Re: Geo-Route.

211
@Geertjan

Grijs groene... nou weet ik welke je bedoeld..
Van deze krijgen we op vrijdag steeds een kleine bundel... (kwart krat)
De oranje bezorgen we in een veel grotere hoeveelheid.

bezorgen we de grijsgroene dus beiden Geertjan..
tot de Ing besloten heeft of deze naast ING Magazine... ING wit/oranje Ing info voor rekeninghouders...
ook vast naar Sandd gaan. ;)

maar mischien blijven ze het wel gespreid houden... (eeuwigdurende pilot)
Gisteren had ik 1 grijze envelop en de geadresseerde vroeg... ik verwachtte er 2 ook één voor mijn vrouw
waarom komen die niet op dezelfde dag..
nou hoop ik dat mijn Postnl collega, die na mij kwam deze bij zich had :lol:

212
Gisteren een belasting brief van Sandd en vandaag een belasting brief met Sandd code door Post.nl in de bus.
Post.nl bezorgt elke dag, misschien waren ze een aantal vergeten en die doorgeschoven naar Post.nl
De afschriften van de ING worden ook door Post.nl bezorgd.
Ik kwam het afschrift voor mijn buurman tegen tussen onze Veronica gids :o
Zojuist de bus geleegd en ja hoor de post van vrijdag vandaag in de bus.
Zouden de belasting brieven echt naar Post.nl terug gaan als ik ze nu al een dag later pas in de bus heb?

213
Doro schreef:Gisteren een belasting brief van Sandd en vandaag een belasting brief met Sandd code door Post.nl in de bus.
Hiervan had ik er gisteren drie in mijn posttas zitten, en dus bezorgd.

@postbode21
Eerlijk zullen we alles delen. Ik vind het alleen jammer dat de postbedrijven zo weinig transparant zijn, zelfs de eigen bezorgers weten nauwelijks hoeveel ze voor de grote klanten bezorgen.

214
postbode21 schreef:@bucky666

Spoor was vroeger een maandblad, komt nu nog 4 x per jaar.
abonnementhouders van de Ns .. hebben er echt wat aan.
dat merkte ik gisteren toen iemand de post van me aanpakte..
Hee Spoor!
Wat me blijft verbazen is dat postbezorgers gaan uitmaken welke post voor mensen belangrijk is.
Nou het lijkt me toch duidelijk dat een blad dat voor drie kwart gevuld is met reclame, niet echt belangrijk is! :lol:
postbode21 schreef:kleine Sandd kocht Selektmail op v/d grote DEUTSCHE Post. had niemand verwacht bucky..
DHL wou selektmail gewoon kwijt, omdat het niet winstgevend was. En Sandd was de enige optie, omdat PostNL anders een nog grotere monopolie-positie zou krijgen. Selektmail had ook maar een aandeel van 5 tot 10% van de postmarkt in Nederland, geloof ik. Bovendien is de belangrijkste klant, de Veronica gids, niet eens meegegaan. Dus zo'n grote prestatie is het niet van Sandd.

215
postbode21 schreef:@newman

beetje lichtgeraakt Newman? als je een weerwoord krijgt.... daar moet je tegen kunnen hoor.
als jij sandd/vsp/ selektmail steeds aanvalt..dan mag je tegengas verwachten.
de boel opnaaien.... het zijn jouw woorden...
dan heb je mijn bericht niet goed gelezen.... is het jouw forum dan newman?
Ik kan prima tegen kritiek op PostNL, ik lever zelf ook vaak genoeg kritiek en commentaar op PostNL, echt niet alleen op Sandd en VSP! Maar de vraag is waarom je kritiek levert. En jou verdenk ik er van dat je het leuk vind om gewoon de boel een beetje op te stoken af en toe. Je bericht heb ik wel degelijk goed gelezen, alleen heb je zodra ik mijn post plaatste het bericht waar ik op reageerde grotendeels gewist.

Uiteraard mag jij posten op Red De Postbode, maar ik vraag me af of jij de doelstelling van de site hebt begrepen! Dat is net zoiets als naar de TT in Assen gaan en dan vervolgens aan de bezoekers mededelen dat je die motoren maar gevaarlijke lawaaidingen vind.

Terugkomend op de vraag waarom PostNL verschijnt bij Radar en Meldpunt en niet Sandd. Daarvoor zijn meerdere redenen:

-PostNL is sowieso vaak in het nieuws vanwege de ingrijpende reorganisaties, dus alles wat wij doen (van klachten tot bedrijfsresultaten) daar zit de pers bovenop. Zowel bij goed als bij slecht nieuws. Zo wijden de div. kranten ieder kwartaal aandacht aan onze resultaten, en lees ik nooit iets in de krant over de bedrijfsresultaten van Sandd.

