doen: Hoi heer/mevrouw, ik geef u hierbij een paar elastieken. Die kunt u om uw klep doen om geluid te dempen. ;)
ex Sandd Postbezorgster

47
postgirl schreef:Pff ik heb vaker last van dat er reclamefolderspakket uit de brievenbussen steken. Ik heb tot nu toe al 3x aan de reclamejongen gevraagd of hij zijn pakket door wilt duwen, zodat ik mijn post makkelijker door de brievenbus kan doen. Elke keer zegt hij ja prima, maar hij doet het niet.. Ik heb er maar een melding van gemaakt bij mijn depothouder. :roll:
marloes schreef:Het openhouden van brievenbussen dat ken ik nog van mijn vorige wijk. Die mensen kende ik wel en heb ze toen gevraagd. Zij vertelden dat ze dit doen omdat ze wakker werden van de klep die zo hard dichtviel als ik de post er door heen duwde. Goede oplossing inderdaad, behalve als de post wat massiever is. Een postcodeloterij of belastingbrief gooi je er dan met gemak in.
Wat dat betreft, ik heb een paar waar er postelastieken om de klep heen is gedaan. Zodat geluid van dichtslaande klep wordt gedempt. Misschien een tip voor postbezorgers om briefje in de brievenbus te doen: Hoi heer/mevrouw, ik geef u hierbij een paar elastieken. Die kunt u om uw klep doen om geluid te dempen. ;)
Wat een briljant idee! Dankje voor de tip! :D Je moet er maar opkomen!

En dat niet doorduwen van kranten, folders etc. is inderdaad zo vervelend! Vooral met regenachtig weer! Dat de rotzooi van hen nat is tot daar aan toe, maar het zorgt er ook voor dat de brievenbus zelf nat regent (ook die in de deuren). Vandaag was ook de folderman mij voor.. Ik deed zo mijn best om de post droog te bezorgen, maar ze werden nat doordat ik eerst de rotzooi van een ander er doorheen moest duwen en vervolgens moest mijn post door die natte brievenbus!
P.s. niet alleen kranten/folders... maar ook PostNL en Sandd bezorgers maken er een potje van!

48
marloes schreef:
postgirl schreef:Pff ik heb vaker last van dat er reclamefolderspakket uit de brievenbussen steken. Ik heb tot nu toe al 3x aan de reclamejongen gevraagd of hij zijn pakket door wilt duwen, zodat ik mijn post makkelijker door de brievenbus kan doen. Elke keer zegt hij ja prima, maar hij doet het niet.. Ik heb er maar een melding van gemaakt bij mijn depothouder. :roll:
Wat een briljant idee! Dankje voor de tip! :D Je moet er maar opkomen!
En dat niet doorduwen van kranten, folders etc. is inderdaad zo vervelend! Vooral met regenachtig weer! Dat de rotzooi van hen nat is tot daar aan toe, maar het zorgt er ook voor dat de brievenbus zelf nat regent (ook die in de deuren). Vandaag was ook de folderman mij voor.. Ik deed zo mijn best om de post droog te bezorgen, maar ze werden nat doordat ik eerst de rotzooi van een ander er doorheen moest duwen en vervolgens moest mijn post door die natte brievenbus!
P.s. niet alleen kranten/folders... maar ook PostNL en Sandd bezorgers maken er een potje van!
Vooral als Sandd weer eens van die loterijpakketjes heeft moeten bezorgen ...
Steken daarna overal uit de brievenbussen.

49
ike schreef: Vooral als Sandd weer eens van die loterijpakketjes heeft moeten bezorgen ...
Steken daarna overal uit de brievenbussen.
Oke! Dat is vervelend :(
Ik weet zelf dat collega's van Sandd in andere wijken een potje van maakten. Door invalwijken te lopen kwam ik erachter. En bij PostNL tref ik het zelf aan. De vaste bezorger doet goed haar werk, maar als er weer eens een invaller/vakantiewerker is .. Niet bij elke hoor.

50
@postgirl

ik denk niet dat jouw coordinator er wat aan kan/ gaat doen.
.
Na eerst de bezorger gevraagd te hebben het voortaan even door te duwen..
vaak is het niet met opzet maar beetje nonchalance.

blijft het wekelijks terugkeren dan noteer ik de code en
geef dat door aan vsp./axender.
Vsp is er scherp op.

en zeiknatte reclame post ( niet geseald) duw ik niet door maar haal het er eerst uit.
doe mijn post er goed in en schuif de post dan terug met de natte kant buiten. ( kan het drogen :D )

dat helpt echt wel. want dan gaat het weer tijden goed.