Re: Geo-Route.

112
@slagvaardige

laten we vooral hopen dat het Niet gaat werken.
en dat degenen die dit uitdenken eerst die routes ZELF gaan uittesten i.p.v. postbezorgers
onnodig dit tijdens werktijden te laten uitproberen.

Niet alles wat op papier zo efficient werkt.. werkt ook echt zo in de praktijk.

de niet-logica met straten door midden snijden en bij een andere wijk voegen..
ontgaat me volledig.

ik hoop van harte dat Sandd niet deze geo route gaat overnemen en kritisch de berichten
meeleest en meeweegt nu het bij de concurrent zoveel weerstand oproept!

113
bucky666 schreef:
Newman schreef: Ik werk nu 15 jaar bij de post, en de eerste 12 jaar is er zegge en schrijve 2x een wijkje blijven staan. En sinds 2008 blijft er iedere week wel minstens 1 wijk staan. Nu kan het best wezen dat 1 wijk op een kantoor met iets van 200 wijken niet zo veel is, maar het is aanzienlijk meer dan vroeger!
Ik vind 1 op de 200 wijken niet veel hoor. Dat zou betekenen dat 99,5% van de post gewoon op tijd bezorgd wordt. Daar zouden die managers hun vingers bij aflikken.

En ja, allemaal succes met die ellendige geo-route!... misschien dat newman jullie nog kan helpen met het opnieuw indelen van alle wijken! :P
Wat je echter vergeet is dat post ook al eerder in het proces kan vertragen: een bus die niet gelicht wordt, een grote klant waar iets misgaat met afhalen, post die verkeerd gesorteerd wordt door de machine, een bak post voor een wijk die verkeerd wordt weggezet, etc. Dus daarin zit ook al een percentage post die vertraagd.

Verder kun je ook niet stellen dat 1 op de 200 wijken hetzelfde is als 1 op de 200 poststukken. Niet elke wijk krijgt immers evenveel post. Als het een grote wijk is kan het dus wel 3% van alle post zijn die vertraagd, en dat is dan al bovenop het percentage wat eerder in de keten vertraging oploopt.

Ook is het zo dat het op mijn vestiging nog relatief goed is geregeld. Dus op andere kantoren blijft misschien wel meer staan.

Hoe het bij de concurrent gaat weet ik niet, maar ik vrees dat het daar niet veel beter is. Daar is namelijk veel minder controle mogelijk (mensen sorteren de post thuis), dus als er dan niet of te laat bezorgd wordt is de kans groot dat het niet eens boven tafel komt!

Bij VSP is het in ieder geval slecht geregeld, weet ik uit ervaring. Als er daar post in een verkeerde krat komt vertraagt het meteen 2 weken! En in mijn postwijk zie ik die gozer van VSP regelmatig op maandag lopen, dus 3 dagen te laat. Gelukkig is 99% van de VSP post toch rotzooi, behalve Eigen Huis Magazine en Villa d'Arte.

114
@newman,

Post van VSP 2 weken te laat?
Bij het Ziggo blad zat een brief met als datum 7 oktober.
Nu zijn we een maand verder en nog tref ik die bladen aan in mijn bakken.
Zelfs nu nog een fout gesorteerde tegen gekomen.
Die krijgen het blad na retour zenden rond 25 november pas in de bus.
Morgen ga ik er een in de bus doen bij een adres met de sticker: Red de Postbode op de klep. :roll:
Ach het is toch geen tijdkritische post zullen we maar zeggen.
Wat jij rotzooi noemt kan een ander toch leuk vinden om te ontvangen.
Ik vind die reclames van meubels en keukens rotzooi want ik koop niet iedere week een nieuw bankstel of inbouwkeuken.
De rest vind ik best gezellig om in te kijken.
Als het niks oplevert zouden ze er al lang mee gestopt zijn.

115
@Newman

klinkt niet zo aardig newman..
we gaan toch van het goede van de mens uit..
post die retour moet i.v.m. verkeerde code... tja die komt een week later aan (Slechte zaak voor de klant!)

Nee,, je hebt er geen controle op wat de sandd bezorger thuis met de post doet.
bezorgd deze het direct of spaart deze het op voor de volgende slag..
maar waarom zou je dat doen?

net zo goed als een postnl collega... ( die de post toch ook normaal niet thuis achter houd... doet de GEMIDDELDE,
nee sterker nog... het Merendeel van de sanddbezorgers net als het Merendeel van de Postnl bezorgers dat natuurlijk niet.

Ps... als die Geo route nou echt de efficientste weg zou bewandelen... rekening houdend met opstakels die je
alleen echt kan waarnemen als je de route rijdt en niet via google maps uitgeprobeerd...
dan zou het bij een heel klein aantal wijken, wegens veranderingen bedrijven nieuw/ weg... van nut kunnen zijn...

maar als ik jullie zo lees.... zegt de een na de ander... die geen NEWMAN in dienst heeft die nog Iets kan betekenen
voor de postbezorgers m.b.t. hun route............ niet meer aan beginnen aan die georoute.... Nee, weg ermee!