-De traditionele postbode wordt met ontslag bedreigd, is hier terecht boos over, ziet om hem heen hoe het bedrijf verandert tgv de reorganisatie (en niet altijd ten goede) en uit zijn ongenoegen in de pers. Klanten lezen dit en gaan verbanden leggen. Die nooit ontvangen rekening? Vast weer een wijk blijven liggen! Dat pakje van die oom in Amerika dat nooit is aangekomen? Gestolen door een postbezorger!

-Bij Sandd zullen er ongetwijfeld ook intern misstanden zijn, maar werknemers hebben niet echt een motief om te gaan lekken naar de media. Bovendien denken mensen bij post vaak gelijk aan PostNL/PTT (vooral ouderen), dus worden veel klachten ook ten onrechte aan ons toegeschreven. En aan de envelop kan je vaak al lang niet meer zien door wie deze bezorgd is!

-PostNL is vele malen groter dan Sandd, en bezorgt veel meer post. De kans dat er dus wat misgaat is dan ook veel groter. Vergelijk met met de Spoorwegen. De meeste klachten over spoorwegmaatschappijen hebben betrekking op de NS. Betekent dat dan dat de NS het zoveel slechter doet dan bijv Syntus?

216
postbode21 schreef: @bucky666
Een dag extra vertraging omdat post bij sandd de vorigedag thuis bij de bezorger wordt aangeleverd?
Klant heeft afspraak bezorg het deze week op dinsdag of vrijdag...
en niet op maandag of woensdag of donderdag..... Geen vertraging dus.
Maar de vraag is meer waarom een klant bij Sandd aan zou kloppen, als hij de post al twee dagen eerder moet aanleveren. Als een klant belangrijke post wil versturen, dan wil hij toch dat die zo snel mogelijk bezorgd wordt?

Sandd zal dan wel iets goedkoper zijn dan PostNL, maar voor belangrijke post zal de prijs toch niet echt een grote rol spelen. En straks als Sandd iedereen een CAO-contract moet geven, dan zijn ze ook niet meer de goedkoopste. Dus daarom denk ik dat er maar weinig toekomst is voor Sandd.
Laatst gewijzigd door bucky666 op 19 nov 2011, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.

217
Newman schreef:
-PostNL is sowieso vaak in het nieuws vanwege de ingrijpende reorganisaties, dus alles wat wij doen (van klachten tot bedrijfsresultaten) daar zit de pers bovenop. Zowel bij goed als bij slecht nieuws. Zo wijden de div. kranten ieder kwartaal aandacht aan onze resultaten, en lees ik nooit iets in de krant over de bedrijfsresultaten van Sandd.
PostNL is een beursgenoteerd bedrijf, dus die zijn verplicht elk kwartaal de bedrijfsresultaten te publiceren voor de aandeelhouders. Van Sandd weet je inderdaad niks.

219
willemien schreef:En zullen we dan nu weer terugkeren naar het topic Georoute.
Precies...
Vandaag was de Geo een grote puinhoop.
Ik ben 3.30 uur onderweg geweest omdat er VEEL post totaal verkeerd was gezet.
Had hem stevig zitten....helemaal toen mijn fietszadel ook de brui eraan had gegeven.

Ben ik depothouder...niemand wilde het doen en nu gaat ineens iedereen zich bemoeien met de beslommeringen in en om het depot.
Gaat niet door...heb middels een brief, maar ff duidelijk gemaakt wat de regels zijn en dit teruggespeeld naar de TC.

Mijn dag begon alweer geweldig...kom ik bij de Jumbo, is de klant voor mij de 1000ste klant!
Ze kreeg een jutezak vol levensmiddelen en een boeket bloemen!
Ja hoor, dat heb ik weer, ik stond erbij en ik keek er naar......balen!! :evil:
Goed, mijn geluk zal dan wel ergens anders in zitten.

220
Jette schreef: Mijn dag begon alweer geweldig...kom ik bij de Jumbo, is de klant voor mij de 1000ste klant!
Ze kreeg een jutezak vol levensmiddelen en een boeket bloemen!
Ja hoor, dat heb ik weer, ik stond erbij en ik keek er naar......balen!! :evil:
Goed, mijn geluk zal dan wel ergens anders in zitten.
Wees nou toch eens blij voor een ander! Daar zijn wij toch postbezorgers voor? :P