116
postbode21 schreef:@Newman

klinkt niet zo aardig newman..
we gaan toch van het goede van de mens uit..
Ik ga ook uit van het goede in de mens, maar ik geef dan ook duidelijk aan dat vertraging ook vaak niet aan boze opzet te wijten is, maar door miscommunicatie, foutsortering (en dan kan best de adressering gewoon goed zijn).

Het merendeel van de postbezorgers doet zijn werk naar eer en geweten, maar er zijn er ook die de kantjes er van af lopen. En dat zijn er meer dan vroeger, want toen werden dat soort figuren meteen eruit gedonderd, tegenwoordig nemen ze alles en iedereen maar aan. Mensen die geen Nederlands spreken, die niet kunnen fietsen, met het IQ van een baviaan, etc.

En waarom zou iemand thuis post opsparen? Nou bijv. als het weinig post is dus het amper de moeite is om te gaan lopen, dan kun je het een week later samenvoegen met de nieuwe lading. Verdien je twee x zoveel, maar ben je niet 2x zo lang bewzig, dus per uur omgerekend hogere verdiensten.

Georoute is inderdaad onzin, maar het is bij PostNL net de overheid. Het gezegde "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" is bij de leiding onbekend. Als ze zich eenmaal iets in hun hoofd hebben gehaald dan moet het doorgaan, zelfs al blijkt op een gegeven moment dat het geldverspilling is. Het is net de Noord-Zuidlijn of het EPD.

117
Wat men ook vergeet is dat foute sortering bij PostNL ook veel meer is dan voorheen.
Reden is ook het hedendaagse leger uitzendkrachten in de voorbereiding.
Niks mag blijven liggen in de kasten dus soms lijkt het met een grote veeg van tafel zo de binnentas ingeschoven te zijn, want tijd is geld. En pbz toch nog altijd goedkoop.
Goede kennis(de gewone oude pb/voorbereider)eruit, en de GEO erin!
Nee, daar komen we echt ver mee :(
En wat het allemaal niet kost, GEO gekocht, jarenlang uren voor het in kaart brengen van de routes, etc. etc. en straks alle
extra uren van pbz omdat het nergens op lijkt.
Ja soms denk ik....wat wil men nu eigenlijk...ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van een ieder...maar realistisch denken.... :mrgreen:
Maar begin lachend volgende week aan de GEO, de extra uren komen goed van pas zo rond de feestdagen :lol:

119
Jette schreef:Wij mogen gedurende 2 weken alle gewerkte uren opschrijven, uren van de hele week optellen en doorgeven aan de TC.
De extra uren komen idd goed van pas voor de komende feestdagen! :lol:
Inderdaad, die uren tikten heel aardig aan.... maar 't was wel heel zwaar!! En het lukte vrijwel niemand om 17.00 klaar te zijn, lekker hoopvol hè?! :twisted:
En zet zoveel mogelijk op papier hoe de route beter zou zijn (vaak gewoon de "oude" manier), en dan maar hopen dat jullie net als wij de kans krijgen om e.e.a. aangepast te krijgen. Hoewel ik hier bij het VBG hoorde dat bij nieuwe Geo invoering er niet zoveel gewijzigd mag worden, want, (let op....!!) Kost teveel tijd!!!! :twisted: :twisted:
Wens jullie nogmaals heel veel sterkte en ben benieuwd naar de posts!!
Groeten uit Waalwijk!!

120
mon-2205-meij schreef:
Jette schreef:Wij mogen gedurende 2 weken alle gewerkte uren opschrijven, uren van de hele week optellen en doorgeven aan de TC.
De extra uren komen idd goed van pas voor de komende feestdagen! :lol:
Inderdaad, die uren tikten heel aardig aan.... maar 't was wel heel zwaar!! En het lukte vrijwel niemand om 17.00 klaar te zijn, lekker hoopvol hè?! :twisted:
En zet zoveel mogelijk op papier hoe de route beter zou zijn (vaak gewoon de "oude" manier), en dan maar hopen dat jullie net als wij de kans krijgen om e.e.a. aangepast te krijgen. Hoewel ik hier bij het VBG hoorde dat bij nieuwe Geo invoering er niet zoveel gewijzigd mag worden, want, (let op....!!) Kost teveel tijd!!!! :twisted: :twisted:
Wens jullie nogmaals heel veel sterkte en ben benieuwd naar de posts!!
Groeten uit Waalwijk!!
Niet voor 17.00uur klaar;
Hoe laat krijgen jullie de post aangeleverd en hoeveel tijd staat er voor die wijk.
Weten wij waar we rekening mee kunnen houden.
Ik ben meer van 1x op papier/mail zetten en vervolgens het elke dag opnieuw sturen :lol: